metro2005 schreef:net even de koelvloeistof bijgevuld maar het lampje gaat niet uit.
ook vind ik dat de radiateur niet echt warm wordt en zijn de slangen die van de thermostaat afkomen niet hard. maar wel warm.
zou de thermostaat stuk zijn??
de motor wordt net zo warm als altijd ...
Als de motor net zo warm wordt als altijd, ook tijdens het rijden, dan is de thermostaat niet stuk.
Met dit weer duurt het erg lang vooraleer de radiateur echt warm zal aanvoelen. De slangen horen zeker niet hard te zijn, maar wel warm en dat doen ze.
Als het lampje niet uitgaat, zal waarschijnlijk de storing gezocht moeten worden in de sensor aan de zijkant (bijrijderskant) van de radiateur of het kastje dat dit aanstuurt.
De sensor is niet meer dan twee metalen staafjes die in de koelvleoistof hangen. Dit metaal raakt op den duur verontreinigd. Even voorzichtig schoonmaken en opschuren en het werkt weer.
Bassman schreef:Die ken ik!!!! Heb ik ook gehad met mijn BX. Is de sensor voor het koelvloeistofniveau. Als het niveau OK is, hij wordt niet te heet en kachel en alles werkt naar behoren is het op zeker die sensor. Zit aan de zijkant in de radiateur. Ik heb het door de dealer laten doen, kost driekwart uur werk en krap 14 euro incl BTW voor een niveausonde. Materiaalkosten zijn het dus niet.
45 minuten werk voor die sensor???? Het is alles bijelkaar 5 minuten werk. Je komt er gemakkelijk bij en de sensor draai je zo los. Meestal is schoonmaken al voldoende. Dus kan het kosteloos op een beetje koelvloeistof na.
Bassman schreef:Die ken ik!!!! Heb ik ook gehad met mijn BX. Is de sensor voor het koelvloeistofniveau. Als het niveau OK is, hij wordt niet te heet en kachel en alles werkt naar behoren is het op zeker die sensor. Zit aan de zijkant in de radiateur. Ik heb het door de dealer laten doen, kost driekwart uur werk en krap 14 euro incl BTW voor een niveausonde. Materiaalkosten zijn het dus niet.
Wat een boel tijd en wat een boel geld. Met je ogen dicht het stekkertje los, sensortje eruit, staalborstel eroverheen om de “contactjes” van de sensor (gewoon 2 koperen staafjes, meer is het echt niet) schoon te krabben en er weer in draaien. Als je dat wat vaker doet doe je het denk ik sneller dan ik het nu type.
Ich bin ein Breaker
nou in eerste instantie leek het niet te werken maar hij doet het weer!
lampje is uitgegaan nu en is nu al ongeveer 70km uitgebleven.
hoop dat dat zo blijft.
wel gaat het stoplampje van de hydrauliek steeds vaker branden en ik begin me toch daar een beetje zorgen om te maken.
het stomme is: op benzine gaat het lampje uit en komt de auto prima omhoog ed (soms met een klein beetje gas bijgeven omdat heel soms het lampje toch weer aangaat) .
op gas lijkt het probleem vele malen erger
ik heb de riem al ontvet met remmenreiniger maar dit helpt helaas niet.
iemand nog enig idee wat het kan zijn…. snik :
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Wat een maandagmorgen auto… je hebt wel alleen maar pech ermee
Wat een maandagmorgen auto…
Het is algemeen bekend dat Citroën alleen op maandag BX’en produceerde
gti_styling84 schreef:Wat een maandagmorgen auto… je hebt wel alleen maar pech ermee
pff zeg dat wel.
met mijn zx nog nooit ergens last van gehad in anderhalf jaar tijd.
en met deze bx blijft pech me achtervolgen.
het is dat ie zo lekker rijdt anders had ik hem al naar de sloop gebracht
wil er niemand deze bx overnemen. voor onderdelen of om op te knappen??
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
pff zeg dat wel.
met mijn zx nog nooit ergens last van gehad in anderhalf jaar tijd.
en met deze bx blijft pech me achtervolgen.
het is dat ie zo lekker rijdt anders had ik hem al naar de sloop gebrachtwil er niemand deze bx overnemen. voor onderdelen of om op te knappen??
Groot gelijk heb je, kijk een bx is een fijne auto, maar je moet niet zoveel problemen hebben, als dat bij mij gebeurd dan gaatie gelijk weg.
Nounou beetje overdreven hoor, als BX-rijder moet je een beetje imuun zijn voor lampjes die op willekeurige momenten gaan branden.
Om nou meteen de hele auto maar naar de sloop te brengen..
Overigens: wat moet je voor het dashboard hebben? Ben nog op zoek naar een mooi (zwart) exemplaar namelijk… en wat andere interieurdelen
Harm schreef:Nounou beetje overdreven hoor, als BX-rijder moet je een beetje imuun zijn voor lampjes die op willekeurige momenten gaan branden.
Om nou meteen de hele auto maar naar de sloop te brengen..Overigens: wat moet je voor het dashboard hebben? Ben nog op zoek naar een mooi (zwart) exemplaar namelijk… en wat andere interieurdelen
als je onderdelen wilt moet je de hele bx nemen
heb niet zoveel zin om een halve auto naar de sloop toe te rijden
ik vind het niet zo erg als er af en toe eens een lampje aangaat maar als er ineens 3 ofzo gaan branden vindt ik het niet leuk meer.
bovendien is het erg frustrerend als je je problemen niet zelf kan oplossen en de auto naar de garage moet.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Nee dank je, ik heb al een BX, leek me genoeg
Wat is ‘t er nou eigenlijk voor een? een GTi? maar van welk jaar enzo?
Harm schreef:Nee dank je, ik heb al een BX, leek me genoeg
Wat is ‘t er nou eigenlijk voor een? een GTi? maar van welk jaar enzo?
1.9 gti 8 klepper
uit 1992
zie ook: te koop ops:
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Oja die had ik al gezien, maar dat LHM-lampje komt dan toch gewoon door die halfgare HD-pomp?
Tis wel een mooi exemplaar, maar wel veel km’s en olieverbruik vind ik
Harm schreef:Oja die had ik al gezien, maar dat LHM-lampje komt dan toch gewoon door die halfgare HD-pomp?
Tis wel een mooi exemplaar, maar wel veel km’s en olieverbruik vind ik
‘
ik twijfel er ten zeerste aan of het wel door de pomp komt.
als het lampje brandt gebeurt er namelijk niks. geen tikken, geen omhoog komen. gaat het lampje uit dan gaat alles net zo vlot omhoog als normaal.
lijkt me toch een teken dat de pomp goed is. of hij moet maar af en toe druk leveren.
die nieuwe pomp die ik van de sloop had PASTE NIET trouwens
leuk als je daar achterkomt als je de halve auto al uit elkaar hebt
lekker pielen om de vsnaar er weer op te krijgen enzo (dynamo zit ervoor)
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Misschien zit er lucht in je systeem, waardoor het af en toe niet goed gaat. Ik had ook een brandend lampje, geen getik en m’n BX kwam niet omhoog. Toen heb ik de ontluchtbout op de verdelerklep even een paar slagen los gedraaid (niet te ver, dan wordt je groen ) , de lucht eruit laten lopen, vastdraaien en de problemen waren opgelost…