Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Wie kan me op weg helpen met het plakken van koplampstickers voor het rijden in Engeland met een BX? Hoe/waar moeten die dingen geplakt worden?
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Daar heb ik nou nog nooit bij stilgestaan… logisch op zich, maar ik heb geen boze engelsen meegemaakt, terwijl engelse chauffeurs meestal vrij snel op hun teentjes getrapt zijn…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Re: koplampsticker Engeland
Handjes schreef:Wie kan me op weg helpen met het plakken van koplampstickers voor het rijden in Engeland met een BX? Hoe/waar moeten die dingen geplakt worden?
Met een BX in Engeland rijden ging goed, dwz. de koplampen van m’n BX stonden niet zo dat er iets gesteld of geplakt moest worden. Geen klachten gemerkt van tegenliggers en toch aardig wat in het stikkedonker gereden.
Ich bin ein Breaker
Ik meende dat de mensen van de ferry of de Chunnel (die trein die onder het kanaal door loopt) je daar wel mee kunnen helpen. Misschien kan je de maatschappij even bellen waarmee je de oversteek maakt, dan weet je zeker of ze dat doen (of niet).
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Re: koplampsticker Engeland
karel schreef:Handjes schreef:Wie kan me op weg helpen met het plakken van koplampstickers voor het rijden in Engeland met een BX? Hoe/waar moeten die dingen geplakt worden?
Met een BX in Engeland rijden ging goed, dwz. de koplampen van m’n BX stonden niet zo dat er iets gesteld of geplakt moest worden. Geen klachten gemerkt van tegenliggers en toch aardig wat in het stikkedonker gereden.
Alle koplampen staan naar de berm gericht. Dus als je ze niet afplakt kun je iemand verblinden. Waarom mensen niet naar jou knipperden moet dan toeval zijn. Of ze vonden je BX te mooi .
Het is vrij makkelijk om dit zelf te doen. je gaat voor de auto staan en plakt het rechterdeel van het koplampglas met niet-lichtdoorlatend plakband of zwart isolatieband in een taartpunt van ongeveer 1/6 deel van de lamp af. Als ik me niet vergis is dit bij een BX zelfs in het glas te zien. Succes
Peter
Re: koplampsticker Engeland
Peteryed schreef:karel schreef:Handjes schreef:Wie kan me op weg helpen met het plakken van koplampstickers voor het rijden in Engeland met een BX? Hoe/waar moeten die dingen geplakt worden?
Met een BX in Engeland rijden ging goed, dwz. de koplampen van m’n BX stonden niet zo dat er iets gesteld of geplakt moest worden. Geen klachten gemerkt van tegenliggers en toch aardig wat in het stikkedonker gereden.
Alle koplampen staan naar de berm gericht. Dus als je ze niet afplakt kun je iemand verblinden. Waarom mensen niet naar jou knipperden moet dan toeval zijn. Of ze vonden je BX te mooi .
Het is vrij makkelijk om dit zelf te doen. je gaat voor de auto staan en plakt het rechterdeel van het koplampglas met niet-lichtdoorlatend plakband of zwart isolatieband in een taartpunt van ongeveer 1/6 deel van de lamp af. Als ik me niet vergis is dit bij een BX zelfs in het glas te zien. SuccesPeter
Zoals al eerder gezegd: ik had geen enkel probleem en de tegenliggers werden niet verblind en hadden ook geen probleem. Ook geen geknipper gezien. Engelsen doen dat sowie so niet zomaar, daar zijn ze veel te beleefd voor.
Niet bij alle BXen staan de koplampen in de berm. Gekker nog, eigenlijk nog nooit een BX gehad waarbij dat zo was afgesteld.
Als je rechter koplamp “formeel” ietsje tever naar binnen staat gesteld (maar nog wel goed bruikbaar in NL) en de linker normaal vooruit dan hebben de tegenliggers in the UK nergens last van, is mijn ervaring. De koplampbundel is veel symmetrischer dan je zou vermoeden op basis van de vorm van het glas.
Het is af en toe best mistig en dan kun je leuk testen hoe de lichtbundel valt. Ook op een muur (in het donker) kun je het goed zien. Als je mazzel hebt hoef je niks te plakken, dan zie je zelf tenminste ook nog wat op die stikdonkere binnenweggetjes.
Ich bin ein Breaker
Misschien een rare vraag, maar waarom hoeven de auto’s uit de UK geen sticker voor gebruik in NL en de rest van Europa?
Of staan de lampen van een auto met rechts stuur zo dat wij er geen last van hebben?
ZX1.4i schreef:Misschien een rare vraag, maar waarom hoeven de auto’s uit de UK geen sticker voor gebruik in NL en de rest van Europa?
Of staan de lampen van een auto met rechts stuur zo dat wij er geen last van hebben?
Je moet maar eens opletten, maar heel veel moderne autos hebben geen stickers meer op de lampen als ze het kanaal oversteken. Ander soort glas/reflector dus vorm van de lichtbundel.
Je ziet hier ook meer Engelsen dan Nederlanders die net uit Engeland komen en de stickers (zo ze die al hadden, want ik zag het 4 jaar geleden al bijna niet meer gebeuren) er nog niet afgehaald hebben.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
mn SM die jaren in engeland heeft gereden, met europese lampen had speciale lampjes in de reflectoren die niet om hoog schijnen in de berm. Werden door de RDW overichens gewoon goedgekeurd.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Booskijkers maken…..
gti_styling84 schreef:Booskijkers maken…..
Die dingen staan alleen op sjonnie bakjes zoals een golf, Citroen is een elegante auto met eigen stijl, die heeft dit soort ondingen niet nodig