2 van de 2
 < Vorige 1 2

Hopelijk geen bekende??
WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2559

Gepost: 20 februari 2007 07:16 PM
  [ # 16 ]

Heb een paar maanden geleden nog een Xantia op de vluchtstrook zien afbranden, 2 weken daarna was er een Xantia op een parkeerplaats in Veenendaal afgebrand en de bekende SM bij de benzinepomp bij Citromobile paar jaar geleden, was ook een drama om te zien!  Sad
Ik heb zoiezo altijd een brandblusser bij me evenals een verbandtrommel.

Profiel  

Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4695

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 20 februari 2007 07:20 PM
  [ # 17 ]
WYD schreef:

Heb een paar maanden geleden nog een Xantia op de vluchtstrook zien afbranden, 2 weken daarna was er een Xantia op een parkeerplaats in Veenendaal afgebrand en de bekende SM bij de benzinepomp bij Citromobile paar jaar geleden, was ook een drama om te zien!  Sad

In België is dit wettelijk verplicht,een brandblusser en een verbandtrommel!! word nauwelijks naar gekeken tijdens de autokeuring,maar heb je het niet bij,dan heb je het gegarandeerd aan je laars! Wink

Profiel  

beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3025

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 20 februari 2007 07:26 PM
  [ # 18 ]

Het gaat hier allemaal over benzineleidingen, electra en LPG enzo, maar kijkend naar de foto’s lijkt dit opnieuw een fik achter/onder de auto, net zoals de BX van oudelut laatst.  Shocked

Volgens mij dus beslist een aanrader om ook eventueel innig, maar niettemin ongewenst, contact tussen uitlaat en reservewiel te checken.

Profiel  

GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2680

Gepost: 20 februari 2007 07:48 PM
  [ # 19 ]
beerpeet schreef:

Volgens mij dus beslist een aanrader om ook eventueel innig, maar niettemin ongewenst, contact tussen uitlaat en reservewiel te checken.

Dit is inderdaad een aanrader! Toevallig keek ik laatst bij de TZI en daar zat de reserveband ook tegen de demper aan, en de band was al lekker aan het smelten. Sinds het verhaal met de verbrande reserve band chek ik dat altijd.

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  

Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542

- AX GT injection ph1
Gepost: 20 februari 2007 08:10 PM
  [ # 20 ]
mpostma schreef:
Bram schreef:

Gelukkig ben ik WA + verzekerd en volgens sommigen hier is een BX diesel zomaar 4000 euro waard…...dus .... Exclamation  Twisted Evil  Laughing

Ja, met 140.000 km op de klok, in uitzonderlijk strakke conditie EN getaxeerd. Anders gewoon dagwaarde (500/1000 EUR).

Ik denk dat BXen toch ook veel branden zijn ontstaan door lekke benzineleidingen/pompen zoals ik al eerder aangaf. Steker nog: de trieste foto’s hiervan zijn al een paar keer op Citroen forum en BXNL voorbij gekomen.

lekke benzine leiding… weet er alles van.. gelukkig optijd ontdekt…

en over reserve wielen onder de auto: die ligt veilig in de kofferbak! Laughing

Profiel  

Thijsvandebles
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2963

Gepost: 20 februari 2007 08:28 PM
  [ # 21 ]
GoofBlikscha schreef:

...daar zat de uitlaat ook tegen de demper aan

Lijkt me wel logisch ja…

Test

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15822

- Ami 8 Club
Gepost: 20 februari 2007 08:56 PM
  [ # 22 ]
blooper1963 schreef:
WYD schreef:

In België is dit wettelijk verplicht,een brandblusser en een verbandtrommel!! word nauwelijks naar gekeken tijdens de autokeuring,maar heb je het niet bij,dan heb je het gegarandeerd aan je laars! Wink

Ik heb zojuist de lifehammer geplaatst (had ik nog liggen) en heb altijd al een brandblusser achter de bestuurdersstoel liggen. Die is wel al 3 jaar oud trouwens.  Rolling Eyes

Leuk dat ik dit nu net lees, over BX’en, LPG, bedrading en gekloot….

Heb net namelijk 2 uur lopen kloten met de bedrading in mijn BX Gasbak om de speakers in de hoedenplank aan te leggen, de cd-wisselaar aan te sluiten en de radio werkend aan te sluiten… Rolling Eyes  Laughing

Profiel  

2cvman
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 147

Gepost: 20 februari 2007 09:41 PM
  [ # 23 ]
WYD schreef:

offtopic, ga morgen voor 3 dagen naar veenendaal, dus als je een chic ziet staan bij het Ibis-hotel, dan ben ik het!! Very Happy

BX Chic 1991, 220000+ km DH-DD-62…..verkocht

Verder met een Renault Clio uit 2006

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105

Gepost: 21 februari 2007 05:30 PM
  [ # 24 ]

Mijn GTi heeft nog eens geprobeerd om een uitwendige verbrandingsmotor te krijgen…

De benzineslang zit op de injectierail vast met een slangklem, maar die was blijkbaar losgetrild ofzo.

Op een ochtend startte ik de auto, en bleef het koelvloeistoflampje even branden. Dus trok ik de kap maar eens open om een beetje bij te vullen.
Met draaiende motor zag ik dat die benzineslang lekker benzine stond te lekken over de meest rechtse bougie…. later bleek ook nog eens dat juist die bougiedop vonkte naar de cilinderkop toe.

Toch wel apart, volgens mij heb ik zo namelijk best lang rondgereden voor ik het merkte. Het benzineverbruik was namelijk al 2 tanks lang opvallend hoog…

Profiel  

BXDriver87
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 37

Gepost: 21 februari 2007 06:46 PM
  [ # 25 ]
bogaard77 schreef:
Mechuccio schreef:

Alweer een reminder om toch maar een brandblusser in de auto te leggen Surprisedops: morgen ga ik er maar eens een kopen.
!

9 van de 10 branden zijn elektrische branden. Neem ook een kniptang mee om je accu pool los te knippen!
Anders krijg je em nooit uit.

De minpool knippen?

Profiel  

GoofBlikscha
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2680

Gepost: 21 februari 2007 06:47 PM
  [ # 26 ]
Thijsvandebles schreef:
GoofBlikscha schreef:

...daar zat de uitlaat ook tegen de demper aan

Lijkt me wel logisch ja…

je snapt wel wat ik bedoel..

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  

Alcyone
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2485

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 21 februari 2007 07:42 PM
  [ # 27 ]
bogaard77 schreef:
Mechuccio schreef:

Alweer een reminder om toch maar een brandblusser in de auto te leggen Surprisedops: morgen ga ik er maar eens een kopen.
!

9 van de 10 branden zijn elektrische branden. Neem ook een kniptang mee om je accu pool los te knippen!
Anders krijg je em nooit uit.

Die van mij zit altijd los, nog makkelijker.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  

Alcyone
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2485

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 21 februari 2007 07:44 PM
  [ # 28 ]
GoofBlikscha schreef:
BxBandit schreef:

Tip: Koop dan wel een schuimblusser. Mijn buurman heeft een poederblusser leeggespoten in zijn Duits blik -> Total loss.

Poederblussers zijn rampzalig als je een auto wilt blussen. Ook al ben je er op tijd bij, vreet dat poeder alles op… Onze eerste 16TGI break had ooit een motorbrandje gehad, daaaagen bezig geweest om het blok weer lopend te krijgen. (zelfs nou het blok jaren later in de schuur staat kom je nog in elk hoekje poeder tegen…)

Ik heb zelf altijd een grote schuimblusser achterin de BX liggen, neem ik altijd mee… (vooral als de BX op lpg rijdt, ik vertrouw dat geknooi nooit.)

Ik weet zeker dat je auto op LPG veiliger is dan op benzine, vernuekte LPG bedrading of niet. Immers elk LPG systeem is gezekerd, sommigen zelfs meerdere malen.

Maar er wordt af en toe wat geklooid inderdaad! Mijn DS viel een keer stil en bleef zekeringen doorbranden tijdens het zoeken naar het probleem. Bleek de door de vorige eigenaar zelf aangelegde bedrading van de radio te zijn. Ik heb alles in een vlaag van woede weggerukt en nooit meer problemen gehad.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  

Gepost: 23 februari 2007 10:29 PM
  [ # 29 ]

Over de batterijkabel doorknippen: Ik heb op men break een klikborn zitten.
Je trekt em omhoog en lost zo, prima systeem!
De + born is wel een gewone om een startkabel erop te kunnen zetten (- neem je van versnellingsbak).

Denk toch dat dat een stukkie makkelijker is dan je kabel door te knippen, zeker als je ziet wat voor kniptang je nodig hebt om je dikke +/- kabel door te knippen…

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook