Visa Ventje schreef:Ik zag afgelopen zaterdag middag een Dyane stoppen voor een tankbeurtje bij de Texaco in Smilde. Een zeer mooie vreemd rode kleur uit 1969 !
Een tijd geleden, maar dat was ik Ik ben overigens heel benieuwd of er in Nederland nog meer Dyanes in de kleur Rouge Corsaire zijn. Bij mijn weten zijn alle ‘oudjes’ blauw of wit. Of stopten er die bewuste zaterdag wellicht twee rode Dyanes voor een tankbeurt in het landelijke Smilde…
Totaal aantal Berichten: 7904
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Een groene Dyane:
Vanavond rond 6 uur, op de A27 (of A2…) bij Utrecht, in zuidelijke richting: een blauwe dyane, met blauw dak, en gele koplampen
Kenteken… geen idee, ik reed aan de overkant ops:
Gisteren, rond half zeven in het centrum van Utrecht een blauwe (myosotis?) Dyane uin 1979.
AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93
Totaal aantal Berichten: 841
- Dyane 6 Commerciale
In utrecht rijdt er inderdaad een zusje van mijn dyane rond, als het goed is bij / in de buurt van de studentenflats aan de Ina Boudier Bakkerlaan.
Ik zag ‘m bij de Mariaplaats (geloof ik; ik ken Utrecht niet heel goed). Volgens mij had ‘ie een DY kenteken.
Franq schreef:Ik zag ‘m bij de Mariaplaats (geloof ik; ik ken Utrecht niet heel goed). Volgens mij had ‘ie een DY kenteken.
Deze toevallig? klik en klik .
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Yups. De jouwe?
Nee, was het maar waar. Mijn Dyane was trouwens groen.
Deze blauwe Dyane heeft vrij lang op Marktplaats gestaan, maar blijkt sinds 5 februari jl in handen te zijn van een nieuwe eigenaar.
Ami 8 Club (1970)
Laatst gespot in de schemering op de Ring A10 bij de Coentunnel, een werkelijk fantastische geel/blauwe Acadiane met opschrift “Nestor Gaswacht” uit Dordrecht. Geweldig dat zo’n auto nog z’n originele werkpaardverleden laat zien.
Het kenteken is BF-63-RB en is net voorzien van een verse APK.
Helaas slechte foto’s gezien de schemering, maar je ziet ‘m heerlijk in de bocht hangen:
[Edit: meer info over deze mooie Aca is te vinden op deze link ]
Op maandag 5 februari stond ik voor het station van Leeuwarden. En wat schept mijn verbazing: voor de hoofdingang zag ik een Acadiane staan. Leuk! Maar het ging hier om een Belg (niet echt om de hoek van Friesland ). Wat vooral opviel aan deze Acadiane (behalve de zeer nette staat van de auto) waren de banden met diepe groeven. Ook hingen er posters van Bob Marley in de Aca en voor de zijruitjes. De bestuurder had qua haar een grote gelijkenis met Bob en volgens mij zijn rokertje ook.
Ami 8 Club (1970)
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Daarnet heb ik mijn BX naast een leuke Dyane geparkeerd in Havelte bij de hunnebedden. Dit dametje was keurig voorzien van mooie lichtblauwe kentekenplaten. Een bekende van hier misschien?
patje74 schreef:Daarnet heb ik mijn BX naast een leuke Dyane geparkeerd in Havelte bij de hunnebedden. Dit dametje was keurig voorzien van mooie lichtblauwe kentekenplaten. Een bekende van hier misschien?
Foto…?
Ami 8 Club (1970)
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
XBXG schreef:
Foto…?
Helaas, mijn cam is kapot. Volgende week heb ik er weer eentje…
Totaal aantal Berichten: 849
- 2CV 6 Spécial S6 '90
- 2CV Acadiane
- Saxo 1.1 Ben
XBXG schreef:Laatst gespot in de schemering op de Ring A10 bij de Coentunnel, een werkelijk fantastische geel/blauwe Acadiane met opschrift “Nestor Gaswacht” uit Dordrecht. Geweldig dat zo’n auto nog z’n originele werkpaardverleden laat zien.
Hé, da’s Nestor, die ken ik (en zijn chauffeur ook trouwens)!
Hier nog een ander werkpaard:
http://www.glimeend.nl/auto/albums/2CV/photo148.html
[ http://www.glimeend.nl ] [ www.flickr.com/glimeend ]
2CV6 Spécial (1990) - Acadiane (1985) - 2CV Spécial (1976)
XBXG schreef:Laatst gespot in de schemering op de Ring A10 bij de Coentunnel, een werkelijk fantastische geel/blauwe Acadiane met opschrift “Nestor Gaswacht” uit Dordrecht. Geweldig dat zo’n auto nog z’n originele werkpaardverleden laat zien.
Het kenteken is BF-63-RB en is net voorzien van een verse APK.
Helaas slechte foto’s gezien de schemering, maar je ziet ‘m heerlijk in de bocht hangen:
[Edit: meer info over deze mooie Aca is te vinden op deze link ]
heej! das die van mij!
dagelijks te spotten op route a’dam -m’dam vv. hij is trouwens geel met groen ipv blauw, maar dat is idd wat verkleurd. leuk dat iemand het “werkpaard verleden” kan waarderen. ik krijg van iedereen te horen dat ze die stickers er af zouden halen als ze mij waren. maar gelukkig zijn ze mij niet.
de aca staat trouwens min of meer te koop.
over het hellen in de bocht: jammer dat je me niet spotte op de toerit van de a10 (s116 vanuit m’dam) dat is pas hellen;-)
maar wanneer en hoe laat heb je me gespot, want het lijkt of ik van de coentunnel af kom richting noord. en is het ochtend of avond?
enne… hoe ben je achter mn weblog gekomen? er staat geen grote http://www.blabla.nl verwijzing op de auto..
douwe