Totaal aantal Berichten: 777
Geregistreerd: 30-05-2005
- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
Mannen (M/V),
Sinds kort heb ik LPG in me DSuper5. Ik ben nu benieuwd of LPG goed te verkrijgen is in Frankrijk? Op de snelweg geloof ik het wel, dat zal geen probleem zijn, maar hoe zit het op de RN-wegen of op de nog ergere binnendoorweggetjes? Iemand hier ervaring mee?
(et oui, een vulopeningbuitenlandverloopnippel heb ik al voor mijn verjaardag gekregen )
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Mijn ervaring is dat de meeste grote supermarkten LPG hebben. Maar die liggen dan vaak net even iets meer richting een dorpje. Wat ik heb gedaan voor mn trip naar Normandie afgelopen herfst was even kijken op:
http://stations.gpl.online.fr/appli/index.php
En daar wat stations opgeschreven die onderweg lagen. DAn kan je soms een kilometer van de RN afmoeten voor wat LPG. Maarja lekker belangrijk.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
T(h)ijs schreef:Mijn ervaring is dat de meeste grote supermarkten LPG hebben. Maar die liggen dan vaak net even iets meer richting een dorpje. Wat ik heb gedaan voor mn trip naar Normandie afgelopen herfst was even kijken op:
http://stations.gpl.online.fr/appli/index.php
En daar wat stations opgeschreven die onderweg lagen. DAn kan je soms een kilometer van de RN afmoeten voor wat LPG. Maarja lekker belangrijk.
Je had vroeger altijd zo’n LPG gids waar zo’n beetje alle LPG stations in het buitenland instaan. Te koop voor een EUR of 10 bij de ANWB. Bestaat dat nog?
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Moei ff 2 posten omhoog kijken….
Dat is ook een optie. Maar ikzelf vind dat maar waardeloos, out of date en kost weer 10,- en moet je weer naar de ANWB of bestellen en/of thuis zijn om het te ontvangen. Internot is toch zoveel handiger
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Ik heb afgelopen zomer een rondje Ardennen en Noord-France gedaan,en persoonlijk viel het me tegen qua verkrijgbaarheid van LPG.
Zéker op de D-wegen…
De meeste tankstations hebben nog (steeds) geen LPG-voorziening,al wordt het beter.
Tankstations in wat grotere plaatsen overigens wel,tenminste; als de tankwagen redelijk recent nog langs is geweest.
Zorg er in ieder geval voor dat de wagen zowel op gas als benzine goed loopt,en dat je wat essence in je tank hebt voor ‘nood’.
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
... En je kunt je lol op met die verloopnippel, wat een *#&$# systeem zeg. LPG in Frankrijk is overigens een stuk duurder dan hier, maar nog steeds veel goedkoper dan benzine.
Omdat er meer auto’s zijn die op LPG lopen en dus ook baat bij dit topic kunnen hebben even een schopje naar diversen/algemeen.
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 807
Geregistreerd: 08-05-2005
- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
- ik vind juist het franse nippelsysteem veel prettiger, met het NL systeem heb ik vaak last van de vergrendel-hendel bij het draaien van het pistool. Bij de fransen is het een kwestie van greep inknijpen, plaatsen, greep los (if memory serves me right, is al weer een jaar geleden . (of heb je het over het feit DAT je een verloopnippel moet gebruiken, daar heb ik altijd last van, ook in NL, het NL pistool krijg ik niet rechtstreeks op de vulnippel, die is bij mijn DS vlak naast de benzinedop, onder het klepje, daar heb ik dus een verlengnippel voor nodig.)
-Als je navigatiesysteem hebt, kun je op internet POI bestandjes vinden van zo ongeveer alles, dus ook van LPG stations in frankrijk. Dan wordt het helemaal makkelijk, je laat je gewoon leiden naar het dichtstbijzijnde LPG station.
-LPG is inderdaad duur in Fr, afgelopen januari was het iets van 0,78 cent / liter.
ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik ben afgelopen zomer in Normandië geweest en heb eigenlijk nooit “paniek” gehad omdat ik geen LPG-station kon vinden.
Vaar is het vrij duidelijk aangegeven langs de weg, zowel op de peage als op de binnenwegen.
Supermarkten hebben het ook vrij veel idd. Alleen heb ik op een of andere manier toch wat twijfels bij de kwaliteit daarvan. Ik had het idee dat mijn HY, maar ook mijn GS het jaar daarvoor, de GPL van de merk-pompen lekkerder vond.
Maar in het kort komt het er op neer dat het voldoende verkrijgbaar is, al is het niet zoals in NL. Tjechië en Duitsland zijn een stuk erger.
Totaal aantal Berichten: 138
Geregistreerd: 23-10-2006
- ID/DS ds 20 2.0
- 2CV 2CV6 Special
- CX cx 25 TD limousine
uhh die extra verloopnippels, hebben ze die bij de benzine stations of moet je die zelf meenemen/kopen?
ds20-2.0 ‘73 sinds mei 2006
2cv6 ‘83 sinds mei 2008
cx2,5TD limo. ‘85 sinds dec.2009
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
pj_ds schreef:uhh die extra verloopnippels, hebben ze die bij de benzine stations of moet je die zelf meenemen/kopen?
De meeste pompen hebben ze liggen, maar van tevoren aanschaffen is gemakkelijker.
Soms moet je een half uur in de rij staan bij de kassa om alleen de nippel op te halen. Om af te rekenen moet je dan nogmaals in de rij staan.
boeman schreef:- ik vind juist het franse nippelsysteem veel prettiger, met het NL systeem heb ik vaak last van de vergrendel-hendel bij het draaien van het pistool. Bij de fransen is het een kwestie van greep inknijpen, plaatsen, greep los (if memory serves me right, is al weer een jaar geleden . (of heb je het over het feit DAT je een verloopnippel moet gebruiken, daar heb ik altijd last van, ook in NL, het NL pistool krijg ik niet rechtstreeks op de vulnippel, die is bij mijn DS vlak naast de benzinedop, onder het klepje, daar heb ik dus een verlengnippel voor nodig.)
Grappig. Ik vind het NL systeem echt veel handiger. Zoals gebruikelijk spannen de belgen met hun systeem weer de kroon qua onhandigheid
mpostma schreef:
Grappig. Ik vind het NL systeem echt veel handiger. Zoals gebruikelijk spannen de belgen met hun systeem weer de kroon qua onhandigheid
heb je schroefdraad waar je een ander stuk moet opschroeven om vervolgens daar het stuk op te schroeven
waarom de juiste schroefdraad niet ineens op de auto’s? :
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
paso schreef:mpostma schreef:
Grappig. Ik vind het NL systeem echt veel handiger. Zoals gebruikelijk spannen de belgen met hun systeem weer de kroon qua onhandigheid
heb je schroefdraad waar je een ander stuk moet opschroeven om vervolgens daar het stuk op te schroeven
waarom de juiste schroefdraad niet ineens op de auto’s? :
Tegenwoordig hebben vele auto’s gewoon een standaard ventiel hoor… daar past de lpg slang zo op zonder knooien..
Ik heb in mijn vakantie aardig wat zitten rommelen met dat rare pistool in frankrijk.. En dan krijg je ook nog LPG waarmee de Xantia maar 110 wil…
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993