Hahaha!
Zo kreeg ik de eerste keer dat ik in de Volvo V70 van m’n schoonvader reed, de sleutel niet uit het contact, bleek dat de automaat eerst in de “P” moest. Had nog nooit eerder automaat gereden
Probeer die maar eens te starten zonder de rem in te drukken….....
Jos van der Voort
Nee, dat gaat inderdaad niet. Zonder het rempedaal doet de startmotor niets.
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Heb ook nog een aardige:
Paar jaar geleden bij een Nix-an de slag van het koppelingspedaal afgesteld. FF in z’n achteruit proberen of het goed was. Portier open, achteruit en….....daar stond die lantarenpaal toch echt al jaren ops: Altijd leuk, een portier naastje voorscherm
En de ultieme onder motorijders: Na een kwartier starten, binnensmonds tieren, schelden (want voor een vol terras) en jezelf afvragen waarom je nou toch weer zo’n US-of A bike moest kopen er achterkomen dat inderdaad de start/stop schakelaar om staat
Groet,
Hans
Met de C5 Airscross is de score Mercedes vs Citroën nu 8-8
@ V2: Acura is natuurlijk de usa tak van Honda. Je hebt dan ‘gemak’ van al die specifieke kolder waarmee ze zichzelf tegen rechtszaken moeten beschermen. Want ja, als niet in het boekje staat dat je in z’n vrij of met ingetrapte koppeling moet starten en je raakt wat is het de schuld van de fabrikant.
Vroeger een Hyundai Sonata gehad, die had hetzelfde. Koppeling tegen het schutbord jassen als je wilde starten
Hans
Met de C5 Airscross is de score Mercedes vs Citroën nu 8-8
ZX-Enschede schreef:Kunnen we een trofee voor het “Rund van het jaar” bedenken?
Wel een objectieve jury neerzetten dan…...
maar ben bang dat dat binnen dit forum zo niet 1 2 3 gaat lukken….
BX Deauville, 1994, Diesel, 301000 km…. RIP..
BX TRD Turbo,1989, 119000 km nu 134000, verkocht
BX 16TRS Automatic, 1986, 192000 km…,verkocht
XM D12Turbo, 1997, 384000…...1-2009, 465000 verkocht
XM 2.1TD, 1997, 321000….....354000 te koop
Heb het idee meegenomen naar achter, maar er is besloten het niet te doen.
Schijt aan originaliteit.
Hans01 schreef:
En de ultieme onder motorijders: Na een kwartier starten, binnensmonds tieren, schelden (want voor een vol terras) en jezelf afvragen waarom je nou toch weer zo’n US-of A bike moest kopen er achterkomen dat inderdaad de start/stop schakelaar om staat
Sounds very familiar indeed . Is zowel mijzelf als mijn echtgenote overkomen.
En over bizarre Japanse fratsen gesproken: ik zou een keer een Colt voor iemand parkeren. Ik heb geloof ik een kwartier in die auto zitten rommelen voordat ik er achter was dat je de contactsleutel eruit krijgt als je een palletje onder het stuur indrukt.
Reactie van de eigenaresse: “oja, dat had ik even moeten vertellen, ik dacht al: waar blijft-ie nou?”
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Totaal aantal Berichten: 3833
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Bassman schreef:Hans01 schreef:
En de ultieme onder motorijders: Na een kwartier starten, binnensmonds tieren, schelden (want voor een vol terras) en jezelf afvragen waarom je nou toch weer zo’n US-of A bike moest kopen er achterkomen dat inderdaad de start/stop schakelaar om staat
Sounds very familiar indeed . Is zowel mijzelf als mijn echtgenote overkomen.
En over bizarre Japanse fratsen gesproken: ik zou een keer een Colt voor iemand parkeren. Ik heb geloof ik een kwartier in die auto zitten rommelen voordat ik er achter was dat je de contactsleutel eruit krijgt als je een palletje onder het stuur indrukt.
Reactie van de eigenaresse: “oja, dat had ik even moeten vertellen, ik dacht al: waar blijft-ie nou?”
ach,
bij mijn bx leader kon ik altijd de sleutel er uit trekken. En dan bleef ie ook gewoon lopen
woutersmits schreef:
ach,
bij mijn bx leader kon ik altijd de sleutel er uit trekken. En dan bleef ie ook gewoon lopen
Zo hardnekkig was de ‘70 Opel Rekord van wijlen mijn schoonvader ook
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Bassman schreef:
Reactie van de eigenaresse: “oja, dat had ik even moeten vertellen, ik dacht al: waar blijft-ie nou?”
Ja leuk. Dat heeft een Mitsubishi Galant ook.
Met de motor vroeg ik me ook wel eens af waarom ie nu afsloeg toen ik em in de 1 zette. Na 3 x merkte ik dat de Jiffy er nog stond ops:
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
Bassman schreef:Hans01 schreef:
En de ultieme onder motorijders: Na een kwartier starten, binnensmonds tieren, schelden (want voor een vol terras) en jezelf afvragen waarom je nou toch weer zo’n US-of A bike moest kopen er achterkomen dat inderdaad de start/stop schakelaar om staat
Sounds very familiar indeed . Is zowel mijzelf als mijn echtgenote overkomen.
En over bizarre Japanse fratsen gesproken: ik zou een keer een Colt voor iemand parkeren. Ik heb geloof ik een kwartier in die auto zitten rommelen voordat ik er achter was dat je de contactsleutel eruit krijgt als je een palletje onder het stuur indrukt.
Reactie van de eigenaresse: “oja, dat had ik even moeten vertellen, ik dacht al: waar blijft-ie nou?”
wat dacht je van wegrijden bij een vol terras en er hardhandig achter komen dat je beugelslot nog door je voorwiel zit.
gelukkig bestond er in 1991 nog geen rund van de week verkiezing
Totaal aantal Berichten: 7807
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
woutersmits schreef:Bassman schreef:Hans01 schreef:
En de ultieme onder motorijders: Na een kwartier starten, binnensmonds tieren, schelden (want voor een vol terras) en jezelf afvragen waarom je nou toch weer zo’n US-of A bike moest kopen er achterkomen dat inderdaad de start/stop schakelaar om staat
Sounds very familiar indeed . Is zowel mijzelf als mijn echtgenote overkomen.
En over bizarre Japanse fratsen gesproken: ik zou een keer een Colt voor iemand parkeren. Ik heb geloof ik een kwartier in die auto zitten rommelen voordat ik er achter was dat je de contactsleutel eruit krijgt als je een palletje onder het stuur indrukt.
Reactie van de eigenaresse: “oja, dat had ik even moeten vertellen, ik dacht al: waar blijft-ie nou?”ach,
bij mijn bx leader kon ik altijd de sleutel er uit trekken. En dan bleef ie ook gewoon lopen
Toen ik nog op de basisschool zat werd ik wel eens opgehaald door de moeder van een buurjongetje dat bij mij in de klas zat. ‘t Mens was nogal een chaoot en kreeg het voor elkaar haar bmw 5-serie uit 1986 met de voordeursleutel van haar woning te starten en er thuis pas achter te komen dat er iets niet in de haak was
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
erik wijngaarden schreef:
wat dacht je van wegrijden bij een vol terras en er hardhandig achter komen dat je beugelslot nog door je voorwiel zit.
gelukkig bestond er in 1991 nog geen rund van de week verkiezing
zo heb ik eens het verhaal gelezen van een kerel die zijn splinternieuwe Gsxr ging laten zien bij z’n pa, bij het wegrijden remschijfslot vergeten
veel kosten en een flinke deuk in z’n eigen ik
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017