2 van de 15
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Kleine restauratie BX CHIC 1.6 uit ‘91
gti_styling84
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1352
Geregistreerd: 13-09-2004

Gepost: 01 december 2004 05:36 PM
  [ # 16 ]

Daar heeft Lelijke Eend helemaal gelijk in, als je dat doet sloop je nl. je ocotpus…  Exclamation

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 01 december 2004 06:09 PM
  [ # 17 ]

Hm daar heb ik nou nog nooit van gehoord… alhoewel er bij zo’n actie wel een keer een retourslang is gescheurd. dus helemaal onzin zal ‘t niet zijn Smile

Profiel  
 
R.Nicolaas
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 297
Geregistreerd: 30-11-2004

Gepost: 01 december 2004 06:15 PM
  [ # 18 ]

Okey dan ligt daar waarschijnlijk het probleem van die slang

heb ik nog geluk dat ie er alleen uit schiet en niet scheurd.

Maar nu nog het vreemde laag hangen zou er soms niet genoeg stikstof in zitten? Want ik vindt het vreemd dat bij voldoende lhm de waarschuwingslampen toch knipperen als je een bochtje neemt. Exclamation  Confused:
en kunnen dan de voorstebollen tegelijk gaan zal wel een toevals kwestei zijn in mijn geval. al heb ik nog mijn vraag tekens bij de achter wielen

Van BX CHIC 1.6i ‘91 (Met Krul letters) Naar
Xantia 3.0 V6 24v exclusive
als tussen oplossing een Xsara 2.0HDI Break tot de automaat van de V6 weer werkende is.
AX Liberty 1.1 ‘92
en de Xantia is weer terug in leven Smile

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 01 december 2004 06:16 PM
  [ # 19 ]

Maar nu nog het vreemde laag hangen zou er soms niet genoeg stikstof in zitten

Als de stikstof weg is, veert ie gewoon niet meer.. maar blijft volgens mij wel op hoogte.

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 01 december 2004 07:05 PM
  [ # 20 ]
R.Nicolaas schreef:

Want ik vindt het vreemd dat bij voldoende lhm de waarschuwingslampen toch knipperen als je een bochtje neemt.

Heb ik ook zo vaak last van gehad….zelfs als er voldoende LHM in zat…..zal dan wel het *zendertje* zijn wat stuk is. Cool

Niet iets om ongerust over te zijn….zolang hij maar NIET (continue) gaat branden bij rechtuit rijden.

Profiel  
 
R.Nicolaas
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 297
Geregistreerd: 30-11-2004

Gepost: 01 december 2004 07:13 PM
  [ # 21 ]
Bram schreef:
R.Nicolaas schreef:

Want ik vindt het vreemd dat bij voldoende lhm de waarschuwingslampen toch knipperen als je een bochtje neemt.

Heb ik ook zo vaak last van gehad….zelfs als er voldoende LHM in zat…..zal dan wel het *zendertje* zijn wat stuk is. Cool

Niet iets om ongerust over te zijn….zolang hij maar NIET (continue) gaat branden bij rechtuit rijden.

Ja daar zit ik ook aan te denken maar Hij werkte wel goed en wat is dan de oorzaak dat ie slecht veert (vooral voor) en toch wel vrij plot zou het membraam dan gescheurd zijn of is dat niet mogelijk Confused:  (dan wel aan bijde kanten)

Ik zal van de week eens die bollen laten testen. dan kan ik dat uitsluiten als dat het probleem niet is weet iemand een gratis adres in de buurt van wageningen ConfusedConfused:

Van BX CHIC 1.6i ‘91 (Met Krul letters) Naar
Xantia 3.0 V6 24v exclusive
als tussen oplossing een Xsara 2.0HDI Break tot de automaat van de V6 weer werkende is.
AX Liberty 1.1 ‘92
en de Xantia is weer terug in leven Smile

Profiel  
 
Untitled
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 118
Geregistreerd: 17-08-2004

- CX 25 Prestige
Gepost: 01 december 2004 07:17 PM
  [ # 22 ]

Ik ga vanuit wageningen altijd naar Renard in Beneden-Leeuwen dat is qua afstand goed te doen, en ze hebben er wel verstand van. Geen idee of dat gratis is…

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 01 december 2004 07:20 PM
  [ # 23 ]
Bram schreef:
R.Nicolaas schreef:

Want ik vindt het vreemd dat bij voldoende lhm de waarschuwingslampen toch knipperen als je een bochtje neemt.

Heb ik ook zo vaak last van gehad….zelfs als er voldoende LHM in zat…..zal dan wel het *zendertje* zijn wat stuk is. Cool

Niet iets om ongerust over te zijn….zolang hij maar NIET (continue) gaat branden bij rechtuit rijden.

waar zit dat zendertje?

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
WaJo
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 389
Geregistreerd: 04-11-2004

- Xantia 2.0 HDi
- Visa 11RE
Gepost: 01 december 2004 07:44 PM
  [ # 24 ]
R.Nicolaas schreef:

Ik zal van de week eens die bollen laten testen. dan kan ik dat uitsluiten als dat het probleem niet is weet iemand een gratis adres in de buurt van wageningen ConfusedConfused:

Misschien kun je de Citroen-specialist “Jan Wolven” in Ede proberen
of de DS-specialist “DS Garage Jansen” in Bennekom.

Ik heb geen ervaring met beide bedrijven maar ik kan me voorstellen dat je bij hen eerder een goed advies krijgt, zonder meteen diep in de buidel te moeten tasten, dan bij de officiele dealers “Delsink” in Renkum of “Noordergraaf” in Veenendaal.

Succes ermee!

(ex) visa 11 RE(1983), (ex) ZX Break, TurboD (1994) Gris Crepuscule,
(ex) Xsara break Hdi Différence II (2004) Gris Iceland, (ex) Xantia Break Hdi Plus (2001) Gris Fulminator, (ex) C5 berline ph2 2.0 HdiF Gris Fulminator{Ik houd geloof ik van grijs…}


Visa 11 RE (1984) wit
BX 19 Gti (1986)rood
Grand C4 Picasso BlueHdi 120 Business (2015) Blue Kyanos

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 01 december 2004 08:49 PM
  [ # 25 ]
metro2005 schreef:

waar zit dat zendertje?

Heb ik eerlijk gezegd in al die jaren, nooit kunnen ontdekken….maar het zal zeker in/bij het groene voorraadvat moeten zitten.
Je kunt er ook zo lekker bij daar, bij de BX Confused

Profiel  
 
Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1400
Geregistreerd: 10-03-2004

Gepost: 01 december 2004 09:12 PM
  [ # 26 ]
R.Nicolaas schreef:

Maar nu nog het vreemde laag hangen zou er soms niet genoeg stikstof in zitten? Want ik vindt het vreemd dat bij voldoende lhm de waarschuwingslampen toch knipperen als je een bochtje neemt. Exclamation  Confused:
en kunnen dan de voorstebollen tegelijk gaan zal wel een toevals kwestei zijn in mijn geval. al heb ik nog mijn vraag tekens bij de achter wielen

Hoogte wordt bij een hydraulisch geveerde citroën bepaald door de hoogteregelaars voor en achter en dus niet door de veerbollen.
Veerbollen zijn, zoals de naam al doet vermoeden, voor de vering en demping.
Als er voldoende LHM in zit en de waarschuwingslampjes gaan branden (welke lampjes gaan branden?) dan geeft of de vlotter in het reservoir een verkeerd signaal of de druk zakt te veel.
Overigens zit er wel voldoende LHM in het reservoir? Hoe heb je dit gemeten? Hou er rekening mee dat de vlotter vast kan zitten en dat het lijkt alsof je voldoende LHM in het reservoir hebt zitten.

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 01 december 2004 09:16 PM
  [ # 27 ]

Vastzittende vlotter kan je controleren door het niveau op zowel de laagste als de hoogste stand te controleren.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
R.Nicolaas
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 297
Geregistreerd: 30-11-2004

Gepost: 01 december 2004 09:44 PM
  [ # 28 ]

De flotter werkt perfect Ik heb wel even gedacht dat die vast zat voor dat de leiding er de eerste keer afschoot maar toen bleek ie gewoon tevol te zitten. Het zou kunnen dat de pomp versleten is hij loopt wel mee maar slaat naar mijn idee best vaak aan ik heb helaas alleen geen idee of dat meer dan normaal is of juist gewoon vaak. hij tikt alleen niet zoals mensen vaak zeggen en ik ook wel vaak gehoord heb.
Ik heb zelf het idee als ik het zo lees allemaal dat de stikstof slecht wordt omdat hij dus niet goed veert mij lijkt het logische dat als je er minder stikstof in heb dat er meer lhm bij moet worden gepompt en hij dat niet bij kan houden. waardoor de wagen dus lager hangt. aan de anderekant kunnen het ook twee defecten tegelijk zijn. ik zal er van de week eens naar laten kijken.

Very Happy Ik ben echt Laughing  met dit Forum Very Happy

Van BX CHIC 1.6i ‘91 (Met Krul letters) Naar
Xantia 3.0 V6 24v exclusive
als tussen oplossing een Xsara 2.0HDI Break tot de automaat van de V6 weer werkende is.
AX Liberty 1.1 ‘92
en de Xantia is weer terug in leven Smile

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 02 december 2004 12:07 AM
  [ # 29 ]
2cvman schreef:

Die van mij ie van 15-11-1991, ik heb DD-DH-62
Ook hieraan heb ik al het nodige verspijkerd, in totaal zo’n 500 pleuro het afgelopen jaar.
Waaronder de ADALS en achterschijven / blokken en uitlaat en nog wat achterstallig onderhoud van de vorige eigenaar.
Voor volgend jaar zomer staat de koppeling en de voorste veerpoten op het schema.

Volgens Autoweek.nl komt ZF-01-BB uit januari 1991
Dus die van jou zal waarschijnlijk wel van maart kunnen zijn.

De mijne absoluut wel ja!

Ik heb overigens de ZF-48-PY met het instructieboekje van de ZF-92-PY (die ik op de sloop daarvan ontdaan heb). Kenteken van maart 1991 inderdaad; de hele reeks ZF-xx-PY bestaat uit Chics voor zover ik heb kunnen natrekken.
De ZF-92-PY was afgeleverd op 15/3/1991. Let op, de productiedatums lopen nogal uiteen: de xx48xx = orga 5145 (10-12-1990), de xx94xx is 5185 (19-2-1991) en da’s toch 40 dagen later! Chassisnummers 01FV8005 en 01FV8814 onderstrepen dat nog eens.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 02 december 2004 12:09 AM
  [ # 30 ]
R.Nicolaas schreef:

Ik heb zelf het idee als ik het zo lees allemaal dat de stikstof slecht wordt omdat hij dus niet goed veert mij lijkt het logische dat als je er minder stikstof in heb dat er meer lhm bij moet worden gepompt en hij dat niet bij kan houden. waardoor de wagen dus lager hangt. aan de anderekant kunnen het ook twee defecten tegelijk zijn. ik zal er van de week eens naar laten kijken.

Heb je de lHM al eens ververst of vervangen? Het klinkt me allemaal als een zwaar vervuild hydraulisch systeem. Stikstof slijt niet; het verdwijnt uit de bollen. Heeft niets met het omhoog komen te maken; de vering wordt stugger en de veerweg neemt af. Niet omkeerbaar, tenzij je ze (op tijd) laat vullen.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
 
2 van de 15
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook