Mijn Xant ruikt soms behoorlijk naar LPG.
Zo kan het twee dagen goed zijn en dan is het weer dagen mis.
Het hele systeem is al van voor naar achter gecontroleerd op lekkage’s maar die zijn niet te vinden.
Tot nu toe heb ik uit voorzorg de ringetjes vervangen van de terugslagklepjes maar het probleem blijft dus.
Wie heeft er een tip wat de oorzaak evt. zou kunnen zijn?
Groetjes
Arie
C5 2.0 LPG van 2005 met 235.000 km
___
Ex: C5 1.8 16V LPi van 2002 - 375.000 km
Ex: Xantia 1.8-16V SX break aug.98-LPG G3-CC-Airco- 326.000 km
Ex: Xantia 1.8-8V SX break van juni 97 LPG/G3 - cc - Airco en 295.000km
Ex: Xantia 1.8-8V SX van Okt.93 op LPG km/st 405.000
De xantia van mijn ouders die eveneens over een AG DGI instalatie beschikt heeft er ook last van. Mijn vader vermoed dat het de verdamper is. Die loopt dan ook al aardig op zijn laatste poten. Ik stoor me er eigenlijk niet aan. Hoort inmiddels een beetje bij de auto
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Probleem is nog steeds niet opgelost.
Ik ben met een gaslekmeter langs de hele installatie geweest en er is gewoon geen lekkage.
Even een puur theoretisch vraagje.
Omdat hij alleen vlak na het starten naar lpg ruikt begin ik te twijvelen aan mn verdamper.
Kan deze teveel gas produceren (door een slecht werkend membraam oid) wat er dan via de uitlaat weer uitkomt?
Je ruikt het gas nl. rondom de auto
Arie
C5 2.0 LPG van 2005 met 235.000 km
___
Ex: C5 1.8 16V LPi van 2002 - 375.000 km
Ex: Xantia 1.8-16V SX break aug.98-LPG G3-CC-Airco- 326.000 km
Ex: Xantia 1.8-8V SX break van juni 97 LPG/G3 - cc - Airco en 295.000km
Ex: Xantia 1.8-8V SX van Okt.93 op LPG km/st 405.000
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
hammie schreef:
Omdat hij alleen vlak na het starten naar lpg ruikt begin ik te twijvelen aan mn verdamper.
Kan deze teveel gas produceren (door een slecht werkend membraam oid) wat er dan via de uitlaat weer uitkomt?
Je ruikt het gas nl. rondom de auto
Ja dat kan heel goed. Hoeveel km heeft je verdamper gedraaid?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ik weet niet hoeveel de verdamper gedraaid heeft.
Heb de auto pas bij 245k gekocht. (2e verdamper?))
Ik heb ook geen idee hoelang die membramen meegaan.
Arie
C5 2.0 LPG van 2005 met 235.000 km
___
Ex: C5 1.8 16V LPi van 2002 - 375.000 km
Ex: Xantia 1.8-16V SX break aug.98-LPG G3-CC-Airco- 326.000 km
Ex: Xantia 1.8-8V SX break van juni 97 LPG/G3 - cc - Airco en 295.000km
Ex: Xantia 1.8-8V SX van Okt.93 op LPG km/st 405.000
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Een paar ton.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ok, ik zal eens naar een ander verdampertje kijken.
Arie
C5 2.0 LPG van 2005 met 235.000 km
___
Ex: C5 1.8 16V LPi van 2002 - 375.000 km
Ex: Xantia 1.8-16V SX break aug.98-LPG G3-CC-Airco- 326.000 km
Ex: Xantia 1.8-8V SX break van juni 97 LPG/G3 - cc - Airco en 295.000km
Ex: Xantia 1.8-8V SX van Okt.93 op LPG km/st 405.000
Verdampertje is besteld.
ben benieuwd
Arie
C5 2.0 LPG van 2005 met 235.000 km
___
Ex: C5 1.8 16V LPi van 2002 - 375.000 km
Ex: Xantia 1.8-16V SX break aug.98-LPG G3-CC-Airco- 326.000 km
Ex: Xantia 1.8-8V SX break van juni 97 LPG/G3 - cc - Airco en 295.000km
Ex: Xantia 1.8-8V SX van Okt.93 op LPG km/st 405.000