XM Asbakklepje
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 17405

- CX 2400 Super
Gepost: 18 februari 2007 11:39 AM

Een werkelijk heel klein detail, maar wel een dat stoort bij mijn XM Exclusive blijft het klepje van de asbak in de middenconsole niet meer dicht. Het pennetje is misschien afgesleten of de veerdruk te gering geworden. Ziet er erg slordig uit. Nu bekijk ik regelmatig andere XM’s en dan valt me vaak hetzelfde euvel op. Daarom hoop ik dat er hier iemand is die er iets slims op bedacht heeft! Of zou ik gewoon het ontgrendelingsknopje moeten vervangen?
Groet,
Rens

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

Chevron
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 247

- AX 1.1 TGE Injecton
- XM V6 12V Exclusive automaat
Gepost: 18 februari 2007 11:43 AM
  [ # 1 ]

Oplossing

Inderdaad een irritant klein probleem ik had dit ook en heb het opgelost door het ontgrendelingsknopje er even uit te halen en er een heel klein stukje extra kunstof op te lijmen/versmelten, een beetje een prutsklusje maar goed te doen en het werkt weer fantastisch Very Happy

Groeten Gijs

Mijn fijne XM heeft inmiddels ruim 400.000km gelopen en rijdt nog fantastisch!

Profiel  

Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3215

Gepost: 18 februari 2007 12:59 PM
  [ # 2 ]

Ik denk dat er 2 dingen aan de hand kunnen zijn; of het gaatje heeft door slijtage een schuin randje gekregen, of het pennetje op het knopje is afgesleten. In het laatste geval kun je eens kijken of een sloopexemplaar soelaas biedt en mocht het het gat zijn, dan zou je een moeten proberen of je met een precisie-vijltje weer een scherpe hoek kunt creëren.

Animal triste post coitum

Profiel  

RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- CX 2400 Super
Gepost: 18 februari 2007 05:51 PM
  [ # 3 ]

Noch het pennetje, noch het nokje van het klepje toonde slijtage. Toch hadden die twee nauwelijks contact. Ik heb een klein stukje zwart plastic boven op het nokje gekleefd. Nu wordt dat gapende asbakgat weer door een mooi houten klepje afgedekt; dat ziet er stukken beter uit. Bedankt voor het meedenken.
Groet,
Rens

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1432

- XM TCT
Gepost: 18 februari 2007 07:33 PM
  [ # 4 ]

Zie je wel ; je kan het wel ! Very Happy

XM TCT Ambiance`94

Profiel  

RensKorevaar
> 17000 berichten

- CX 2400 Super
Gepost: 18 februari 2007 10:20 PM
  [ # 5 ]

Dank je, dat is echt de bevestiging die ik even nodig had D

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook