Hallo forumleden,
Ik heb nog stramme vingers van de kou buiten, maar ik kom net thuis terwijl ik al om kwart voor elf klaar was met werken. Mijn BX dacht er even anders over en gaf meteen een backfire bij het starten. Daarna startte hij nog wel maar bleef niet meer lopen. Gasgeven, geen gasgeven, benzine of LPG, het maakte geen verschil. De motor sloeg aan om vervolgens weer stil te vallen.
De wegenwacht is een uur bezig geweest om het probleem op te lossen, echter zonder resultaat. De motor krijgt brandstof en lucht en heeft een vonk, maar toch doet ie het niet.
Iemand suggesties?
Bobine ?
Hij vonkt dus de bobine zal wel in orde zijn lijkt me. Overigens had ik met mn LPG bix ook vaak backfires maar dan hoefde alleen de vacuumslang van de carburateur ( dacht ik ) er weer op en dan liep die weer.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Luchthoeveelheidsmeter stuk (klepkrom of vast)
Backfire klepstellen, slechte kabels(bougie)
Niet iedereen die denkt heeft ook gedachten.
is je luchtmassameter niet doodgegaan door de backfire?
probeer eens je accupool los te halen om de boel even op de standaardwaardes te zetten (indien injectie dan maar anders slaat mijn eerste tip ook nergens op )
[worstcasescenario]
of is door de knal niet je distributieriem geknapt
[/worstcasescenario]
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
metro2005 schreef:
[worstcasescenario]
of is door de knal niet je distributieriem geknapt
[/worstcasescenario]
Dan draait je startmotor alleen nog maar De motor zelf niet meer
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
T(h)ijs schreef:metro2005 schreef:
[worstcasescenario]
of is door de knal niet je distributieriem geknapt
[/worstcasescenario]Dan draait je startmotor alleen nog maar De motor zelf niet meer
tandje verschoven dan
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Als een tandje verschoven is van de startmotor, dan kan je hem een tikje geven met een hamer ofzo en doet ie het gelijk weer (eigen ervaring).
Hm ergens heb ik de indruk dat je beter de adviezen op BXNL kunt volgen dan die hier… Niet kwaad bedoeld hoor
YAHOO SUCKS…. die mailinglist vind ik echt brak! Je kan je niet eens aanmelden daar, ik heb het al 5x geprobeerd en dit Forum is lekker veel mooier en professioneler Maar Back To The Topic, de mooie ferrari rode GTI MK2 van Eric vertogen
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Op die mailinglijst zitten vooralsnog meer gebruikers dan hier (BX), en er zitten ook een aantal wizards waar je U tegen zegt. Best of both worlds, ik heb ze allebei.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
en er zitten ook een aantal wizards waar je U tegen zegt
Tegen sommigen mag ik al “je” zeggen. yeah!
Dit forum is vooral gezellig (en handiger in gebruik…), BXNL is meer nuttig ...
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Zelfde probleem met de XMNL lijst. De echte guru’s zitten daar, terwijl het zoooooo onhandig is vergeleken met een forum, die yahoo groups. Maar goed, over het probleem van Eric…
Ik zou het ook bij de sensors zoeken… of mogelijk een lek in het inlaatsysteem… maar meestal loopt ie dan wel als ie koud is… injectiecompu resetten, starten, uitlezen… met een beetje geluk word je naar de goede sensor gewezen.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
gti_styling84 schreef:YAHOO SUCKS…. die mailinglist vind ik echt brak! Je kan je niet eens aanmelden daar, ik heb het al 5x geprobeerd en dit Forum is lekker veel mooier en professioneler Maar Back To The Topic, de mooie ferrari rode GTI MK2 van Eric vertogen
Och.. Je kan je best aanmelden maar je moet wel even de moeite nemen om je bekend te maken (lees de intro mail er nog maar eens op na) anders word je inderdaad gewoon botweg geweigerd. Nu is het wel zo dat we op BXNL soms wel aardig moeten modereren om het tech niveau een beetje op peil te houden. Met alle respect, maar ik krijg de indruk dat je qua techn. (uiteraard goedbedoelde adviezen) soms eerder van de wal in de sloot wordt geholpen.
Ik zoek de toevegoegde waarde van dit forum dan ook vooral in het algemene karakter ervan. Maar het feit dat allerlei mensen die de BX niet of nauwelijks kennen gelijk allerlei goedbedoelde adviezen gaan spuien maakt het er niet beter op.
Voor de forummoderators.. is niet lullig bedoeld voor jullie, ik vind het feit dat alles bij elkaar zit best leuk hoor, maar ik zie het meer als een klets forum dan als een echt techniek forum.
Eric, ik zou echt eens goed met Marcel overleggen. Die kerel weet gewoon verrekte veel van alle problemen met benzine injectie en gas. Blij er vooral niet mee aanmodderen want het gaat van kwaad tot erger. Straks blijkt dat je juist aangeschafte luchtweger kapot is geklapt. Verder weet ik niet zoveel van deze injectie systemen dus ik k an je helaas weinig gerichte aanwijzingen geven.
Groet,
Marten Postma
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
mpostma schreef:gti_styling84 schreef:YAHOO SUCKS…. die mailinglist vind ik echt brak! Je kan je niet eens aanmelden daar, ik heb het al 5x geprobeerd en dit Forum is lekker veel mooier en professioneler Maar Back To The Topic, de mooie ferrari rode GTI MK2 van Eric vertogen
Och.. Je kan je best aanmelden maar je moet wel even de moeite nemen om je bekend te maken (lees de intro mail er nog maar eens op na) anders word je inderdaad gewoon botweg geweigerd. Nu is het wel zo dat we op BXNL soms wel aardig moeten modereren om het tech niveau een beetje op peil te houden. Met alle respect, maar ik krijg de indruk dat je qua techn. (uiteraard goedbedoelde adviezen) soms eerder van de wal in de sloot wordt geholpen.
Ik zoek de toevegoegde waarde van dit forum dan ook vooral in het algemene karakter ervan. Maar het feit dat allerlei mensen die de BX niet of nauwelijks kennen gelijk allerlei goedbedoelde adviezen gaan spuien maakt het er niet beter op.
Voor de forummoderators.. is niet lullig bedoeld voor jullie, ik vind het feit dat alles bij elkaar zit best leuk hoor, maar ik zie het meer als een klets forum dan als een echt techniek forum.
Groet,
Marten Postma
het waarom de yahoo listers in het algemeen stug blijven vasthouden aan die yahoolist is me nog altijd onduidelijk.
mijn droom is ooit dat alle mensen van de diverse fora en lists die citroen gerelateerd zijn te bundelen in een groot forum ( zoals dit dus )
Dit forum is inderdaad gewoon erg gezellig en laagdrempelig, hou ik wel van.
Ik hoop trouwens dat ik niet teveel slechte adviezen geef, ik vind van mezelf dat ik de BX best wel goed (te goed) ken…