XBXG schreef:Ik wilde persé deze auto, want wit, automaat en LPG, klaar. Punt.
Zo is het
Gewoon je LHM neus achterna lopen en kopen, doe ik ook al jaren.
(we zaten je alleen een beetje te plagen met dat gas hoor)
XBXG schreef:hogervp schreef:
Ik hoop wel dat het verbruik gunstiger wordt, want een accieradius van 312 km is erg weinig…
laat je instalatie eens afstellen want dit verbruik is veel te hoog er is toch iets mis mee lijkt mij
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Misschien nog even een kwestie van tijd en naar je eigen hand zetten. Komt helemaal goed volgens mij. En tja, dat anderen oordelen over je aankoop valt te verwachten. Wat ik allemaal niet moet horen over de 13 jaar oude Xantia? In de trant van:
daar ga je toch geen geld aan uitgeven?
wat?? 13 jaar oud en meer dan 3 ton?
ben je niet bang voor extra kosten?
En weet ik wat allemaal. Tis maar net hoe je het bekijkt. Ik heb gewoon een keer de beslissing genomen om eens lekker luxe te gaan rijden, daar heb ik geld voor over en ik zal de dame dan ook goed (laten) onderhouden. Ik lach iedereen uit die zijn geld weggooit aan afschrijving!
Wit, BX, automaat en LPG: ze is het waard!
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
“Weet je wat het is? Als iedereen je maar blijft vertellen dat je die auto niet had moeten kopen… dan wordt het er allemaal niet leuker op.
Ik wilde persé deze auto, want wit, automaat en LPG, klaar. Punt.”
hear hear!
gewoon rustig doorgaan!
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Harm schreef:Dat doet ‘t altijd wel leuk in de advertentie….
als het een XM v6 automaat was
{proest}
Noem me eigenwijs, maar ik weet voor mezelf wel al zeker dat ik nooit of te nimmer naar die specialist van jou ga. Net groot onderhoud aan LPG-installatie tegen groot geld, en dan deze resultaten?
BTW, ik ben nog aan het twijfelen over LPG (helaas heeft Citroën voor de 1900 nooit G3-homologatie aangevraagd/gekregen anders lag het er al in) maar begrijp wel wat je bedoelt met BX, wit en automaat! (met in mijn geval nog eens de eis Break (want mooier en handiger) en airco (extraatje)).
Ennuh: succes! En niet opgeven! (maar ik zou toch echt eens met die LPG-specialist gaan praten als ik jou was)
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
oudelut schreef:Harm schreef:Dat doet ‘t altijd wel leuk in de advertentie….
als het een XM v6 automaat was{proest}
Noem me eigenwijs, maar ik weet voor mezelf wel al zeker dat ik nooit of te nimmer naar die specialist van jou ga. Net groot onderhoud aan LPG-installatie tegen groot geld, en dan deze resultaten?
BTW, ik ben nog aan het twijfelen over LPG (helaas heeft Citroën voor de 1900 nooit G3-homologatie aangevraagd/gekregen anders lag het er al in) maar begrijp wel wat je bedoelt met BX, wit en automaat! (met in mijn geval nog eens de eis Break (want mooier en handiger) en airco (extraatje)).
volgens mij is g3 nooit op een 1900 te krijgen geweest g3 is er pas vanaf 95/96
citroenc2 schreef:oudelut schreef:helaas heeft Citroën voor de 1900 nooit G3-homologatie aangevraagd/gekregen
volgens mij is g3 nooit op een 1900 te krijgen geweest g3 is er pas vanaf 95/96
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
XBXG schreef:hogervp schreef:Nog een stevig verbruik zo zou ik zeggen. Zou toch eigenlijk 1 op 9 of zo moeten zijn.
BTW, ik heb een kennis met een Renault Laguna en die beweert 1 op 13 te riijden met zijn 1.8 benzine. Da’s weer het andere uiterste.Maarum, na de perikelen van afgelopen weekend, nog steeds alles onder controle?
PatrickWeet je wat het is? Als iedereen je maar blijft vertellen dat je die auto niet had moeten kopen… dan wordt het er allemaal niet leuker op.
Ik wilde persé deze auto, want wit, automaat en LPG, klaar. Punt.
Dat er dan zoveel dingen in 1 week mee gebeuren had ik ook niet kunnen verwachten. Maar ik heb goede hoop dat deze auto niet binnen een jaar op de sloop ligt. Gezien de carrosserie zouden velen dat al wel hebben gedaan maar ik ben wel van plan om de roest aan te pakken.
En wat dat verbruik betreft: ik rij 90 km/h op de snelweg. Langzamer ga ik echt niet rijden. Hoe ik het verbruik lager kan krijgen weet ik niet. De laatste tank was nota bene 200 km onafgebroken snelweg vanuit Friesland naar Hilversum, met 2 korte stoppen. Op alle stukken waar je 120 mocht, reed ik 100 op de teller (ongeveer 90 echte km/h).
Ik hoop wel dat het verbruik gunstiger wordt, want een accieradius van 312 km is erg weinig…
Ik heb deze BX van binnen en van buiten gezien, ik heb er een aantal keren in gereden en ik geef Wouter helemaal gelijk, dit is toch een goed rijdende en schakelende BX die er ook nog eens goed uitziet, weinig gezeik over te verwachten lijkt mij!
Enneh om even op deze felle toer te blijven: Er zijn geloof ik heel wat mensen met een BX die een grote mond over deze auto hebben maar die vervolgens zelf in een nog slechter oud hok rijden…
Hou dus nou eens op met zeiken aub!!
Emiel
@oudelut: ik heb vandaag die LPG-specialist gebeld, maar zou niet weten wat ik anders had moeten melden dat dat ik niet zo blij was toen ik de BX weer een half uurtje had. Lijkt mij het einde van het contact met hen. Iets anders weet ik er ook niet van te maken, en ik kan toch niks bewijzen.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
heb ook in die auto gereden toen ijs hem net had, oke oke wel even wennen aan die 1.6 als je vanuit een gti stapt. En automaat is niet mijn ding nog denk ik.
Maar hij rijdt super en daar gaat het om toch!
Vanochtend voor het eerst een gekeken (met warme motor) hoe ie vooraan bij het stoplicht is… ik trok alles en iedereen eruit. ops:
Met die snelheid zit het dus wel goed. Enneh, ik vind het ook heerlijk om in een 2CV of Dyane te rijden, dus ik ben wel wat gewend qua traagheid.
En wat die automaat betreft: ik schakel de hele dag in mijn bedrijfsauto met 6 versnellingen. Ik vind schakelen leuk, maar ben niet tevreden over de bakken in de latere BX’en. Daarbij komt dat ik het heerlijk vind rijden en ik merk nu ook wat het voordeel is. Ik kan bij wijze van spreke mijn linker voet in mijn lek leggen en nog normaal kunnen rijden.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
wouter, ik ben blij dat je weer een BX hebt!
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
gti is mijn eerste auto.. dus ja dan is al het andere waar je in stapt snel traag vind ik heb wel stoplicht springtje met ijs en ijs en prutsy lj gehad
eerst is automaat veel sneller weg maar gti komt er dan d.m.v zijn grotere moter met gemak weer omheen.
automaat lijkt me vooral handig in files.. ik rij nooit op de snelweg eigelijk dus ik heb niet veel last van files eigelijk hehe . Maar als het druk is bij een rotonde en je moet steeds een metertje vooruit dan vind ik het toch wel makkelijk om automaat te rije..
Ik rij inderdaad best veel files, al is het deze week wel lekker rustig op de weg.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Status Quo schreef:gti is mijn eerste auto.. dus ja dan is al het andere waar je in stapt snel traag vind ik heb wel stoplicht springtje met ijs en ijs en prutsy lj gehad
eerst is automaat veel sneller weg maar gti komt er dan d.m.v zijn grotere moter met gemak weer omheen.
automaat lijkt me vooral handig in files.. ik rij nooit op de snelweg eigelijk dus ik heb niet veel last van files eigelijk hehe . Maar als het druk is bij een rotonde en je moet steeds een metertje vooruit dan vind ik het toch wel makkelijk om automaat te rije..
Zie, dat word nog wel eens wat met jou…automaat Ik geloof dat ik tegen 2 GTi’s reed met slippende koppeling…