Even aan het snuffelen geweest:
http://www.citroen-forum.nl/markt/advertentie.php?id=289 Wat stook’t zo’n turbo diesel eigenlijk ?
Link En wat zou deze verstoken ?
Link Hoe moeilijk is het zo’n subframe te (laten) vervangen en wat kost een los subframe (sloop) en wat zou deze ongeveer verstoken (verbruik) ?
link Zouden die lekjes eenvoudig te dichten zijn ? En (wederom): wat verstookt deze ongeveer ?
Ja, ik vind breaks toffig !
Schijt aan originaliteit.
Lelijke Eend schreef:Even aan het snuffelen geweest:
http://www.citroen-forum.nl/markt/advertentie.php?id=289 Wat stook’t zo’n turbo diesel eigenlijk ?
Link En wat zou deze verstoken ?
Link Hoe moeilijk is het zo’n subframe te (laten) vervangen en wat kost een los subframe (sloop) en wat zou deze ongeveer verstoken (verbruik) ?
link Zouden die lekjes eenvoudig te dichten zijn ? En (wederom): wat verstookt deze ongeveer ?
Ja, ik vind breaks toffig !
Turbodiesel GEMIDDELD 1 op 15-18
1 op 12 ongeveer
Niet aan beginnen
Ook hier niet aan beginnen als er zat andere zijn
Ik gok dat ik dan zo enigzins richting een turbodiesel wil Maar moet wel een slag om de arm houden aangezien ik nog niet weet hoeveel KM’s ik af ga leggen.
Schijt aan originaliteit.
Lelijke Eend schreef:Even aan het snuffelen geweest:
http://www.citroen-forum.nl/markt/advertentie.php?id=289 Wat stook’t zo’n turbo diesel eigenlijk ?
Link En wat zou deze verstoken ?
Link Hoe moeilijk is het zo’n subframe te (laten) vervangen en wat kost een los subframe (sloop) en wat zou deze ongeveer verstoken (verbruik) ?
link Zouden die lekjes eenvoudig te dichten zijn ? En (wederom): wat verstookt deze ongeveer ?
Ja, ik vind breaks toffig !
Die laatste lijkt me het meest eenvoudig te repareren, als de diagnose tenminste juist is. Ook kans dat het de veerpoot is. Nog geen drama, wel andere onderdelen nodig.
Ich bin ein Breaker
Lelijke Eend schreef:Ik gok dat ik dan zo enigzins richting een turbodiesel wil Maar moet wel een slag om de arm houden aangezien ik nog niet weet hoeveel KM’s ik af ga leggen.
Reken het uit..
omslagpunt moet ergens rond de 8000-9000 km liggen.
Per jaar neem ik aan ?
Schijt aan originaliteit.
per week..
Okee ... ops:
Schijt aan originaliteit.
Tuurlijk per jaar, laat Ijs je niet foppen!
Overigens, die 19 TZI automaat met krom subframe gaat je niet naar de 1:12 brengen, die lust gewoonweg wel wat meer (zelfs bij rustige rijstijl).
Die turbodiesel lijkt me een mooie en goede bak, al is de kilometerstand natuurlijk op z’n minst ‘behoorlijk’! Lijkt me nog wel iets met de prijs mogelijk?
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Lelijke Eend schreef:Okee ... ops:
even simpel reken sommetje..
Diesel
15 000 KM : (1 op 17) = 882 (Liter) x 0,96 Euro = 846,72 Euro : 12 Maanden = 70,56
Wegenbelasting voor diesel is 59 euro per maand
Verzekering hangt van allerlei factoren af
129,56
Benzine
15 000 KM : (1 op 12) = 1250 (Liter) x 1,30 = 1625 Euro : 12 Maanden = 135,42 Euro
Wegenbelasting per maand voor benzine 25 euro per maand
Verzekering hangt van allerlei factoren af
160,42
Ik vind persoonlijk die witte 16 TGI Break, jouw laatste link dus, het leukst.
Zoals Karel ook al aangeeft kun je met een paar reserveonderdelen dat ding weer goed rijdend krijgen, indien de diagnose goed is gesteld.
Je woont dichtbij Thijs vd Bles, die wel wat spulletjes heeft liggen.
Maar waarom persé een Break?
Als ik het goed heb, heeft Ijs nog een TZD Turbo berline. Ziet er niet zo netjes uit, maar als je ‘m gebruikt als woon-werkverkeer maakt dat niet uit.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Ik vind een break mooier dan een berline Past ook meer in als ik weer eens wat spul wil versjouwen (laatst een Eend tot de nok toe vol). De onderbouwing is niet geweldig, ik weet het, maar die Breaks ...
Schijt aan originaliteit.
XBXG schreef:Ik vind persoonlijk die witte 16 TGI Break, jouw laatste link dus, het leukst.
Zoals Karel ook al aangeeft kun je met een paar reserveonderdelen dat ding weer goed rijdend krijgen, indien de diagnose goed is gesteld.Je woont dichtbij Thijs vd Bles, die wel wat spulletjes heeft liggen.
Maar waarom persé een Break?
Als ik het goed heb, heeft Ijs nog een TZD Turbo berline. Ziet er niet zo netjes uit, maar als je ‘m gebruikt als woon-werkverkeer maakt dat niet uit.
Een goeie bx zoeken is al een uitdaging, maar deze staat al aangeboden als een ‘gebakje’. Ik zou er persoonlijk niet meer aan beginnen!
Er van uit gaande dat de genoemde BX *alleen* de defecten heeft zoals op de advertentie genoemd, dan kan het voordelig zijn. Als de restr ook (bijna) stuk is, is het een heel ander verhaal natuurlijk !
Schijt aan originaliteit.
Uh, Elmer, ik wil je toch deze BX even laten zien.
Dat lijkt mij namelijk perfect als eerste BX. Zo’n extreem lage km-stand, schitterende kleur, redelijk in de buurt van jouw woonplaats, en zuinig met z’n motortje.
Ik geef ‘m maar door, omdat ik in jouw positie nooit direct voor een Break of voor een diesel zou gaan, maar het blijft jouw besluit natuurlijk…
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX