Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
hmm ja.. das zo hehe.. maar al was dat niet zo die koppelingen die slippen dan trek je met automaat toch de 1e meters sneller weg
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ha Wouter,
Ikheb aandachtig je verhaal gelezen en het is mij duidelijk; je hebt iets met deze BX. Ze kan niets fout doen hé?
En eerlijk, ze is ook mooi. En een automaat op LPG is een geweldige combinatie. Alleen dat verbruik…. De automaat zal daat ook grotendeels verantwoordelijk voor zijn vrees ik zo. Ter vergelijking, mijn 1.6 je met carb. neemt 1 op 9. Zuiniger dan 1 op 10 is zelfs mogelijk op de snelweg.
Daarbij komt naturlijk dat je bij een G1 installatie zelf ook nog een beetje baas bent over het verbruik.
Met jouw verhaal wordt wederom mijn injectie-afkeer weer eens bevestigd.
Ik hoop dat er nu veel betrouwbare kilometers zullen volgen! Kom je zondag ook in Leeuwarden? Dan kan ik je dame eens even bekijken.
Met jouw verhaal wordt wederom mijn injectie-afkeer weer eens bevestigd
Tja.. injectie werkt gewoon met vrij precieze waardes van sensoren. Als zo’n lpg-systeem daar ineens in gaat lopen vervelend doen, kan het wel eens lastig worden.
Ik snap niet zo wat je tegen injectie kunt hebben… geen gekloot met een choke, geen benzine die uit je uitlaat sputtert, gunstiger verbruik, en gewoon veel modernere techniek.
@Wouter.
Je kan de specialist in mijn ogen wel degelijk om de oren slaan met het verbruik. Reed IJs ook niet iets van 1 op 10 op gas op langere afstanden?
Dat je met stevig doortrappen de 1 op 8 haalt zou ik acceptabel vinden, maar met die extreem zuinige rijstijl en een lang stuk vind ik het echt teveel.
Verder vond ik het een nette kar en helemaal wat voor jou. Alleen blijf ik het wel zonde vinden hoe de achterspatborden verneuqd zijn. Sorry, maar anders kan ik het niet formuleren. Gelukkig zie je het niet zo erg van een afstand, dat is dan nog weer een voordeel.
Harm schreef:Met jouw verhaal wordt wederom mijn injectie-afkeer weer eens bevestigd
Tja.. injectie werkt gewoon met vrij precieze waardes van sensoren. Als zo’n lpg-systeem daar ineens in gaat lopen vervelend doen, kan het wel eens lastig worden.
Ik snap niet zo wat je tegen injectie kunt hebben… geen gekloot met een choke, geen benzine die uit je uitlaat sputtert, gunstiger verbruik, en gewoon veel modernere techniek.
Haha Probleem is natuurlijk dat je aan een injectie niks meer kan afstellen. Als een injectie niet goed werkt (wat zeker op leeftijd nogal eens het geval is) dan gaan de voordelen helaas niet altijd meer op. Aan de andere kant: oude slecht werkende carburateurs kunnen je ook tot waanzin drijven.
Misschien komt dat hoge verbruik doordat de verdamper nog ingereden moet worden?
Ik heb me ook altijd verbaasd over dit verbruik, onder de 1 op 6,5 kwam ik niet. Bij een lange rit waarbij ik veel 80 heb gereden kwam ik op 1 op 11. Verbruik was voor mij toen reden om te gaan diesel.. Op de spatborden na (sorryyyyy ops:) Vind ik het altijd nog een mooie auto als ik hem weer zie (ik geloof dat je zondag ook komt in lwd?)
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Harm schreef:Met jouw verhaal wordt wederom mijn injectie-afkeer weer eens bevestigd
Tja.. injectie werkt gewoon met vrij precieze waardes van sensoren. Als zo’n lpg-systeem daar ineens in gaat lopen vervelend doen, kan het wel eens lastig worden.
Ik snap niet zo wat je tegen injectie kunt hebben… geen gekloot met een choke, geen benzine die uit je uitlaat sputtert, gunstiger verbruik, en gewoon veel modernere techniek.
Verklaar “gekloot met een choke” eens. Zolang ik hem zelf kan bedienen (geen automatische dus) heb ik dat nog nooit zo ervaren.
Een gunstiger verbruik, tja, vergelijk mijn waardes eens met die van Wouter! Dat is dus ook betrekkelijk. En de mogelijkheid om zelf nog eens iets af te stellen vind ik een heerlijk gevoel geven.
Ik zal niet bestrijden dat een injectiesysteem efficiënter loopt, allen ben ik gewoon niet zo dol op systemen die van vele componenten (sensoren) afhankelijk zijn om vervolgens de zaak dusdanig te regelen dat het zonder die ingewikkelde zooi vrijwel vergelijkbaar is.
Kijk voor de aardigheid eens rond, hoeveel topics in de trend van “help, er brand een lampje op mijn dash” zijn er wel niet!
Maar idd is een injectiesysteem de grote winner op diverse vlakken. Helaas zijn at veelal vlakken die mij niet echt kunnen boeien of waar ik graag een concessie voor wil doen.
Iedereen zijn ding patrick
Verklaar “gekloot met een choke” eens. Zolang ik hem zelf kan bedienen (geen automatische dus) heb ik dat nog nooit zo ervaren.
Een gunstiger verbruik, tja, vergelijk mijn waardes eens met die van Wouter! Dat is dus ook betrekkelijk
Nou… als ie koud is, helemaal uittrekken, later weer een beetje terug, maar niet teveel, anders slaat ie af bij stationair draaien, dus weer een beetje uittrekken met een hoog toerental als gevolg. Bij warme(re) start, een beetje uittrekken of juist helemaal niet?
Da’s toch achterhaald allemaal.
Die waardes van Wouter zijn niet normaal. Mijn oude 16 TGI haalt nu meestal een verbruik van 1 op 14 a 15 (mijn broer rijdt er niet veel korte stukjes mee), dat moet ik een 16 met carburateur nog zien doen.
Ijs schreef:Ik heb me ook altijd verbaasd over dit verbruik, onder de 1 op 6,5 kwam ik niet. Bij een lange rit waarbij ik veel 80 heb gereden kwam ik op 1 op 11.
Hmm, bijzonder gunstig is dat dus ook niet. Vergelijken met die 1 op 14/15 (Harms broer) is wat lastig natuurlijk. Benzine, handbak is nu eenmaal een stuk zuiniger.
Wat haalt een goed draaiende 16 injectie op benzine eigenlijk met automaat? Het zou natuurlijk kunnen dat die automaat flink wat roet in het eten gooit.
Ik geloof dat wouter op de lange rit (snelweg) weinig schakeld, automaatbak doet bij 120 net als een handbak 3600 RPM.
Ik geloof dat wouter op de lange rit (snelweg) weinig schakeld, automaatbak doet bij 120 net als een handbak 3600 RPM
Zelfs dan verbruikt een automaat meer, door de koppelomvormer enzo
Harm schreef:Ik geloof dat wouter op de lange rit (snelweg) weinig schakeld, automaatbak doet bij 120 net als een handbak 3600 RPM
Zelfs dan verbruikt een automaat meer, door de koppelomvormer enzo
Heeft ie in de 4 geen lock-up?
Een koppelvormer werkt toch alleen tijdens schakelen?