Ik heb geen antwoord op je vraag, maar de meevaller van de dag moet toch zijn dat je maandag je geld terug kunt gaan halen bij de LPG-specialist?!
Durf er best een week salaris op te verwedden dat die massa-kabel al eerder loshing, en minstens 1 van de reparaties onnodig is geweest…
In ieder geval hebben ze hun werk niet goed afgeleverd, dus een regeling van hun kant lijkt me wel het minste?
Neem een motormanagementlampje altijd een beetje serieus. Ik zou allereerst de ECU gaan resetten. Het motormanagement heeft de afgelopen tijd nogal wat te verduren gehad? (zeker met het continu wisselen van brandstof)
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Mooi dat het gelukt is man!
Wat een verhaal zeg
Het motormanagementlampje kan bij de monopointmotoren gaan branden als de sleepcontacten in het injectiehuis wat slecht beginnen te worden, op tich, zolang de auto er verder goed mee loopt kun je er rustig mee door rijden. Het kat-lampje zal overigens wel constant branden als die niet uitgeschakeld wordt bij het rijden op LPG dat is omdat de kat niets snapt van de signalen.
Verders veel LPG plezier! lache he die prijsjes…
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Ik moet er misschien nog bij vertellen dat een van de 2 accupolen nieuw is gemonteerd. De oude was gescheurd.
Is het een idee om morgen eens beide accupolen een uurtje van de accu af te halen? Ik ben van plan om de gehele stereo in te bouwen, dus dan ben ik toch met de BX bezig.
Een motormanagementlampje is echt zó nieuw voor me, snap helemaal niks van injectie in het algemeen…
ops:, laat staan lampjes die daarmee te maken hebben…
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Eigenlijk werkt injectie heel simpel…. de computer bepaalt wanneer en hoeveel brandstof er ingespoten moet worden. Om constant die hoeveelheid bij te kunnen regelen, heeft de computer input nodig van allerlei sensoren.
Zoals een sensor die de positie van de gasklep meet (hoeveel gas geef je), eentje die de motortemperatuur meet, eentje die de samenstelling van de uitlaatgassen meet, enz.
De computer weet van al die sensoren wat voor waarde ze ongeveer moeten afgeven, met een boven- en ondergrens. Zo gauw een sensor een waarde afgeeft die buiten dat gebied komt (bijvoorbeeld niks meer omdat de sensor stuk is), ziet de computer dat.
Die laat dat vervolgens merken door het lampje te laten branden, en in de noodloop te gaan. Hij simuleert dan zelf wat waardes, om de boel draaiende te houden.
@Harm. Heel duidelijk uitgelegd
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
XBXG schreef:
Toen gebeurde het: er kwam een blonde, vrouwelijke collega van de sleepdienst aanlopen die ineens tegen de 2 wegenwachters zei: “Hé, wat doet dat losse draadje daar…?”
Overigens veel complimenten gehad over de automaatbak van de BX.
“Wow, eindelijk een auto waarin de kickdownkabel werkt!!”
“Wow, deze automaat schakelt gewoon uit zichzelf terug!!”
Arme stakkers, ze zijn natuurlijk Volkswagens gewend…
haha lol
weer een mooi verhaal
@Harm
idd mooie uitleg, weer wat wijzer geworden
p.s. neem aan dat dat niet ten goede komt van het verbruik?
oudelut schreef:Ik heb geen antwoord op je vraag, maar de meevaller van de dag moet toch zijn dat je maandag je geld terug kunt gaan halen bij de LPG-specialist?!
Durf er best een week salaris op te verwedden dat die massa-kabel al eerder loshing, en minstens 1 van de reparaties onnodig is geweest…
In ieder geval hebben ze hun werk niet goed afgeleverd, dus een regeling van hun kant lijkt me wel het minste?Neem een motormanagementlampje altijd een beetje serieus. Ik zou allereerst de ECU gaan resetten. Het motormanagement heeft de afgelopen tijd nogal wat te verduren gehad? (zeker met het continu wisselen van brandstof)
Sja, of dit moet net dat ene draadje zijn wat bewust loshing of via het relais had moeten zijn geschakeld, om onterechte ECU-storingen zodra de auto op LPG loopt te negeren. Je weet ‘t niet.
Ich bin ein Breaker
Zo, dan eindelijk goed nieuws: mijn radio is geïnstalleerd, inclusief nieuwe speakers in de hoedenplank!!
Ook eens het verbruik gemeten sinds ie op LPG rijdt, en ik kwam met rustig rijden op 1 op 7,6. Best netjes lijkt me zo.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:
Ook eens het verbruik gemeten sinds ie op LPG rijdt, en ik kwam met rustig rijden op 1 op 7,6. Best netjes lijkt me zo.
Dat was hopelijk sarcastisch bedoeld?
mpostma schreef:XBXG schreef:
Ook eens het verbruik gemeten sinds ie op LPG rijdt, en ik kwam met rustig rijden op 1 op 7,6. Best netjes lijkt me zo.
Dat was hopelijk sarcastisch bedoeld?
Ja sorry hoor….maar als ik ergens boven een draadje LPG zie staan, ga ik meteen rechtop zitten
1 op 7,6 op LPG….a 50 ct per liter….en diesel op dit moment (gem.) 98 ct…...dan rijd ik toch goedkoper dan jou met 1 op 17
(draait de GASkraan onder het fornuis wat hoger)
Zo, dan eindelijk goed nieuws: mijn radio is geïnstalleerd, inclusief nieuwe speakers in de hoedenplank!!
Dat doet ‘t altijd wel leuk in de advertentie….
Ook eens het verbruik gemeten sinds ie op LPG rijdt, en ik kwam met rustig rijden op 1 op 7,6. Best netjes lijkt me zo.
Erg netjes!
als het een XM v6 automaat was
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Nog een stevig verbruik zo zou ik zeggen. Zou toch eigenlijk 1 op 9 of zo moeten zijn.
BTW, ik heb een kennis met een Renault Laguna en die beweert 1 op 13 te riijden met zijn 1.8 benzine. Da’s weer het andere uiterste.
Maarum, na de perikelen van afgelopen weekend, nog steeds alles onder controle?
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Harm schreef:Erg netjes!
als het een XM v6 automaat was
OOhhhh….dat vind ik zielig voor Wouter
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
hogervp schreef:Nog een stevig verbruik zo zou ik zeggen. Zou toch eigenlijk 1 op 9 of zo moeten zijn.
BTW, ik heb een kennis met een Renault Laguna en die beweert 1 op 13 te riijden met zijn 1.8 benzine. Da’s weer het andere uiterste.Maarum, na de perikelen van afgelopen weekend, nog steeds alles onder controle?
Patrick
Weet je wat het is? Als iedereen je maar blijft vertellen dat je die auto niet had moeten kopen… dan wordt het er allemaal niet leuker op.
Ik wilde persé deze auto, want wit, automaat en LPG, klaar. Punt.
Dat er dan zoveel dingen in 1 week mee gebeuren had ik ook niet kunnen verwachten. Maar ik heb goede hoop dat deze auto niet binnen een jaar op de sloop ligt. Gezien de carrosserie zouden velen dat al wel hebben gedaan maar ik ben wel van plan om de roest aan te pakken.
En wat dat verbruik betreft: ik rij 90 km/h op de snelweg. Langzamer ga ik echt niet rijden. Hoe ik het verbruik lager kan krijgen weet ik niet. De laatste tank was nota bene 200 km onafgebroken snelweg vanuit Friesland naar Hilversum, met 2 korte stoppen. Op alle stukken waar je 120 mocht, reed ik 100 op de teller (ongeveer 90 echte km/h).
Ik hoop wel dat het verbruik gunstiger wordt, want een accieradius van 312 km is erg weinig…
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX