Jammer dat ik je carterpan niet kan overnemen , maar goed dat je er mee verder rijdt!
Jan Hendrik
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
de bx is vanaf gisteren geschorst en heeft een mooi plekje gevonden op een ex boerderij/taxibedrijf
nu ga ik dus beginnen met de punten die ik zelf kan doen.
nieuw rubber om de velgen, benzine leidingen, remschijven en remblokken. Carter pakking.
de koppakking is waarschijnlijk ook lek maar wat zijn nou typische symtomen voor een lekker koppakking? Kon namelijk nergens echt een kvs lekkage vinden en toch lust die wel een slokje kvs.
en het rare was laatst ook dat die niet sneller wou dan 150kmh ( koppeling is versleten maar die slipte op dat moment niet )
Witte rook, vermogensverlies, bubbels in kvs, schuim…?
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
hmm ik rij nooit verder dan 35 km acher elkaar dus rook is er altijd.. bubbels nog niet op gelet.. wel da die nie zo snel meer wil ..
enne ook last van olie bij de pijstok omhoog laatste paar week sinds die zoveel kvs zuipt…
Status Quo schreef:hmm ik rij nooit verder dan 35 km acher elkaar dus rook is er altijd.. bubbels nog niet op gelet.. wel da die nie zo snel meer wil ..
enne ook last van olie bij de pijstok omhoog laatste paar week sinds die zoveel kvs zuipt…
Volgens mij heb jij eigenwillig je koppakking eruit geblazen met korte stukjes en flink trappen
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
ik trap alleen door als ie warm is.. water @ 70/80 graden
niet met koude moter.
wat noem jij doortrappe? schakel altijd als moter koud is bij een rpm of 3000.
edit: als die warm is meestal ook tenzei ik es doorrij dan dus rode lijntje he
ik trap alleen door als ie warm is.. water @ 70/80 graden
Als het water op 70/80 graden is, is de olie nog maar erg koud. Water is namelijk na een paar minuten rijden al warm, de olie pas na een kwartiertje op de snelweg. Je moet dan ook op de olietemperatuur letten… en als je nooit langer dan 35 km rijdt (en niet eens op snelwegen) wordt de olie volgens mij niet eens lekker warm.
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
die olie word niet warmer dan 65 graden: op snelweg hoogstens 70
pas als je 190 gaat rijden word die 100 of zo ik moet het echt heel raar doen wil die gewoon 80 graden zijn of zo
en istie 1maal 80 graden en ik ga weer gewoon rustig rije word die weer 65
Ja idd het gaat om olietemperatuur (die schijnbaar) nooit op temp komt, we moeten hem maar eens even bekijken. Thermostaatje zou wel eens te vroeg open kunnen gaan.
Da’s inderdaad niet de bedoeling… bij mijn gti is de bedrijfstemperatuur 100 graden, dat houdt ie netjes aan op de snelweg. Pas bij langdurig 180 rijden wil ie naar de 120.
De diesel houdt ‘m bij continu 120 op de 100 graden, bij 140km/u al 120 graden en bij 160 loopt ie naar de 140 graden….
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
zou best kunnen ja: met harde wind en koud weer word water ook niet veel warmer dan 65-70
hij word wel 90 graden als ik lekker met 30 door onze buurt tuf. en dan slaat de fan aan
@harm ik reed laatst 195 en toen werd de olie net 100 graden.. alhoewel ik nu de 150 nie eens meer haal
Volgens mij is ‘t gewoon een gaar afgetrapt hok
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
dankje maar dan ist wel een roestvrij afgetrapt hok
de prijs was er ook na natuurlijk
maar dan ist wel een roestvrij afgetrapt hok
Maakt niks uit voor de prijs die je er op de sloop voor krijgt
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
dat is 1 plek waar die voorlopig nog niet naar toe gaat