Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
mijn uitlaat spruitstuk was ook adviespunt ... advies is geen afkeur.. mooi zo late
Ik snap dat punt van Retourslang ook niet..deze lekt helemaal niet
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
henk had miss een slecht humeur
Auto staat inmiddels te koop en gaat verkocht worden met nieuwe APK.
Daan88 schreef:Simpele Ziel schreef:Mja, dingen als een snelheidsmeter die maar tot 120 is verlicht zijn wel twistpunten.
Ze moeten het doen, en wie bepaald hoeveel licht ze moeten afgeven?
als er nog 1 lampje brandt kan je nog prima je snelheidsmeter zienMaarja, je hebt al aangegeven dat het meeste alweer gefixt is dus dat zal ook wel goedkomen
maar voor de duidelijkheid, alle lampjes achter de snelheidsmeter moeten het doen voor de apk, maar bijv. achter de toerentellen is geen afkeur
maar natuurlijk succes met de rest!
wat bout gesteld. De boel moet leesbaar zijn in het donker. Dat is genoeg.
Dan mag er best een lampje defect zijn.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
stoterstangen90 schreef:Daan88 schreef:Simpele Ziel schreef:Mja, dingen als een snelheidsmeter die maar tot 120 is verlicht zijn wel twistpunten.
Ze moeten het doen, en wie bepaald hoeveel licht ze moeten afgeven?
als er nog 1 lampje brandt kan je nog prima je snelheidsmeter zienMaarja, je hebt al aangegeven dat het meeste alweer gefixt is dus dat zal ook wel goedkomen
maar voor de duidelijkheid, alle lampjes achter de snelheidsmeter moeten het doen voor de apk, maar bijv. achter de toerentellen is geen afkeur
maar natuurlijk succes met de rest!
wat bout gesteld. De boel moet leesbaar zijn in het donker. Dat is genoeg.
Dan mag er best een lampje defect zijn.
Ja maar de snelheidsmeter moet goed verlicht zijn. Als je bijvoorbeeld 1 lampje hebt dat niet brandt heb je een lichtopbrengst aan die kant van ong 25 procent, dat mag niet. Het moet overal even goed verlicht zijn.
Tsja en voor de rest, de APK-eisen zijn voor elke auto hetzelfde, er staan veel dingen tussen waarvan ik het nut niet zie. Maar elke auto zal er aan moeten voldoen. De ene garage houdt zich precies aan de regels en een ander weer niet, maar je moet je gewoon houden aan de eisen van RDW, daar kan een garage verder ook niet veel aan doen. Dus als de auto bij een ander keuringsstation wel goed gekeurd zou worden dan is dat gewoon een hele slechte garage, die jou in gevaar brengt door een auto goed te keuren die een gevaar voor de bestuurder is. Maar ook keurmeesters maken fouten, dat is menselijk, daar zijn de steekproefcontroleurs weer voor.
Dus zeuren over dashboardverlichting heeft geen zin, het moet gewoon gedaan worden. Je kan protest aantekenen bij de RDW maar dat verlies je (bijna) altijd. Je kunt je er het gewoon het beste mee leren leven.
Overigens vind ik het aanpassen van de APK termijnen een heel erg slecht idee, als je ziet wat voor wrakken er tegenwoordig nog steeds op de weg rijden dan vrees ik het ergste als Den Haag zijn zin door zet.
Owja ik zou het nog bijna vergeten, ook tussen de APK-keuringen door dien je aan de eisen te houden, in geval van een ongeval kan je verantwoordelijk gestelt worden als je niet aan de eisn voldoet.
zo is het inderdaad ... je kan wel gaan zeveren om iets als dashboardverlichting maar bedenk wel dat je de discussie met de steekproefcontroleur dan wel verliest.
De reacties verbaasden me ook een beetje, je kan wel gaan beweren dat hij tot 120 verlicht is, maar dat slaat gewoon echt he-le-maal nergens op.
Ijs had het verder al vervangen zonder te klagen en dat is dus precies zoals het hoort
Citroën D Special 1970
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
alles verlicht is ook mooier vind ik.. ik moet mijn dash er ook nogges afhalen.
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
Gefeliciteerd met je 19e verjaardag ijs
En me nieuwe XM..
Deze BX is verkocht aan mij, kijken of ik hem nog meer liefde kan geven
Met het stuur van de BiX in je hand, kom je door het hele land.
Superdave schreef:Deze BX is verkocht aan mij, kijken of ik hem nog meer liefde kan geven
Gefeliciteerd ermee. Enig idee wat je ermee gaat doen? Het is natuurlijk wel wat krachtiger dan je huidige diesel, maar die diesel van je is een pracht exemplaar. Toch wel de moeite waar om in ere te houden dus.
mpostma schreef:Superdave schreef:Deze BX is verkocht aan mij, kijken of ik hem nog meer liefde kan geven
Gefeliciteerd ermee. Enig idee wat je ermee gaat doen? Het is natuurlijk wel wat krachtiger dan je huidige diesel, maar die diesel van je is een pracht exemplaar. Toch wel de moeite waar om in ere te houden dus.
Ik ga even kijken wat de staat van de auto is.. anders gaat hij uit elkaar voor onderdelen, misschien de 18 td overhangen in de mijne.
Ik vind mijn auto eigenlijk te mooi om zomaar weg te doen en de mijne is bijna 100% technisch in orde.
Met het stuur van de BiX in je hand, kom je door het hele land.
ik wou zeggen ...
misschien TD blok eruit halen (wel reviseren) idd?
Citroën D Special 1970
OscarTZDTurbo schreef:ik wou zeggen ...
misschien TD blok eruit halen (wel reviseren) idd?
Ik ga nu nog niets zeggen, ik kan de auto niet, het blok niet.. dus eerst afwachten
Als het goed is haal ik hem morgen ochtend op.
Met het stuur van de BiX in je hand, kom je door het hele land.