Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
abxsport schreef:mpostma schreef:abxsport schreef:Meer 4TC’s
Of een Sport met 2.2 turboDe ultieme 4 cilinder lijkt me toch wel een BX met 4x4 en de 405 T16 motor. NIET met die lelijke 4TC neus.
Als je dan toch bezig hebt kun je iid een kleine modificatie aan de neus uitvoeren, Bx sport met 4x4 en de T16 motor lijkt mij de mooiste combi.
Past een 2.5 turbo van een CX ook in een BX?
Kweenie of ‘t past, denk ‘t niet, maar dat zou je dan puur om ‘t karakter van de motor moeten willen. CX benzineturbo en een vuile BX 16v hebben hetzelfde vermogen.
Denk dat je een 2.5 turbo iets verder op kan voeren..
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Da’s waar Maar denk toch ook dat je dan met een 4TC-achtige uitbouw aan de slag moet.
Klinkt als een project
Die CX turbo heeft waarschijnlijk wel weer een veel hoger koppel, met zo’n grote motor en een turbo erop
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
wat denken we van een:
BX GTi met:
- super betrouwbaar
- geen lekkages
- geen olie verbruik
- climate control
- ABS
- diverse airbags
- cruise control
- (nog) betere geluidsisolatie
- AB die vanaf een ruime afstand werkt
- 15” GTi velgen
- evt. 3 deurs coupé
- metallic lak
- zuinig
- leuke prijs
dat lijkt me wel wat
of heb ik zojuist een Xsara VTS met HP beschreven
het is maar van welke kant je het bekijkt
Die van mij heeft al geen lekkages en olie verbruikt ie ook niet, alleen benzine…
AB die vanaf een ruime afstand werkt
... en dat heb ik in allebei m’n BXen
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
abxsport schreef:Die van mij heeft al geen lekkages en olie verbruikt ie ook niet, alleen benzine…
(...wacht op een inkopper van de dieselaars…)
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
beerpeet schreef:abxsport schreef:Die van mij heeft al geen lekkages en olie verbruikt ie ook niet, alleen benzine…
(...wacht op een inkopper van de dieselaars…)
De diesels zijn wat traag vandaag
Peteryed schreef:Of een 2.2 HDI 6 bak. weer zwart metallic. Panorama dak serie 3.
Daar zeg je wat; het panoramadak wat veel 205’jes hebben gehad had wat mij betreft standaard in elke luxe BX gemogen. Ik vind dat zo fantastisch en zit bij elke 205 weer te dromen dat ik dat graag in mijn BX had gehad…
Zesbakken? Nee, van mij niet. Ik heb meerdere 6-bakken gereden en vond ze allemaal k#t. Alleen de Renault Laguna heeft een fantastische zesbak.
Ik rij elke dag in een VW 5-cilinder met 6 bak en 2500 cc³ dieselmotor, maar ik vind dat schakelen echt verschrikkelijk, omdat je bij 60 km/h al naar z’n 6 moet.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
abxsport schreef:beerpeet schreef:abxsport schreef:Die van mij heeft al geen lekkages en olie verbruikt ie ook niet, alleen benzine…
(...wacht op een inkopper van de dieselaars…)
De diesels zijn wat traag vandaag
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Harm schreef:AB die vanaf een ruime afstand werkt
... en dat heb ik in allebei m’n BXen
dat is niet fabrieks af
abxsport schreef:
De diesels zijn wat traag vandaag
Ik vind dat eigenlijk meer voor de GTI gelden