Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
DriverD schreef:Cees: Duidelijke foto’s. Weer iemand geholpen.
Pascal: Als je bovenstaande posts goed gelezen had en daardoor ff verder gekeken had op dit forum, had Cees die foto’s niet hoeven maken.
Weet ik wel,maar zoals gezegd heb ik momenteel geen enkele referentie.
Soms zijn plaatjes nu eenmaal makkelijker dan woorden..
WAT BEN JIJ LUI ZEG!
Ha! Je moest eens weten!
En wat is in ‘s hemelsnaam een contrabande?
ik dacht toch wel redelijk op de hoogte te zijn van ID/DS-techniek…niet dus.. ops:
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Pascal schreef:DriverD schreef:Cees: Duidelijke foto’s. Weer iemand geholpen.
Pascal: Als je bovenstaande posts goed gelezen had en daardoor ff verder gekeken had op dit forum, had Cees die foto’s niet hoeven maken.Weet ik wel,maar zoals gezegd heb ik momenteel geen enkele referentie.
Soms zijn plaatjes nu eenmaal makkelijker dan woorden..WAT BEN JIJ LUI ZEG!
Ha! Je moest eens weten!
En wat is in ‘s hemelsnaam een contrabande?
ik dacht toch wel redelijk op de hoogte te zijn van ID/DS-techniek…niet dus.. ops:
Contrabande = smokkelwaar….
Da’s zeg maar drugs, drank, wapens, etc etc alles wat leuk is dus!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005
- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
Geen specifiek DS-onderdeel dus.
Ik had ook geen idéé wat het was.
DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Ik zit met een vraag: het lipje op de achterruit waaraan de stekker zit voor de verwarming is losgekomen.
Nu zou ik dit weer willen vastsolderen,niet dat ik de hoop heb hiermee de verwarming weer te repararen maar gewoon voor het zicht.
Hoe dit te doen?
Ik mag aannemen dat met een minibrandertje/soldeerpen de ruit ongetwijfeld zal willen knappen,maar ik betwijfel of een standaard soldeerbout de benodigde power heeft om het soldeer op de ruit te doen smelten…
Wie?
‘Spirit of avant-garde’
waarom lijm je het niet gewoon als je verwarming toch niet werkt? Overigens denk ik dat een klein soldeerboutje wel moet werken, glas geleidt warmte een stuk minder dan koper dus het lijkt mij juist makkelijker om heel lokaal wat soldeer te smelten en het dingetje vast te krijgen. (Gebruik geen S-39 want daar zit zoutzuur in, goed schoonmaken en soldeer met harskern gebruiken)
Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Er bestaat stroomgeleidende lijm.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Volgende vraag:
waar is het dak van de laatste ID/DS-sen van gemaakt?
Ons bedrijf heeft een eigen spuiterij,en de spuiter is er namelijk niet zeker van of de door ons gebruikte grondverf ook op plastic kan.
Misschien heb ik dus andere grondverf nodig wanneer ik het dak wil spuiten..
Mijn dank.
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 31-03-2006
- ID/DS Dspecial
- C3 1.4i
Volgens mij is het dak van polyester gemaakt
Dit is mijn project… http://www.nieuwzaailand.nl/over_het_project
En natuurlijk onze sleutelplek http://www.sleuteltje-11.net (We hebben nog plaats in de stalling)
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Pascal schreef:
Misschien heb ik dus andere grondverf nodig wanneer ik het dak wil spuiten..
Zou ik me zeker in verdiepen. Heb mijn DS de laatste jaren dof zien worden, maar het dak ging het eerste en het snelste, vermoedelijk wegens hetzelfde probleem…
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
robert & marieke schreef:Volgens mij is het dak van polyester gemaakt
Dat dacht ik dus ook,maar kan het zo snel niet in de documentatie terugvinden.
En aangezien je wel 1000 + 1 verschillende grondverfen hebt die allemaal hun eigen ‘dekkingsgebied’ hebben…
Zo zijn er die voor ‘kunststoffen,met uitzondering van: PP,PS’ etc.
Goed,nu we toch bezig zijn met het stellen van domme vragen:
omdat ik nu toch een box in de hoedenplank wil bouwen en een vorige eigenaar gordels heeft bevestigd door deze lomp door de hoedenplank te boren(i.p.v. de toch al aanwezige getapte gaten in hoedenplank-Cstijlovergang te gebruiken),ziet de bekleding (origineel) er niet meer uit.
Geen nood,ik heb immers wat vloerbedekking geregeld via Carpetright,maar nu kwam ik bij het eraftrekken van de bekleding een sleuf tegen met gaatjes voor bevestiging van iets tegen de binnenzijde van de achterruit.
Iemand enig idee waar dit toe dient; de sleuf komt uit in de kofferbak.
Aangezien de hoedenplankbekleding eroverheen valt,zal het dus geen circulatiesleuf zijn.
Kan hier een extra blower/achterruitontwaseming ingebouwd worden ofzo?
Of nóg een box?
Ik heb effe snel wat plaatjes opgeduikeld van een DS in Pallasuitvoering,maar ook bij deze wagens zit hier op het eerste gezicht dus nix..
Wie?
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 138
Geregistreerd: 23-10-2006
- ID/DS ds 20 2.0
- 2CV 2CV6 Special
- CX cx 25 TD limousine
buiten de doorgeroeste gaten aan de c-stylen zat er bij mij verder geen gat in
ojawel…. één gat in het midden maar das voor de (standaard?) box
ds20-2.0 ‘73 sinds mei 2006
2cv6 ‘83 sinds mei 2008
cx2,5TD limo. ‘85 sinds dec.2009
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Het gat is voorgeponst en ongeveer 12 bij 4 cm met aan weerszijden dus een 6mm gaatje,om iets te bevestigen dus.
Het zit tussen boxgat en achterruit en onder de bekleding tegen de achterruit aan.
Vanuit de kofferbak voelbaar.
Ik zal er morgen een fotootje van schieten.
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Goed ,ik heb weer wat foto’s.
Allereerst heb ik het hydro-compartiment weer dichtgemaakt,nadat ik alles heb schoongemaakt en ingeRX-ed.
Ik heb het klembandje verwijderd: dit is er de oorzaak van dat de leidingen op één hoop zitten en er vuil tussen blijft staan waardoor ze doorrotten…
Rood omcirkeld..
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Hier nogmaals het losse draadje van de kofferruimteverlichtingschakelaar (mijn god..: is dat één woord?-> Scrabble!)
Ik zou er zeer mee geholpen zijn als iemand met zo’n kogelschakelaartje (dat onding uit de laatste bouwjaren) me nog eens een fotootje zou willen maken en posten.
Ik heb nu gezien hoe zo’n deurschakelaar-type zit en werkt,nu die andere nog…heppik wat referentie snappie?!
‘Spirit of avant-garde’