3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
   
Venom’s 1.9 tri.
Gepost: 01 augustus 2006 02:00 AM
  [ # 31 ]
rb schreef:

België heeft officieel nooit een TGx/TZx gekend, maar tegen einde productie (‘93 / ‘94) zijn de 19RD / TGD breaks met beide typeplaatjes in zowel NL als B uitgeleverd.

Kan wel eens goed zijn ja, want een tgd heb ik maar 1 keer gezien en het liep tot het einde met de 19RD.

TG en TZ kan idd wel eens goed onbestaand hier zijn, nooit in een brochure tegengekomen, enkel een TZI break met airco en ABS ooit eens gezien, kan uiteraard import geweest zijn.

nieuw draadje misschien dan??

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 01 augustus 2006 02:48 AM
  [ # 32 ]
Citroenbx schreef:
rb schreef:

België heeft officieel nooit een TGx/TZx gekend, maar tegen einde productie (‘93 / ‘94) zijn de 19RD / TGD breaks met beide typeplaatjes in zowel NL als B uitgeleverd.

Kan wel eens goed zijn ja, want een tgd heb ik maar 1 keer gezien en het liep tot het einde met de 19RD.

TG en TZ kan idd wel eens goed onbestaand hier zijn, nooit in een brochure tegengekomen, enkel een TZI break met airco en ABS ooit eens gezien, kan uiteraard import geweest zijn.

nieuw draadje misschien dan??

Ondersteunend indirect bewijs:

Ik heb inmiddels al 2 nederlandse 19RD’s break gespot uit 1993-1994 (mijn eigen gestalde exemplaar & dat van Lucas) die met redelijk grote zekerheid uit België komen, gezien het instructieboekje met als afzender Citroën IJzerplein in Brussel whatsoever; Nederlandse autoos hebben een boekje afkomstig van Citroën Stadionplein A’dam.
Ik vermoed dat een leasemaatschappij ze goedkoop in België inkocht oid en in NL op de weg zette. De mijne is een ex-leasebak namelijk.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Gepost: 01 augustus 2006 04:15 AM
  [ # 33 ]

ja, idd, tot het laatste geleverd…

is idd Ijzerplein/Place de l’yser in Brussel

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 01 augustus 2006 04:23 AM
  [ # 34 ]
Citroenbx schreef:

ja, idd, tot het laatste geleverd…

is idd Ijzerplein/Place de l’yser in Brussel

Maar een latere 1994er BX (met vrijwel zelfde organr als de eerdere Belgische dacht ik) is wel gewoon door -en-door 19TGD, en afgeleverd aan een particulier in Nederland. Dus niet alle latere 1900 D breaks in Nederland zijn 19RD, zo simpel is het dus ook weer niet.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Gepost: 01 augustus 2006 04:43 AM
  [ # 35 ]
karel schreef:

Maar een latere 1994er BX (met vrijwel zelfde organr als de eerdere Belgische dacht ik) is wel gewoon door -en-door 19TGD, en afgeleverd aan een particulier in Nederland. Dus niet alle latere 1900 D breaks in Nederland zijn 19RD, zo simpel is het dus ook weer niet.

opzich zijn tgd en rd hetzelfde uitrustings niveau en opties enzo, niet?

maar een orga hang aan een datum vast dus in 94 leverede in België geen BX-en met orga 92 hoor Wink

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Venom
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 143
Geregistreerd: 15-06-2006

Gepost: 02 augustus 2006 03:34 AM
  [ # 36 ]

Leuk om te lezen dat de TRI al wat zeldzamer word, deze is natuurlijk niet origineel meer, maar ik wil toch gaan proberen hem zo lang mogelijk rijdend te houden.
Tot nu toe heb ik alleen maar wat kleine dingetjes ontdekt, motor en carroserie lijken nog goed, de tijd zal het leren…..

Ride to live, live to ride

Profiel  
 
Venom
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 143
Geregistreerd: 15-06-2006

Gepost: 18 februari 2007 11:58 PM
  [ # 37 ]

Vorige week vrijdagavond bij thuiskomst, rode lampjes aan van koelwater.
Weer bijgevuld maar na 40 kilometer zelfde probleem.

Er zat ook al enige tijd “mayonaise” in de vuldop en er kwam al flink wat witte rook uit de uitlaat, maar dat kon natuurlijk ook door het vochtige/ koude weer komen. Confused

Weer bijgevuld en motor laten draaien en inderdaad, luchtbelletjes onderin de radiator te zien. Tja shit happens….

Morgenochtend gaat ze onder het mes. De distibutie moet in oktober dus die gaan we ook nu gelijk doen. Ook de klepseals maar even bekijken, misschien vervangen we die ook gelijk.

En maar hopen dat de kop niet gescheurd is…

Groet, Venom

Ride to live, live to ride

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 19 februari 2007 01:45 AM
  [ # 38 ]

Succes ermee!

Dat zijn de betere klusjes.
Gaat wel goedkomen toch? maak er maar goed veel plaatjes van!

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
Venom
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 143
Geregistreerd: 15-06-2006

Gepost: 19 februari 2007 01:51 AM
  [ # 39 ]

Zal wel goed komen, ik kan er zelf niet de hele dag bij zijn Sad , hoop dat ik er aan denk om foto’s te maken.

Ride to live, live to ride

Profiel  
 
Venom
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 143
Geregistreerd: 15-06-2006

Gepost: 19 februari 2007 09:55 PM
  [ # 40 ]

Vanmorgen heeft de garagist de cilinders gecontroleerd op druk, eerst leek het idd te lekken, maar uiteindelijk bleef alles toch op druk.

Daarna druk op de leidingen gezet, bij een koppeling in het blok begon het te lekken.
Ook brak er een slangklem van een kleine slang bij de radiator.

Dit gerepareerd, bijgevuld en goed ontlucht. Alles lijkt nu weer in orde.

De bovenste nivo sensor is losgenipt en de draden zijn kort gesloten, daardoor heb ik waarschijnlijk te laat ontdekt dat het vloeistof nivo te laag was Surprisedops:.
Komend weekend maar ff kijken wat er precies met die sensor is, tot die tijd goed het nivo in de gaten houden Surprisedops:  Confused .

Groet, Venom

Ride to live, live to ride

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Profiel  
 
Venom
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 143
Geregistreerd: 15-06-2006

Gepost: 04 maart 2007 03:39 PM
  [ # 42 ]

Aiaiai, het lijkt nu echt goed fout. gisteren ging gele temperatuurlampje branden en kort daarn ook de rode. Gelijk gestopt en de motor stationair laten draaien, echter verwarming deed ook helemaal niets meer. Motor uitgezet en 10 minuten gewacht. Toen radiator voorzichtig geopend maar was nog één kokende bende.
halve liter bijgevuld en voorzichtig naar huis gereden. (ongeveer 3 kilometer van huis).
Bij thuis komst met parkeren weer alles rood op het dashboard.
kachel blijft koud en ook radiator blijft koud??? Motor is echter loeiheet.
Vanmorgen geprobeerd systeem te vullen maar zit nu al 4 liter in en er komt nog niets uit ontluchtingsschroeven. Toch zie ik nergens een lek.
Wel is m’n peilstok nu zo wit dat er niet eens meer een oliepeil te bekijken is.
Toch koppakking dus denk ik.  Crying or Very sad  Crying or Very sad  Crying or Very sad

Ik durf er niet meer mee te rijden nu. Iemand tips Confused

Is dit nog te redden, andere motor erin?????
De sloop is wel m’n laatste gedachte Sad

Ride to live, live to ride

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 04 maart 2007 03:42 PM
  [ # 43 ]

Het is een beetje moeilijk te zeggen zo vanaf hier achter mijn PC. Maar uitgaande van dat de motor niet is vast gelopen, zou ik gewoon de koppakking doen. Wel de kop laten vlakken dan!! Want je hebt nu grote kans dat de kop door de thermische spanning is krom getrokken. Maar zoals ik al zei, het is zo moeilijk te bepalen hier achter mijn pc….

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
Venom
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 143
Geregistreerd: 15-06-2006

Gepost: 04 maart 2007 04:01 PM
  [ # 44 ]

Motor staat niet vast, heb ‘m vanmorgen nog heel even laten draaien.
Rest van de auto is ook nog in orde, wel maakt de hydropomp nu een gierend geluid bij koude motor, maar dit kan komen omdat er gisterenavond een flinke guts kokende koelvloeistof over de snaren gekomen is.

Ride to live, live to ride

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 04 maart 2007 04:01 PM
  [ # 45 ]
PrutsyLJ schreef:

Het is een beetje moeilijk te zeggen zo vanaf hier achter mijn PC. Maar uitgaande van dat de motor niet is vast gelopen, zou ik gewoon de koppakking doen. Wel de kop laten vlakken dan!! Want je hebt nu grote kans dat de kop door de thermische spanning is krom getrokken. Maar zoals ik al zei, het is zo moeilijk te bepa
len hier achter mijn pc….

Ik zou toch eerst maar eens beginnen met het koelcircuit te repareren… daar lijkt het nodige aan mis; verstopte radiateur of kapotte thermostaat wellicht? De radiateur heeft btw geen dop, die is van het naast de radiateur gelegen expansievat.
Dat de kachel niets doet kan komen door een dampbel die ontstaan is in het systeem, dat kan dus “gevolg” zijn.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
 
3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook