hydraulische slangetjes laten los BX diesel
olav
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 01-12-2004

Gepost: 01 december 2004 09:28 PM

Hallo, Ik heb een BX 1.9 diese. Met enige regelmaat later er slangetjes van het hydraulische systeem los. Gevolg, te weinig LHN. Ik ws gisteren lang bezig om een dun slangetje in een dik slangetje te pielen. Wat is het probleem, lubberen de slangetjes uit, is de oliedruk te hoog???? Confused:

dank voor tips!

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 01 december 2004 09:35 PM
  [ # 1 ]

Laat je je BX wel eens ‘neerstorten’ ? Dus van z’n hoogste stand meteen naar de laagste ?

R.Nicolaas heeft een vergelijkbaar probleem, misschien kan je ook eens in dit topic kijken: http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=2595&start=15

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
olav
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 01-12-2004

Gepost: 01 december 2004 11:05 PM
  [ # 2 ]

Laat hem eigenlijk nooit in hoogste of laagste stand. Moet dat dan??

Of kan het zijn dat ik de BX niet genoeg omhoog lat komen voordat ik weg rij?

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 01 december 2004 11:11 PM
  [ # 3 ]

Laat je je BX wel eens ‘neerstorten’

Da’s de uitdrukking van de week!
“heb jij je BX al laten neerstorten vandaag?”

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 01 december 2004 11:56 PM
  [ # 4 ]

@Harm: http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?p=34199#34199

@Olav: ik heb geen idee, ik heb helaas niet zo veel verstand van BX-en. Maar speur het forum eens af, misschien kan je dan het antwoord vinden. Of iemand gooit hier het juiste antwoord neer (hint!).

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 01 december 2004 11:58 PM
  [ # 5 ]

Re: hydraulische slangetjes laten los BX diesel

olav schreef:

Hallo, Ik heb een BX 1.9 diese. Met enige regelmaat later er slangetjes van het hydraulische systeem los. Gevolg, te weinig LHN. Ik ws gisteren lang bezig om een dun slangetje in een dik slangetje te pielen. Wat is het probleem, lubberen de slangetjes uit, is de oliedruk te hoog???? Confused:

dank voor tips!

Welke specifieke slangetjes bedoel je?

Sommige slangen hoeven weinig retourvloeistof te verdragen (anders is het verdacht) zoals remservo of veerpootretouren. Anders slangen (retour drukregelaar, hoogteregelaars) krijgen wel flinke retourstromen te verwerken. Reparaties daaraan moet je goed doen. Dan bedoel ik wel iets stevigers dan slangetjes in elkaar schuiven.

Groet,
Marten

Profiel  
 
vortex
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1055
Geregistreerd: 13-03-2004

- BX 16V
Gepost: 02 december 2004 01:39 AM
  [ # 6 ]

retourslangen Confused  Evil or Very Mad
als er eentje gaat, kijk ze dan gelijk allemaal goed na, want vaak volgd dan de een na de ander. ik zet bijna alle retour slangen vast met een ti-rap of een sangenklemmetje.
vooral degene op het voorste subframe, die krijgen een hoop LHM en als die eruit schieten, dan is ie ook zo leeg.

gewoon goed erin schiven, ti-rap of slangenklemmetje er om heen en klaar is kees Wink

liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap Wink

klik op de link voor het hele verslag van de BX 16V

Profiel  
 
martijn78
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 154
Geregistreerd: 14-01-2005

Gepost: 24 januari 2005 01:30 AM
  [ # 7 ]

Beetje late reactie maar ik heb dat probleem ook gehad.
Heeft me liters LHM gekost, vieze onder/achterkant,  35 x op de autobrug om een slangetje op het subframe in een Y-stukje te drukken, 3 citroengarages, die er nog minder van afwisten dan ik en 5 x de ANWB bellen…..Stuurt best zwaar hoor, als de stuurbekrachtiging uitvalt!! Twisted Evil

Wat bleek?

De voorraadbol was totaal op, waardoor het retourslangetje zoveel LHM te verwerken kreeg dat het steeds uit z’n verbinding schoot….

Nieuwe voorraadbol erop en voor alle zekerheid loopt het voorraadslangetje nu bovenlangs door de motorruimte naar het reservoir.
Weg problemen!! Very Happy

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 24 januari 2005 02:39 AM
  [ # 8 ]

Dat had je kunnen horen aan het vele getik van de voorraadbol Exclamation

Zodra je de BX van de rijstand in de hoogste stand zet, en het getik neet de frequentie van een mitrailleur aan, dan weet je dat het fout zit… Rolling Eyes

Profiel  
 
martijn78
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 154
Geregistreerd: 14-01-2005

Gepost: 24 januari 2005 10:46 PM
  [ # 9 ]
XBXG schreef:

Dat had je kunnen horen aan het vele getik van de voorraadbol Exclamation

Zodra je de BX van de rijstand in de hoogste stand zet, en het getik neet de frequentie van een mitrailleur aan, dan weet je dat het fout zit… Rolling Eyes

Je hebt helemaal gelijk, dat is mij ook bekend maar het drong niet tot me door dat het slangetje steeds losschoot omdat m’n voorraadbol als een ratelaar klonk (stom natuurlijk, maar dat gebeurt dus geen tweede keer meer) Rolling Eyes

En MyteM, een pomp met een goede bol tikt eens tot een paar keer in de minuut, en steeds nadat ie heeft getikt, stuurt ie wat vloeistof retour naar het reservoir. Dus als je accelereert en je hoort de pomp als een ratelaar tekeer gaan, dan is t nie goe Sad

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 24 januari 2005 11:19 PM
  [ # 10 ]
martijn78 schreef:

En MyteM, een pomp met een goede bol tikt eens tot een paar keer in de minuut, en steeds nadat ie heeft getikt, stuurt ie wat vloeistof retour naar het reservoir. Dus als je accelereert en je hoort de pomp als een ratelaar tekeer gaan, dan is t nie goe Sad

Klopt. Zo heeft mijn nieuwe aanwinst (BX Leader type 1) het zelfs zo erg dat de voorraadbol als een mitrailleur te keer gaat wanneer ik de hoogtehandel een standje hoger zet. Gelukkig komen hier binnen een weekje 5 nieuwe veerbollen op.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 25 januari 2005 02:11 AM
  [ # 11 ]
XBXG schreef:
martijn78 schreef:

En MyteM, een pomp met een goede bol tikt eens tot een paar keer in de minuut, en steeds nadat ie heeft getikt, stuurt ie wat vloeistof retour naar het reservoir. Dus als je accelereert en je hoort de pomp als een ratelaar tekeer gaan, dan is t nie goe Sad

Klopt. Zo heeft mijn nieuwe aanwinst (BX Leader type 1) het zelfs zo erg dat de voorraadbol als een mitrailleur te keer gaat wanneer ik de hoogtehandel een standje hoger zet. Gelukkig komen hier binnen een weekje 5 nieuwe veerbollen op.

Dat zal niet de voorraadbol zijn maar de drukregelaar (sprak de purist); of dit met de voorraadbol te verhelpen is, is wel te hopen en kan goed zijn maar is niet 100% zeker. Daarvoor moet je dan toch echt naar retourlekkages kijken.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
martijn78
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 154
Geregistreerd: 14-01-2005

Gepost: 25 januari 2005 07:42 PM
  [ # 12 ]
karel schreef:
XBXG schreef:
martijn78 schreef:

En MyteM, een pomp met een goede bol tikt eens tot een paar keer in de minuut, en steeds nadat ie heeft getikt, stuurt ie wat vloeistof retour naar het reservoir. Dus als je accelereert en je hoort de pomp als een ratelaar tekeer gaan, dan is t nie goe Sad

Klopt. Zo heeft mijn nieuwe aanwinst (BX Leader type 1) het zelfs zo erg dat de voorraadbol als een mitrailleur te keer gaat wanneer ik de hoogtehandel een standje hoger zet. Gelukkig komen hier binnen een weekje 5 nieuwe veerbollen op.

Dat zal niet de voorraadbol zijn maar de drukregelaar (sprak de purist); of dit met de voorraadbol te verhelpen is, is wel te hopen en kan goed zijn maar is niet 100% zeker. Daarvoor moet je dan toch echt naar retourlekkages kijken.

Helemaal waar, in mijn geval was het het retourslangetje wat van de voorraadbol kwam, dus het probleem was bij mij wel duidelijk, ondanks dat ik er veel te lang mee ben doorgereden en diverse citroen dealers/garages er geen flauw idee van hadden waar het aan kon liggen Crying or Very sad

Profiel  
 
R.Nicolaas
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 297
Geregistreerd: 30-11-2004

Gepost: 27 januari 2005 12:46 AM
  [ # 13 ]

het kan natuurlijk ook zijn dat het systeem erg vervuild is wat bij mij waarschijnlijk ook het geval is al verdenk ik de voorraad bol ook maar het systeem reinigen kan ook erg helpen want als het systeem ergens verstopt raakt bouwt ie natuurlijk ook druk op

Van BX CHIC 1.6i ‘91 (Met Krul letters) Naar
Xantia 3.0 V6 24v exclusive
als tussen oplossing een Xsara 2.0HDI Break tot de automaat van de V6 weer werkende is.
AX Liberty 1.1 ‘92
en de Xantia is weer terug in leven Smile

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 27 januari 2005 02:57 AM
  [ # 14 ]
Lelijke Eend schreef:

Laat je je BX wel eens ‘neerstorten’ ? Dus van z’n hoogste stand meteen naar de laagste ?

R.Nicolaas heeft een vergelijkbaar probleem, misschien kan je ook eens in dit topic kijken: http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=2595&start=15

Dat moet je echt nooit doen, tenzij je in één klap een misschien al wel stervende octopus wilt vermoorden. Af en toe stapsgewijs laten dalen en vooral _TIJDIG_ LHM verversen (60.000 km of 2 jaar) is meer dan voldoende.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 27 januari 2005 08:46 PM
  [ # 15 ]
karel schreef:
Lelijke Eend schreef:

Laat je je BX wel eens ‘neerstorten’ ? Dus van z’n hoogste stand meteen naar de laagste ?

R.Nicolaas heeft een vergelijkbaar probleem, misschien kan je ook eens in dit topic kijken: http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=2595&start=15

Dat moet je echt nooit doen, tenzij je in één klap een misschien al wel stervende octopus wilt vermoorden. Af en toe stapsgewijs laten dalen en vooral _TIJDIG_ LHM verversen (60.000 km of 2 jaar) is meer dan voldoende.

Daar moet ie gewoon tegen kunnen hoor!! En zoniet dan was het al hoog tijd voor een verse octopus.

Gr.
Marten

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook