Er is een kans dat ik binnenkort een baan krijg waarvoor het wel handig is dat ik een auto heb. Natuurlijk moet dat een BX zijn. Wat ik dan wil hebben is een BX die technisch in orde is en waar geen grote reparaties bij aan zitten te komen. Ik ken de BX nog niet zo goed, dus het type maakt me niets uit. Als ik meer ervaring heb met m’n BX kan ik op zoek naar een ander type wat ik prettiger vind. Hoe de BX er uit ziet kan me ook geen donder schelen. Deuren in 4 kleuren ? No problemo. Deuken ? Wat maakt het uit. Her en der een rammeltje ? Boeieh, zolang ik de radio nog maar kan horen. Gewoon een van A naar BX dus.
Maar als ik die baan krijg, moet die BX wel HEEL snel voor de deur staan. Binnen een week. Wie zou eventueel zo snel een BX volgens mijn eisen kunnen leveren ?
Schijt aan originaliteit.
Met nieuwe APK ook nog? Check, heb ik. Een mooie grijze BX deauville uit 1991 met net 114.000 km op de klok. Voor €650 is ie van jou.
Test
ik heb er ook een. met nieuwe apk to 7 maart 2008. auto is dealer onderhouden voorzien van nieuwe adals l+r , nieuwe midden demper en einddemper alles aantoonbaar! is een witte cannes. in nette staat van onderhoud. vraagprijs 650 euri’s
Dat zijn al toffige aanbodjes
Schijt aan originaliteit.
Schiet me nog iets te binnen ! Hoewl ik een van A naar BX wil zonder opsmuk, wil ik er wel Eendenkoetsen en andere grote delen mee kunnen vervoeren. Dat past natuurlijk niet achterin (toch?) dus het aanwezig zijn van een trekhaak kan zeer veel invloed hebben op mijn keuze
Schijt aan originaliteit.
die van mij heeft er een!!!
Elmer, je bent een vent naar m’n hart.
Nooit geweten dat je een BX wilde kopen. Natuurlijk heb ik je bij meerdere BX-meetings gezien, maar dat het BX-virus jou heeft getroffen vind ik toch heel leuk.
Zie het een beetje als zieltjeswinnerij… Welkom bij de gekkenclub van BX-lovers.
Nu nog ff een leuk hok scoren en karren maar. Er wordt zo te zien al aardig wat leuks aangeboden.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
boontje schreef:Lelijke Eend schreef:het aanwezig zijn van een trekhaak kan zeer veel invloed hebben op mijn keuze
die van mij heeft er een!!!
Die van mij ook…
Test
Schiet me net wat te binnen:
Die Cannes heeft nieuwe ADALLEN, dus die heeft dan in elk geval iets van 2 ton gedraait. Die van mij maar 114.000 km!!
Test
bijna 178000 heb ze voor de zomer laten vervangen
bij belangstelling mail je maar.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Thijsvandebles schreef:Schiet me net wat te binnen:
Die Cannes heeft nieuwe ADALLEN, dus die heeft dan in elk geval iets van 2 ton gedraait. Die van mij maar 114.000 km!!
Hmmm, dus de adals zitten er aan te komen.
Elmer, mocht je nu eentje treffen zonder haak, dan schref je er voor €25 eentje onder toch? OK, doe er nog een tientje aan nieuwe bouten en moertjes bij. Maar om een haak moet je het niet laten.
Hoe zit je trouwens met je parkeerruimte? Daarbij nog even een opmerking, waarom een BX? Je bent alleen en hebt die ruimte eigenlijk niet nodig. Ik weet, een BX is niet erg duur, maar b.v. een AX is goedkoper per kilometer.
Hoeveel ga je rijden denk je? Heb je al over de brandstof nagedacht? ALs je veel kilometers gaat maken, dan valt er veel te besparen met b.v. een AX-diesel.
OK, een AX is geen BX, in geen enkel opzicht. Maar goed, ik ben wel heel benieuwd waarom je voor een BX zou willen gaan in jouw positie.(struktureel blut, of rijk en binenkort weer erg blut )
Daarbij kan je eend ook nog wel een financiele injectie gebruiken toch?
patje74 schreef:Thijsvandebles schreef:Schiet me net wat te binnen:
Die Cannes heeft nieuwe ADALLEN, dus die heeft dan in elk geval iets van 2 ton gedraait. Die van mij maar 114.000 km!!
Hmmm, dus de adals zitten er aan te komen.
ja over 80.000 km. Daar doe ik zelfs anderhalf jaar over
Test
@Thijs en Boontje: vechten jullie onderling maar uit welke BX het beste is.
@Patje74: Parkeerprobleem is ENORM hier, ik kan nooit kiezen welke vrije plaats ik zal bezetten
Maar ik wil een BX omdat dat (in mijn ogen) meer een echte Citroën is dan Citroëns zonder veerbollen (uitgezonderd A-types, de HY en de Traction Avant natuurlijk!). Het is dus meer een gevoelskwesitie. En jij bent de persoon die zegt dat woon-werkverkeer ook best prettig mag zijn Maar de pret druk ik niet te ver door, anders was het een BX Break type 1 met een Digit dashboard geworden (en een trekhaak natuurlijk!). Dus het liefst gewoon een el-cheapo BX die -indien noodzakelijk- op de meest goedkope wijze opgelapt gaat worden zodat er toch zoveel mogelijk poen overblijft voor de Eend.
En brandstof kan me (nog) niet schelen. Eerst even een BX om wat te proeven en later als ik meer en beter in kan schatten hoeveel KM’s ik rijd bepalen wat voor type BX ik precies wil hebben (waarbij ik de brandstofkeuze ook meereken natuurlijk!). Want ik weet niet eens waar ik precies kom te werken (ik vermoed dat ik zometeen mag kiezen!) en dus ook niet wat voor afstand ik zal rijden.
En wat die trekhaak betreft: daar heb je op zich gelijk in. Zou jij, indien er een trekhaak geinstalleerd moet worden, het elektrische gedeelte voor je rekening willen nemen ?
Schijt aan originaliteit.
even goed rond kijken. er worden er genoeg aangeboden. moet je het allen wel treffen.
Marktplaats staat reeds open
Indien ik besluit een BX te kopen die niet van iemand van het forum is, waar moet ik dan op letten ? Wie zou er dan eventueel met me mee willen gaan ?
Schijt aan originaliteit.
Ik zou er best een bij Thijs durven kopen denk ik