Daar heeft Lelijke Eend helemaal gelijk in, als je dat doet sloop je nl. je ocotpus…
Hm daar heb ik nou nog nooit van gehoord… alhoewel er bij zo’n actie wel een keer een retourslang is gescheurd. dus helemaal onzin zal ‘t niet zijn
Okey dan ligt daar waarschijnlijk het probleem van die slang
heb ik nog geluk dat ie er alleen uit schiet en niet scheurd.
Maar nu nog het vreemde laag hangen zou er soms niet genoeg stikstof in zitten? Want ik vindt het vreemd dat bij voldoende lhm de waarschuwingslampen toch knipperen als je een bochtje neemt. :
en kunnen dan de voorstebollen tegelijk gaan zal wel een toevals kwestei zijn in mijn geval. al heb ik nog mijn vraag tekens bij de achter wielen
Van BX CHIC 1.6i ‘91 (Met Krul letters) Naar
Xantia 3.0 V6 24v exclusive
als tussen oplossing een Xsara 2.0HDI Break tot de automaat van de V6 weer werkende is.
AX Liberty 1.1 ‘92
en de Xantia is weer terug in leven
Maar nu nog het vreemde laag hangen zou er soms niet genoeg stikstof in zitten
Als de stikstof weg is, veert ie gewoon niet meer.. maar blijft volgens mij wel op hoogte.
R.Nicolaas schreef:Want ik vindt het vreemd dat bij voldoende lhm de waarschuwingslampen toch knipperen als je een bochtje neemt.
Heb ik ook zo vaak last van gehad….zelfs als er voldoende LHM in zat…..zal dan wel het *zendertje* zijn wat stuk is.
Niet iets om ongerust over te zijn….zolang hij maar NIET (continue) gaat branden bij rechtuit rijden.
Bram schreef:R.Nicolaas schreef:Want ik vindt het vreemd dat bij voldoende lhm de waarschuwingslampen toch knipperen als je een bochtje neemt.
Heb ik ook zo vaak last van gehad….zelfs als er voldoende LHM in zat…..zal dan wel het *zendertje* zijn wat stuk is.
Niet iets om ongerust over te zijn….zolang hij maar NIET (continue) gaat branden bij rechtuit rijden.
Ja daar zit ik ook aan te denken maar Hij werkte wel goed en wat is dan de oorzaak dat ie slecht veert (vooral voor) en toch wel vrij plot zou het membraam dan gescheurd zijn of is dat niet mogelijk : (dan wel aan bijde kanten)
Ik zal van de week eens die bollen laten testen. dan kan ik dat uitsluiten als dat het probleem niet is weet iemand een gratis adres in de buurt van wageningen : :
Van BX CHIC 1.6i ‘91 (Met Krul letters) Naar
Xantia 3.0 V6 24v exclusive
als tussen oplossing een Xsara 2.0HDI Break tot de automaat van de V6 weer werkende is.
AX Liberty 1.1 ‘92
en de Xantia is weer terug in leven
Ik ga vanuit wageningen altijd naar Renard in Beneden-Leeuwen dat is qua afstand goed te doen, en ze hebben er wel verstand van. Geen idee of dat gratis is…
Bram schreef:R.Nicolaas schreef:Want ik vindt het vreemd dat bij voldoende lhm de waarschuwingslampen toch knipperen als je een bochtje neemt.
Heb ik ook zo vaak last van gehad….zelfs als er voldoende LHM in zat…..zal dan wel het *zendertje* zijn wat stuk is.
Niet iets om ongerust over te zijn….zolang hij maar NIET (continue) gaat branden bij rechtuit rijden.
waar zit dat zendertje?
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Totaal aantal Berichten: 389
Geregistreerd: 04-11-2004
- Xantia 2.0 HDi
- Visa 11RE
R.Nicolaas schreef:Ik zal van de week eens die bollen laten testen. dan kan ik dat uitsluiten als dat het probleem niet is weet iemand een gratis adres in de buurt van wageningen : :
Misschien kun je de Citroen-specialist “Jan Wolven” in Ede proberen
of de DS-specialist “DS Garage Jansen” in Bennekom.
Ik heb geen ervaring met beide bedrijven maar ik kan me voorstellen dat je bij hen eerder een goed advies krijgt, zonder meteen diep in de buidel te moeten tasten, dan bij de officiele dealers “Delsink” in Renkum of “Noordergraaf” in Veenendaal.
Succes ermee!
(ex) visa 11 RE(1983), (ex) ZX Break, TurboD (1994) Gris Crepuscule,
(ex) Xsara break Hdi Différence II (2004) Gris Iceland, (ex) Xantia Break Hdi Plus (2001) Gris Fulminator, (ex) C5 berline ph2 2.0 HdiF Gris Fulminator{Ik houd geloof ik van grijs…}
Visa 11 RE (1984) wit
BX 19 Gti (1986)rood
Grand C4 Picasso BlueHdi 120 Business (2015) Blue Kyanos
metro2005 schreef:
waar zit dat zendertje?
Heb ik eerlijk gezegd in al die jaren, nooit kunnen ontdekken….maar het zal zeker in/bij het groene voorraadvat moeten zitten.
Je kunt er ook zo lekker bij daar, bij de BX
R.Nicolaas schreef:Maar nu nog het vreemde laag hangen zou er soms niet genoeg stikstof in zitten? Want ik vindt het vreemd dat bij voldoende lhm de waarschuwingslampen toch knipperen als je een bochtje neemt. :
en kunnen dan de voorstebollen tegelijk gaan zal wel een toevals kwestei zijn in mijn geval. al heb ik nog mijn vraag tekens bij de achter wielen
Hoogte wordt bij een hydraulisch geveerde citroën bepaald door de hoogteregelaars voor en achter en dus niet door de veerbollen.
Veerbollen zijn, zoals de naam al doet vermoeden, voor de vering en demping.
Als er voldoende LHM in zit en de waarschuwingslampjes gaan branden (welke lampjes gaan branden?) dan geeft of de vlotter in het reservoir een verkeerd signaal of de druk zakt te veel.
Overigens zit er wel voldoende LHM in het reservoir? Hoe heb je dit gemeten? Hou er rekening mee dat de vlotter vast kan zitten en dat het lijkt alsof je voldoende LHM in het reservoir hebt zitten.
Vastzittende vlotter kan je controleren door het niveau op zowel de laagste als de hoogste stand te controleren.
Schijt aan originaliteit.
De flotter werkt perfect Ik heb wel even gedacht dat die vast zat voor dat de leiding er de eerste keer afschoot maar toen bleek ie gewoon tevol te zitten. Het zou kunnen dat de pomp versleten is hij loopt wel mee maar slaat naar mijn idee best vaak aan ik heb helaas alleen geen idee of dat meer dan normaal is of juist gewoon vaak. hij tikt alleen niet zoals mensen vaak zeggen en ik ook wel vaak gehoord heb.
Ik heb zelf het idee als ik het zo lees allemaal dat de stikstof slecht wordt omdat hij dus niet goed veert mij lijkt het logische dat als je er minder stikstof in heb dat er meer lhm bij moet worden gepompt en hij dat niet bij kan houden. waardoor de wagen dus lager hangt. aan de anderekant kunnen het ook twee defecten tegelijk zijn. ik zal er van de week eens naar laten kijken.
Ik ben echt met dit Forum
Van BX CHIC 1.6i ‘91 (Met Krul letters) Naar
Xantia 3.0 V6 24v exclusive
als tussen oplossing een Xsara 2.0HDI Break tot de automaat van de V6 weer werkende is.
AX Liberty 1.1 ‘92
en de Xantia is weer terug in leven
2cvman schreef:Die van mij ie van 15-11-1991, ik heb DD-DH-62
Ook hieraan heb ik al het nodige verspijkerd, in totaal zo’n 500 pleuro het afgelopen jaar.
Waaronder de ADALS en achterschijven / blokken en uitlaat en nog wat achterstallig onderhoud van de vorige eigenaar.
Voor volgend jaar zomer staat de koppeling en de voorste veerpoten op het schema.Volgens Autoweek.nl komt ZF-01-BB uit januari 1991
Dus die van jou zal waarschijnlijk wel van maart kunnen zijn.
De mijne absoluut wel ja!
Ik heb overigens de ZF-48-PY met het instructieboekje van de ZF-92-PY (die ik op de sloop daarvan ontdaan heb). Kenteken van maart 1991 inderdaad; de hele reeks ZF-xx-PY bestaat uit Chics voor zover ik heb kunnen natrekken.
De ZF-92-PY was afgeleverd op 15/3/1991. Let op, de productiedatums lopen nogal uiteen: de xx48xx = orga 5145 (10-12-1990), de xx94xx is 5185 (19-2-1991) en da’s toch 40 dagen later! Chassisnummers 01FV8005 en 01FV8814 onderstrepen dat nog eens.
Ich bin ein Breaker
R.Nicolaas schreef:Ik heb zelf het idee als ik het zo lees allemaal dat de stikstof slecht wordt omdat hij dus niet goed veert mij lijkt het logische dat als je er minder stikstof in heb dat er meer lhm bij moet worden gepompt en hij dat niet bij kan houden. waardoor de wagen dus lager hangt. aan de anderekant kunnen het ook twee defecten tegelijk zijn. ik zal er van de week eens naar laten kijken.
Heb je de lHM al eens ververst of vervangen? Het klinkt me allemaal als een zwaar vervuild hydraulisch systeem. Stikstof slijt niet; het verdwijnt uit de bollen. Heeft niets met het omhoog komen te maken; de vering wordt stugger en de veerweg neemt af. Niet omkeerbaar, tenzij je ze (op tijd) laat vullen.
Ich bin ein Breaker