3 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
lampje koelvoeistof brandt soms
Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1400
Geregistreerd: 10-03-2004

Gepost: 01 december 2004 12:58 PM
  [ # 31 ]
Untitled schreef:

Misschien zit er lucht in je systeem, waardoor het af en toe niet goed gaat. Ik had ook een brandend lampje, geen getik en m’n BX kwam niet omhoog. Toen heb ik de ontluchtbout op de verdelerklep even een paar slagen los gedraaid (niet te ver, dan wordt je groen ) , de lucht eruit laten lopen, vastdraaien en de problemen waren opgelost…

Van te ver losdraaien wordt je niet alleen groen, maar er zit een kogeltje tussen de bout en het gat. Als dat eruit schiet, heb je nog een probleem erbij.
Als je gaat ontluchten, dien je die bout driekwartslag los te draaien en niet meer.

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 01 december 2004 01:11 PM
  [ # 32 ]
Untitled schreef:

Misschien zit er lucht in je systeem, waardoor het af en toe niet goed gaat. Ik had ook een brandend lampje, geen getik en m’n BX kwam niet omhoog. Toen heb ik de ontluchtbout op de verdelerklep even een paar slagen los gedraaid (niet te ver, dan wordt je groen ) , de lucht eruit laten lopen, vastdraaien en de problemen waren opgelost…

iemand een duidelijk fotootje van welke bout ik dan moet hebben?
met verdelerklep bedoel je dat knooppunt wat achter de radiateur zit of niet?

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
Untitled
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 118
Geregistreerd: 17-08-2004

- CX 25 Prestige
Gepost: 01 december 2004 01:18 PM
  [ # 33 ]

Ja bij de accumulatorbol. Het is steeksleutel twaalf.  Ik heb helaas geen digitale camera, of andere plaatjes…

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 01 december 2004 01:25 PM
  [ # 34 ]
Untitled schreef:

Ja bij de accumulatorbol. Het is steeksleutel twaalf.  Ik heb helaas geen digitale camera, of andere plaatjes…

okee dan ga ik dat maar proberen te vinden en te ontluchten.
echt irritant dat het donker is als ik thuiskom en donker is als ik van huis ga Rolling Eyes
dan maar ff w88 tot het weekend…

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 02 december 2004 12:05 AM
  [ # 35 ]
metro2005 schreef:
Untitled schreef:

Ja bij de accumulatorbol. Het is steeksleutel twaalf.  Ik heb helaas geen digitale camera, of andere plaatjes…

okee dan ga ik dat maar proberen te vinden en te ontluchten.
echt irritant dat het donker is als ik thuiskom en donker is als ik van huis ga Rolling Eyes
dan maar ff w88 tot het weekend…

Ooit wel eens gehoord van het feit dat het hydraulisch systeem zichzelf ontlucht? Alleen de remmen behoeven ontluchten.

Ik denk dat deze actie redelijk kansloos is.

Heb je nu al eens gechecked of je pompsnaar inderdaad slipt als je druk wegvalt? Dan weet je waar je het moet zoeken namelijk.

Groet,
Marten

Profiel  
 
Untitled
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 118
Geregistreerd: 17-08-2004

- CX 25 Prestige
Gepost: 02 december 2004 12:23 AM
  [ # 36 ]

Ik weet zeker dat dit een probleem kan oplossen. Mijn BX stond aan de grond, en het niveau was prima, en de pomp had nog nooit voor problemen gezorgd. De verdeler tikte ook niet. Ik heb een monteur van een Citroen-specialist gebeld en die zei dat er in zeldzame gevallen lucht wel eens ophoopt in de verdeler. Op zijn advies heb ik met draaiende motor die bout even een slag open gehad,  waarna ik een sissend geluid hoorde. toen dat minder werd en ik de bout weer vastdraaide kwam de auto onmiddelijk omhoog. Dus ik vermoed dat het daar mee te maken had. Of het is een interessant toeval Smile  Sindsdien heb ik het probleem niet meer gehad, en komt ‘ie weer erg snel omhoog zoals ‘ie altijd gedaan had.

Ik weet niet of Metro2005 hetzelfde probleem heeft, je moet natuurlijk ook de andere dingen proberen, maar dit zou kunnen volgens mij…

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 02 december 2004 01:22 AM
  [ # 37 ]
Untitled schreef:

Ik weet zeker dat dit een probleem kan oplossen. Mijn BX stond aan de grond, en het niveau was prima, en de pomp had nog nooit voor problemen gezorgd. De verdeler tikte ook niet. Ik heb een monteur van een citroën-specialist gebeld en die zei dat er in zeldzame gevallen lucht wel eens ophoopt in de verdeler. Op zijn advies heb ik met draaiende motor die bout even een slag open gehad,  waarna ik een sissend geluid hoorde. toen dat minder werd en ik de bout weer vastdraaide kwam de auto onmiddelijk omhoog. Dus ik vermoed dat het daar mee te maken had. Of het is een interessant toeval Smile  Sindsdien heb ik het probleem niet meer gehad, en komt ‘ie weer erg snel omhoog zoals ‘ie altijd gedaan had.

Ik weet niet of Metro2005 hetzelfde probleem heeft, je moet natuurlijk ook de andere dingen proberen, maar dit zou kunnen volgens mij…

Welja, je kan het altijd proberen (het kan geen kwaad) maar in mijn opinie is de kans dat je er in dit geval wat mee opschiet nihil.

Groet,
Marten

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 02 december 2004 12:45 PM
  [ # 38 ]
mpostma schreef:
metro2005 schreef:
Untitled schreef:

Ja bij de accumulatorbol. Het is steeksleutel twaalf.  Ik heb helaas geen digitale camera, of andere plaatjes…

okee dan ga ik dat maar proberen te vinden en te ontluchten.
echt irritant dat het donker is als ik thuiskom en donker is als ik van huis ga Rolling Eyes
dan maar ff w88 tot het weekend…

Ooit wel eens gehoord van het feit dat het hydraulisch systeem zichzelf ontlucht? Alleen de remmen behoeven ontluchten.

Ik denk dat deze actie redelijk kansloos is.

Heb je nu al eens gechecked of je pompsnaar inderdaad slipt als je druk wegvalt? Dan weet je waar je het moet zoeken namelijk.

Groet,
Marten

ik dacht dat het hydraulische systeem juist niet zelf ontluchtend was?
en ja ik heb de snaar al nagekeken en die slipt echt niet. heb onlangs de hele snaar nog ontvet met remmenreiniger en de poelie zelf ook maar het hielp allemaal geen kont.

ik heb WEL ontdekt dat als het lampje tijdens het rijden gaat branden en ik ga een bocht om (of ik draai mijn stuur) dat het lampje uitgaat.
draait de motor stationair en wil ik de hoogte veranderen dan doet ie dat wel op benzine maar niet op gas Confused
ik snap er echt niks van, zou het hydraulische systeem niet doorkrijgen dat de motor loopt ofzo als die op lpg draait, want daar begint het een beetje op te lijken Rolling Eyes

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 02 december 2004 02:06 PM
  [ # 39 ]
metro2005 schreef:

draait de motor stationair en wil ik de hoogte veranderen dan doet ie dat wel op benzine maar niet op gas Confused
ik snap er echt niks van, zou het hydraulische systeem niet doorkrijgen dat de motor loopt ofzo als die op lpg draait, want daar begint het een beetje op te lijken Rolling Eyes

Bedoel je dat je motor afslaat? Dan kost het ietsjes teveel kracht, waardoor het toerental teveel zakt. Een oude LPG installatie heeft net als een carburateur geen systeem om het toerental constant te houden, waar injectie en diesel dit wel hebben. Ietsjes gas geven is de enige oplossing die ik kan bedenken.

En als je bedoelt dat ie gewoon blijft lopen maar niet stijgt op LPG, dan heb je een betoverde auto en blijf ik ver uit jouw buurt Smile

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 02 december 2004 02:10 PM
  [ # 40 ]
Alcyone schreef:
metro2005 schreef:

draait de motor stationair en wil ik de hoogte veranderen dan doet ie dat wel op benzine maar niet op gas Confused
ik snap er echt niks van, zou het hydraulische systeem niet doorkrijgen dat de motor loopt ofzo als die op lpg draait, want daar begint het een beetje op te lijken Rolling Eyes

Bedoel je dat je motor afslaat? Dan kost het ietsjes teveel kracht, waardoor het toerental teveel zakt. Een oude LPG installatie heeft net als een carburateur geen systeem om het toerental constant te houden, waar injectie en diesel dit wel hebben. Ietsjes gas geven is de enige oplossing die ik kan bedenken.

En als je bedoelt dat ie gewoon blijft lopen maar niet stijgt op LPG, dan heb je een betoverde auto en blijf ik ver uit jouw buurt Smile

blijf dan maar ver uit mijn buurt want dat bedoel ik inderdaad.

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1400
Geregistreerd: 10-03-2004

Gepost: 02 december 2004 02:23 PM
  [ # 41 ]
metro2005 schreef:
Alcyone schreef:
metro2005 schreef:

draait de motor stationair en wil ik de hoogte veranderen dan doet ie dat wel op benzine maar niet op gas Confused
ik snap er echt niks van, zou het hydraulische systeem niet doorkrijgen dat de motor loopt ofzo als die op lpg draait, want daar begint het een beetje op te lijken Rolling Eyes

Bedoel je dat je motor afslaat? Dan kost het ietsjes teveel kracht, waardoor het toerental teveel zakt. Een oude LPG installatie heeft net als een carburateur geen systeem om het toerental constant te houden, waar injectie en diesel dit wel hebben. Ietsjes gas geven is de enige oplossing die ik kan bedenken.

En als je bedoelt dat ie gewoon blijft lopen maar niet stijgt op LPG, dan heb je een betoverde auto en blijf ik ver uit jouw buurt Smile

blijf dan maar ver uit mijn buurt want dat bedoel ik inderdaad.

Dit gaat tegen iedere logica in. Voor het hydraulisch systeem hoeft de motor nog niet eens op een brandstof te lopen. Zelfs met alleen de startmotor en ellenlang doorstarten komt de auto op hoogte. De hydrauliek pomp wordt aangedreven door de krukaspoelie en staat dus helemaal los van de brandstof.
Gisteren kreeg ik het hydraulisch systeem op druk m.b.v. inspuiten van remmenreiniger in het inlaattraject. Daar bleef de BX net even op lopen zodat het systeem op druk kwam.

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 02 december 2004 02:26 PM
  [ # 42 ]
Eric Vertogen schreef:

Dit gaat tegen iedere logica in.

Het is een complot. Een complot dat zeg ik je.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 02 december 2004 02:28 PM
  [ # 43 ]
Eric Vertogen schreef:
metro2005 schreef:
Alcyone schreef:
metro2005 schreef:

draait de motor stationair en wil ik de hoogte veranderen dan doet ie dat wel op benzine maar niet op gas Confused
ik snap er echt niks van, zou het hydraulische systeem niet doorkrijgen dat de motor loopt ofzo als die op lpg draait, want daar begint het een beetje op te lijken Rolling Eyes

Bedoel je dat je motor afslaat? Dan kost het ietsjes teveel kracht, waardoor het toerental teveel zakt. Een oude LPG installatie heeft net als een carburateur geen systeem om het toerental constant te houden, waar injectie en diesel dit wel hebben. Ietsjes gas geven is de enige oplossing die ik kan bedenken.

En als je bedoelt dat ie gewoon blijft lopen maar niet stijgt op LPG, dan heb je een betoverde auto en blijf ik ver uit jouw buurt Smile

blijf dan maar ver uit mijn buurt want dat bedoel ik inderdaad.

Dit gaat tegen iedere logica in. Voor het hydraulisch systeem hoeft de motor nog niet eens op een brandstof te lopen. Zelfs met alleen de startmotor en ellenlang doorstarten komt de auto op hoogte. De hydrauliek pomp wordt aangedreven door de krukaspoelie en staat dus helemaal los van de brandstof.
Gisteren kreeg ik het hydraulisch systeem op druk m.b.v. inspuiten van remmenreiniger in het inlaattraject. Daar bleef de BX net even op lopen zodat het systeem op druk kwam.

ja ik weet dat het tegen elke logica indruist maar het is toch echt zo Confused
moet wel zeggen dat de motor op lpg netjes loopt en op benzine niet helemaal supergoed en staat de motor een beetje te wiebelen. misschien dat toch op de een of andere manier die snaar dan beter over de hydro pomp loopt ofzo ??
dat zou dus betekenen dat het toch aan de snaar moet liggen maar hoe kan dat want ik weet echt bijna zeker dat ie niet slipt !

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 02 december 2004 02:30 PM
  [ # 44 ]

Stationair loopt ie op LPG netjes en op benzine niet. Komt ie wel omhoog bij 2000 - 2500 toeren op LPG?

Wat is het stationair toerental op LPG, en wat is het toerental op benzine?

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 02 december 2004 02:43 PM
  [ # 45 ]
Alcyone schreef:

Stationair loopt ie op LPG netjes en op benzine niet. Komt ie wel omhoog bij 2000 - 2500 toeren op LPG?

Wat is het stationair toerental op LPG, en wat is het toerental op benzine?

nee, ook bij gas bijgeven doet iet het niet op lpg. hij doet het meestal echter WEL als ik gas geef en hij valt daarna even ONDER het stationair toerental.

benzine loopt ie op 900 toeren en op lpg op 1000 toeren.
als ie op lpg terugvalt op 900 toeren (vrij moeilijk te realiseren maar goed) dan komt ie wel een klein stukje omhoog.

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
 
3 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook