Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Ik draai ze zelf altijd hand vast, maar nu kostte het me zelfs m’n brakke Halfords bougie-sleutel bij bougie nummer 4 (thv hd-pomp).
De sleutel brak op de T-verbinding, het zwakke punt. Zo meteen maar een goede halen en hopen dat ik hem los krijg
Van de 5 die ik vervangen heb, zaten er 4 hartstikke vast, wat een lomperd die ze er ooit heeft ingedraait
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Beter je sleutel kapot dan de kop van je bougie eraf gedraaid; dat heb ik `ns bij de Jag gehad; kostte ca. € 60 om het gat vrij te maken en opnieuw te tappen, heli-coil erin en klaar was het zaakje.
Of `n niet goed aangedraaise bougie ook leuk, draai de autoweg op en geef gas….BANG…en de moter loopt nog maar op 5 pootjes; bougie no. 1 was gelanceerd (gelukkig geen schade aan de tapdraad of moterkap).
Hahaha wie zegt dat Citroën “probleem-auto`s” zijn ??
Het zou kunnen dat de bougie er scheef ingedraaid is en dan heb je toch een probleem hem eruit te krijgen Willem.
Misschien een tip; “stook” de moter warm en probeer nog eens (kop zet waarschijnlijk meer uit dan de bougie). Bij het inzetten; smeer de draad van de bougie in met een beetje kopervet, draai hand-vast en daarna een klein tikje met de sleutel.
Succes ermee.
Citroën XM-V6 (1990) - Citroën Xantia Break-1.9TD (1998) - Fiat Ducato LMC-camper (1987) - Jaguar XJ6L (1974) Jaguar XJ6-S3 (1985)- Jaguar X40 (1990) - Jaguar X40 (1993) - Jaguar XJ8 (2000) - Jaguar S-type (2004) - Lancia Flavia 2000i-coupé (1970) - Renault Fuego 2.0-automatic (1983)
Dat probleem heb ik ook.
Ik zal als ik jou was heel goed oppassen, bij m’n broer braken de bougies af. Als dat gebeurt, de schacht er nog in laten zitten en de sleutel even omdraaien (starten) zonder de bougiekabels uiteraard. Dan spuugt de motor het conische gedeelte van de bougie eruit waardoor je geen rotzooi in je cilinders hebt.
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Of erger, Bij mij brak de bougie uyit de kop… Kop naar de klote. ( was een ford sierra , bougies zijn iets anders..)
Inderdaad motor warm laten lopen en dan verwijderen. Bij montage de motor eerst laten afkoelen…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Hij is eruit hoor, het lag meer aan het gereedschap. ‘k heb een professionele bougiedop en een verlengstuk gekocht voor 25 euro. Heeft ook al voordeel dat ik m’n handen niet meer openhaal omdat de vorigie bougiesleutel net te kort was voor die idioot diep zittende bougies.
Goed gereedschap is echt het halve werk….... Leuke cadeautje voor de kerst
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Willem schreef:
Goed gereedschap is echt het halve werk….... Leuke cadeautje voor de kerst
en dat is maar wat waar.
zat pas ook te kloten met een bout die niet los wou en op een kl*te plaats zat. maar even een ringsleutel gekocht in de goede maat en een minuut later was ie los (was daarvoor al een half uur aan het tobben )
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX