stotterdestotter
mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 20 februari 2007 09:44 PM

Onze Xant stottert en hottert bij stationair en helemaal met gas geven. Als ik gas geef loopt ze heel even op 3 poten. Het gebeurde zomaar ineens vanmorgen. De eerste paar kilometer niks aan de hand en toen ik na een paar kilometer bij de stoplichten op wilde trekken leek het voor een buitenstaander alsof ik net voor het eerst in een auto rijd. Beschaamd/Embarassed

We hebben gisteren wel de accu los gehad ivm. de dashboard verlichting. Na het aansluiten van de accu de motor 10 minuten stationair laten draaien. Heb ik ooit eens gelezen dat de ecu zich weer moet instellen. Gisteren hebben we er ook een stuk mee gereden en was er overigens niks aan de hand.

Het is een Xantia 1.8i 16v X op benziene uit ‘97. En staat net 200 kilometer over het onderhoud (onderhoud bij 130.000 en staat nu op 130.200)

Het management lampje gaat niet branden, injectiereiniger 2 weken geleden erdoor gedaan.

Er valt inmiddels niet meer mee te rijden. Alleen maar stoten en stotteren. In 10 kilometer is het 10x erger geworden Sad Ik kan dus niet nog een fles van die reiniger in de tank gooien.

My other car is a broomstick.

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 20 februari 2007 10:00 PM
  [ # 1 ]

Bij onze xantia (1.8 16v) deed zich vorige week zo ineens iets soortgelijks voor, en na lang zoeken bleek dat de bobine’s een probleempje hadden. Een van de bougie ‘kabels’ was aan het afbrokkelen, en het stukje ijzer dat de spanning moet overbrengen was ernstig aan het corroderen. Na een flinke schoonmaakbeurt (schuren en plastick bijwerken) liep alles weer als vanouds… (bobine nog even laten testen bij lasaulec, was prima)

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 20 februari 2007 10:03 PM
  [ # 2 ]

Het eerste wat mij te binnen schoot was ook iets met de bougies/kabels o.i.d. omdat het zo plotseling was. Donderdag heb ik pas tijd om er naar te kijken.

My other car is a broomstick.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 20 februari 2007 11:57 PM
  [ # 3 ]

Zeer waarschijnlijk de bougiekabels of het bobine-blok.
De bougiekabels zijn het goedkoopst, een setje bij de Brezan kost c.a. €30, het bobineblok is duurder, kost c.a. €90.

Profiel  
 
mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 24 april 2007 03:56 PM
  [ # 4 ]

Even bij schrijven.
In februari heb ik de bougies vervangen, toen was het probleem weg.
Nu is het er weer en erger dan de vorige keer. Wat ook opmerkelijk is is dat de Xant ineens super zuinig is geworden. 1/15.86!! Lijkt wel of er te weinig benziene ingespoten wordt. Iemand een idee?

My other car is a broomstick.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook