3 van de 3
 < Vorige 1 2 3

GTi uit 1987… fijn injectiedinges of niet?
vortex
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1055

- BX 16V
Gepost: 30 november 2004 08:50 PM
  [ # 31 ]
Harm schreef:
Jf schreef:

Ik heb 2 gt`s gehad en was me van geen schokken bewust.

Zou er best wel weer eentje willen hebben, heb heel wat van die minkukels met hun bmw eruit getrokken bij een stoplicht…hehehehehe
of een honda crx… noem ze maar op… eerst minachtend kijken naar mijn zilveren BX-GT en bij het volgende stoplicht niet meer durven om te kijken van schaamte.

hehehehehe… memories….

Jawel, maar een GT is ff wat anders dan zo’n GTi.. die GT heeft nog lekker ouderwets carburateurs, een GTi een primitief injectiesysteem Smile

Oh en bij het stoplicht zijn ze beide leuk… hoewel een eigenaar van de Volvo XC90 daar misschien anders over denkt. Hij werd zoekgereden door een vieze witte BX met een ontbrekende wieldop.. Smile

Een GTi uit ‘87, ‘88 en de eerste van ‘89 zijn een stuk sneller als de voorloper de GT’s.
Des al niet te min blijven het toch best snelle auto’s.

Als je echt lol wil hebben moet je op een GTi 8V of GTi 16V throttle bodies zetten…...heerlijk !!!  Cool

is zelfs nog beter als 4 carburateurs Rolling Eyes  :cheer4

liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap Wink

klik op de link voor het hele verslag van de BX 16V

Profiel  

Flapdrol
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 423

- Xsara Break 1.6i 16v Différence II
- (Grand) C4 Picasso 1.8 16v Ambiance
Gepost: 30 november 2004 09:59 PM
  [ # 32 ]
vortex schreef:
Harm schreef:
Jf schreef:

Ik heb 2 gt`s gehad en was me van geen schokken bewust.

Zou er best wel weer eentje willen hebben, heb heel wat van die minkukels met hun bmw eruit getrokken bij een stoplicht…hehehehehe
of een honda crx… noem ze maar op… eerst minachtend kijken naar mijn zilveren BX-GT en bij het volgende stoplicht niet meer durven om te kijken van schaamte.

hehehehehe… memories….

Jawel, maar een GT is ff wat anders dan zo’n GTi.. die GT heeft nog lekker ouderwets carburateurs, een GTi een primitief injectiesysteem Smile

Oh en bij het stoplicht zijn ze beide leuk… hoewel een eigenaar van de Volvo XC90 daar misschien anders over denkt. Hij werd zoekgereden door een vieze witte BX met een ontbrekende wieldop.. Smile

Een GTi uit ‘87, ‘88 en de eerste van ‘89 zijn een stuk sneller als de voorloper de GT’s.
Des al niet te min blijven het toch best snelle auto’s.

Als je echt lol wil hebben moet je op een GTi 8V of GTi 16V throttle bodies zetten…...heerlijk !!!  Cool

is zelfs nog beter als 4 carburateurs Rolling Eyes  :cheer4

en wat doen die?  Surprisedops:

(zou dus ook op 16 TRi passen.. Confused: )

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105

Gepost: 30 november 2004 10:08 PM
  [ # 33 ]

en wat doen die?

Blij dat jij ‘t vraagt Smile

Profiel  

vortex
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1055

- BX 16V
Gepost: 01 december 2004 09:21 AM
  [ # 34 ]

throttle bodies zijn niets meer als een stukje buis, gasklep erin en injectoren. om het maar even snel te formuleren.
het inlaat traject word ermee aanzienlijk verkort, en de motor heeft een bijna weerstandloze vrije aanzuiging van lucht. het is net als 4 carburateurs, alleen dan word de benzine gewoon ingespoten.  Cool
Een BX 16V met deze throttle bodies produceert alleen al 185 pk.

ennuh…het is ook mogelijk op een TRi, zolang het multi point injectie is kan je het er op kwijt, of je moet je auto eerst ombouwen naar multi point.  Wink

liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap Wink

klik op de link voor het hele verslag van de BX 16V

Profiel  

Flapdrol
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 423

- Xsara Break 1.6i 16v Différence II
- (Grand) C4 Picasso 1.8 16v Ambiance
Gepost: 01 december 2004 03:26 PM
  [ # 35 ]
vortex schreef:

throttle bodies zijn niets meer als een stukje buis, gasklep erin en injectoren. om het maar even snel te formuleren.
het inlaat traject word ermee aanzienlijk verkort, en de motor heeft een bijna weerstandloze vrije aanzuiging van lucht. het is net als 4 carburateurs, alleen dan word de benzine gewoon ingespoten.  Cool
Een BX 16V met deze throttle bodies produceert alleen al 185 pk.

ennuh…het is ook mogelijk op een TRi, zolang het multi point injectie is kan je het er op kwijt, of je moet je auto eerst ombouwen naar multi point.  Wink

nice.. ja mijne is een vuile 16 TRi met Bosch Multipoint Injectie. Dus dan zou ik van 105 naar 125 pk gaan ofzo?  Razz

pssst, wat kost zoiets?  Cool

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9801

Gepost: 01 december 2004 05:15 PM
  [ # 36 ]

Wordt de lucht dan nog wel gefilterd ?

Schijt aan originaliteit.

Profiel  

winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2255

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 01 december 2004 06:48 PM
  [ # 37 ]

:28 :28 :28   HOU OP!!! IK KRIJG HEIMWEE NAAR MIJN GTI!!! Snik….

Profiel  

Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2485

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 02 december 2004 06:54 PM
  [ # 38 ]

Hmmm hier naast JF nog iemand die geen GTI motor heeft (mijn moeder wel, die heeft een 19 TZI Break) maar wel de motor van de GT… in 10 sec precies op de honderd, max koppel van 158 NM bij 3000 (!) toeren en het rode lampje van max toerental gaat branden precies op de honderd, in z’n twee Laughing

Maar zolang het werkt heb ik niks tegen injectie… heb er zelfs aan leren sleutelen dit jaar (TU monopoint dan).

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  

Alcyone
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2485

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 02 december 2004 06:59 PM
  [ # 39 ]
Vitesse schreef:

Een kort inlaat traject pakt winst hoger in de toeren ten nadele van het koppel onderin, aangezien een 16V niets is om over naar huis te schrijven vwb koppel is dit alleen leuk voor Cross en autosport doeleinden zeg maar.
Vandaar zie je ook weleens de variabele inlaatlucht trajecten met zowel een korte als lang traject om zo koppel te hebben wanneer nodig en een korter traject hoger in de toeren.

Autosport absoluut, voor de cross niet, daar wil je een vlakke koppelkromme.

Helaas ben ik dol op veel koppel onderin (voor een benzinemotor) dus zou ik eerder richting amerikaans gaan dan een 16V kopen. Maar mooi, ja, zolang er een stille uitlaat onder zit Wink

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  

3 van de 3
 < Vorige 1 2 3

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook