Onderste motorsteun 1.4
HobbyBob
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 97
Geregistreerd: 23-01-2006

Gepost: 18 februari 2007 11:43 PM

Is er iemand die weet of de onderste motorsteun, waar de lange aandrijfas doorheen gaat, van een ZX 1.4 gelijk is aan die van bijvoorbeeld een AX of zelfs een Peugeot met een TU-blok?
Die van mij is behoorlijk gaar.
Ik kon het niet helemaal goed zien, maar in de gauwigheid leek de steun van mijn AX sprekend op die van de ZX.
En al zou het niet om de financiën gaan, dan is het altijd nog een soort sport voor me om zoiets in goede staat op de sloop te vinden….

ZX 1.4i Reflex Break 1994

Profiel  
 
HobbyBob
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 97
Geregistreerd: 23-01-2006

Gepost: 19 februari 2007 09:53 PM
  [ # 1 ]

Het gaat hier helaas niet alleen om een rubber (denk ik), maar om het geheel, wat aan het blok, of was het nou aan de versnellingsbak, vast zit. Hierin zit dus het gat waarin het lager van de lange aandrijfas bevestigd is, en daarachter zit dus een rubber (wat bij mij kapot is), en vanaf dat rubber gaat er weer een stalen strip zeg maar naar de carosserie. Als je weet welke steun ik bedoel is dit verhaal wel te volgen denk ik…

Als we het over hetzelfde rubber hebben; is dit los te vervangen? Dan is het zeker ingeperst in de motorsteun…
Als ik de complete motorsteun moet vervangen,. moet ik dus de bak aftappen en de lange aandrijfas demonteren en pas daarna kan de steun eraf…

ZX 1.4i Reflex Break 1994

Profiel  
 
HobbyBob
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 97
Geregistreerd: 23-01-2006

Gepost: 19 februari 2007 10:17 PM
  [ # 2 ]

In de Haynes Manual is een foto te zien van deze steun, ik kan alleen niet zien of deze foto van een TU of een XU is, maar in hoofdstuk 8.2, op afbeelding 2.10b is rechtsonder het rubber te zien wat ik bedoel.

ZX 1.4i Reflex Break 1994

Profiel  
 
ZX-Enschede
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2153
Geregistreerd: 27-01-2005

Gepost: 19 februari 2007 10:31 PM
  [ # 3 ]
HobbyBob schreef:

Als ik de complete motorsteun moet vervangen,. moet ik dus de bak aftappen en de lange aandrijfas demonteren en pas daarna kan de steun eraf…

Dan moet je dus ook een nieuwe keerring plaatsen!

Jos van der Voort

Profiel  
 
HobbyBob
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 97
Geregistreerd: 23-01-2006

Gepost: 19 februari 2007 10:36 PM
  [ # 4 ]

Juist….(kweetet)

Wat een werk voor zo’n klotesteun.

Foto is ook te vinden op  

Ik ben toch bang dat ik niet voor 15 à 20 euro een nieuwe heb…

ZX 1.4i Reflex Break 1994

Profiel  
 
ZX-Enschede
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2153
Geregistreerd: 27-01-2005

Gepost: 19 februari 2007 11:04 PM
  [ # 5 ]

Een complete motorsteun voor rechts, dus tegen je wielkuip aan, kost bij hbase zo’n 25 euro.

Kon dus best nog wel eens meevallen als het alleen het rubber is. Je lager is toch nog goed?

Jos van der Voort

Profiel  
 
HobbyBob
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 97
Geregistreerd: 23-01-2006

Gepost: 19 februari 2007 11:17 PM
  [ # 6 ]

Het enige rubber wat ik op hbase kan vinden is volgens mij voor de bovenste motorsteun (bruto 32,10). Misschien zoek ik niet goed?
Ik heb gezocht op kenteken (GR-BR-67)

ZX 1.4i Reflex Break 1994

Profiel  
 
ZX-Enschede
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2153
Geregistreerd: 27-01-2005

Gepost: 19 februari 2007 11:38 PM
  [ # 7 ]

Dat bedoelde ik niet echt. Ik kon dat rubber op hbase ook niet vinden. Wat ik wel kon vinden waren de motorsteunen (die bovenop de bak en die aan de passagierskant tegen de wielbak aan). Allebei zijn ze gewoon heel betaalbaar. Ik denk dat het heel erg meevalt als het alleen dat rubber is.

Loont dus de moeite om even met je garage te bellen en met de onderdelenhandel zoals Brezan e.d.

Jos van der Voort

Profiel  
 
HobbyBob
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 97
Geregistreerd: 23-01-2006

Gepost: 20 februari 2007 01:39 AM
  [ # 8 ]

Kijk, daar heb ik wat aan!
Met de juiste hulpmiddelen is dat rubber misschien te vervangen zonder de steun te demonteren (en alles wat daarbij komt kijken).

ZX 1.4i Reflex Break 1994

Profiel  
 
ZX-Enschede
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2153
Geregistreerd: 27-01-2005

Gepost: 20 februari 2007 01:42 AM
  [ # 9 ]

Volgens mij moet dat wel meevallen hoor…

Het is even wat gedoe omdat je ook de bak moet laten leeglopen. Van de andere kant om onder de wagen te gaan lopen hobby-en en te proberen een rubber uit en in een steun te persen lijkt me nou ook niet bepaald een eenvoudig karwei.

Jos van der Voort

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook