bxbressers schreef:ps, @Bram…., het is een TRD, wanneer onthoudt je het nou eens
ops: ja, sorry….maar ik ben zo gewend aan TZD (turbo’s) dat ik dat helemaal vergeet
B_iks schreef:mvbbx schreef:Lekker blijven mijmeren voorlopig… De waarde is wat de gek ervoor geeft. Zet hem op internet oid en wacht rustig af. Een liefhebber die een bx in goede staat wil en op zoek is naar een diesel zal deze niet laten staan en heeft er ook geld voor over. De tijden dat een goede bx niks kostte zijn wel een beetje voorbij.
Dat laatste idee overheerst bij mij ook wel een beetje. Er lijkt een langzame kentering te komen, want voor echt nette bx-en met een lage km-stand moet best wat betaald worden tegenwoordig.
In dat licht zal het je zeker interesseren dat mijn onlangs getotalde 1994er BX 19TGD break met 444KKm op de teller op 1250 eur is getaxeerd door de schsade-expert. Kmtrage is dus ook niet meer allesbepalend. De staat van het ding was best ok voor de crash, al zou ik ‘m niet “mint” willen noemen…
Ich bin ein Breaker
In dat licht zal het je zeker interesseren dat mijn onlangs getotalde 1994er BX 19TGD break met 444KKm op de teller op 1250 eur is getaxeerd
Ook in dat licht… mijn TZD heb ik laten taxeren, toen met nog geen 140.000 km op de teller. Van binnen en van buiten bijna als nieuw, en in goede technische staat.
Resultaat: 4300 euro volgens de taxateur. Nou heb ik m’n twijfels bij de zorgvuldigheid (9 mm profiel op de banden is wel veel….), maar als ik buiten mijn schuld een ongeluk krijg, krijg ik in elk geval meer van de verzekering (van de tegenpartij) dan de dagwaarde.
Harm schreef:Ook in dat licht… mijn TZD heb ik laten taxeren, toen met nog geen 140.000 km op de teller. Van binnen en van buiten bijna als nieuw, en in goede technische staat.
Resultaat: 4300 euro volgens de taxateur. Nou heb ik m’n twijfels bij de zorgvuldigheid (9 mm profiel op de banden is wel veel….), maar als ik buiten mijn schuld een ongeluk krijg, krijg ik in elk geval meer van de verzekering (van de tegenpartij) dan de dagwaarde.
Is dat echt zo…..ik meende dat een BX diesel (van 93 of 94) een dagwaarde had van rond de 700 euro of zo. ops:
Bram schreef:Harm schreef:Ook in dat licht… mijn TZD heb ik laten taxeren, toen met nog geen 140.000 km op de teller. Van binnen en van buiten bijna als nieuw, en in goede technische staat.
Resultaat: 4300 euro volgens de taxateur. Nou heb ik m’n twijfels bij de zorgvuldigheid (9 mm profiel op de banden is wel veel….), maar als ik buiten mijn schuld een ongeluk krijg, krijg ik in elk geval meer van de verzekering (van de tegenpartij) dan de dagwaarde.
Is dat echt zo…..ik meende dat een BX diesel (van 93 of 94) een dagwaarde had van rond de 700 euro of zo. ops:
Dat vertelt ie hier niet boven.. de waarde van de auto kan indien deze utizonderlijk goed behandeld is duidelijk boven de martkwaarde liggen. Vandaar dat ik Harm toen ook heb geadviseerd em te laten taxeren. Nu heeft Harm zwart op wit staan in welke goede staat de auto is en dat ie dus meer waard is dan de gemiddelde dagwaarde.
mpostma schreef:Bram schreef:Harm schreef:Ook in dat licht… mijn TZD heb ik laten taxeren, toen met nog geen 140.000 km op de teller. Van binnen en van buiten bijna als nieuw, en in goede technische staat.
Resultaat: 4300 euro volgens de taxateur. Nou heb ik m’n twijfels bij de zorgvuldigheid (9 mm profiel op de banden is wel veel….), maar als ik buiten mijn schuld een ongeluk krijg, krijg ik in elk geval meer van de verzekering (van de tegenpartij) dan de dagwaarde.
Is dat echt zo…..ik meende dat een BX diesel (van 93 of 94) een dagwaarde had van rond de 700 euro of zo. ops:
Dat vertelt ie hier niet boven.. de waarde van de auto kan indien deze utizonderlijk goed behandeld is duidelijk boven de martkwaarde liggen. Vandaar dat ik Harm toen ook heb geadviseerd em te laten taxeren. Nu heeft Harm zwart op wit staan in welke goede staat de auto is en dat ie dus meer waard is dan de gemiddelde dagwaarde.
Jammer alleen dat taxatie/dagwaarde en marktwaarde nooit gelijk zijn - anders wist ik het wel
Ich bin ein Breaker
het is niet bij mijmeren gebleven, maar heb eerst maar eens een zoekopdracht uitgezet….......,
BX Deauville, 1994, Diesel, 301000 km…. RIP..
BX TRD Turbo,1989, 119000 km nu 134000, verkocht
BX 16TRS Automatic, 1986, 192000 km…,verkocht
XM D12Turbo, 1997, 384000…...1-2009, 465000 verkocht
XM 2.1TD, 1997, 321000….....354000 te koop