Vraag over silent blocks
BxBandit
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 376
Geregistreerd: 05-07-2004

Gepost: 19 februari 2007 11:38 PM

Omdat ze in een ander onderwerp ter sprake kwamen, herinnerde ik me dat ik me iets afvraag over silent blocks. Wie o wie weet het antwoord?

Ik heb een tijd terug mijn voorste draagarmen vervangen door een paar gereviseerde met nieuwe silent blocks. Het advies wat ik kreeg, en wat ook in de Haynes staat, is om de moeren vast te draaien met de wagen in de rijstand. Dit in verband met de belasting van de rubbers.

Dat heb ik dan ook gedaan, maar wat ik me afvraag: De auto staat eigenlijk veel tijd met de ophanging niet in de rijstand maar met de voorkant ingezakt, en de draagarmen dus in een heel andere positie! Hoe dit te rijmen? Staan die rubbers dan constant onder spanning?

JM

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 20 februari 2007 01:06 PM
  [ # 1 ]

Geinige vraag zeg. Juist omdat je tijdens het rijden op en neer bewegingen maakt zullen de rubbers in de rijstand vastgezet moeten worden. Als de wagen stilstaat dan bewegen ze niet natuurlijk. Op die manier onstaat er minder kans op heftige slijtage.

Of het is om te bevorderen dat mensen hun BX meer gebruiken dan hem stil te laten staan… Wink

Test

Profiel  
 
BxBandit
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 376
Geregistreerd: 05-07-2004

Gepost: 20 februari 2007 02:41 PM
  [ # 2 ]

Op de een of andere manier had ik al zo’n idee dat jij het antwoord zou weten Thijs Wink

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 20 februari 2007 03:36 PM
  [ # 3 ]
BxBandit schreef:

Op de een of andere manier had ik al zo’n idee dat jij het antwoord zou weten Thijs Wink

De verwringign van de rubbers van rijstand naar laatste stand is wslk ong. net zo groot als van rijstand naar hoogste stand. Stel dat je hem in de laagste stand zou vastzetten zou je de dubbele verwringing van de rubbers krijgen als je hem in de hoogste stand zou zetten. Dat is denk ik wel iets teveel van het goede.

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 20 februari 2007 08:36 PM
  [ # 4 ]
mpostma schreef:
BxBandit schreef:

Op de een of andere manier had ik al zo’n idee dat jij het antwoord zou weten Thijs Wink

De verwringign van de rubbers van rijstand naar laatste stand is wslk ong. net zo groot als van rijstand naar hoogste stand. Stel dat je hem in de laagste stand zou vastzetten zou je de dubbele verwringing van de rubbers krijgen als je hem in de hoogste stand zou zetten. Dat is denk ik wel iets teveel van het goede.

Dat ook ja.

Test

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook