Totaal aantal Berichten: 532
Geregistreerd: 23-09-2005
- 2CV 2CV 6 club
- C1 c1 ambiance
- DS 3 DS3 1.6 AIRDREAM So Chic E-HDI 90
- DS 4 1.6 eHDI Business
249000kilometer met alcantara bekleding. Auto is de eerste 3 jaar o.a. als flitsauto gebruikt, dus veel stilstaan en zitten, zonder kilometers te maken.
Buiten het licht pluizen van de bestuurdersstoel geen centje pijn…
Na BX-ZX-Xant-Xant-xx-XM-xx-Xant-2CV (1985) + C5-1 (14-4-2006 tot 1-2-2008) en C5-2 (1-2-2008 tot 23-1-2014, 2.0HDiF 16V Break BVA6 Image (2008)), vanaf 23-1-2014 een zwarte DS3 1.6e-HDi So Chic van 10-2011. en vanaf 05-12-2014 een rode DS4 1.6 e-HDi Business van 09-2011
Ik heb Bj 2001, eerste type dus. 202.000 km. Ook geen probleem met stoelen.
1,90m en 100kg…120dkm
De betuurderstoel ziet er net zo uit als de passagiersstoel. Kraakt alleen een klein beetje maar dat wordt al 50dkm niet erger of minder.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Stoelen
Nooit problemen gehad met de stoelen van mijn 2 C5s (2.2 exclusive) en 2.0 hdi. Nochtans weeg ik toch ook 85+ kg en op korte tij toch heel veel kms gereden (+/- 50 000 km/jaar).
Wat me wel opvalt is dat de lederen bekleding van mijn C6 strakker zit er verschijnen geen “golven” in het leer. het blijft allemaal zeer strak.
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
OK, we kunnen dus voorzichtig de conclusie trekken dat het goed mogelijk is om een goede gebruikte vervanger te vinden. De kwaliteit is dus goed te noemen en dit is enkel een geval van toeval.
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 16-08-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDI BVA6 Exclusive
Stoelen en Citroen je kan er boeken over schrijven!
Voor mijn C5 heb ik 3x BX en 4x Xantia gereden omgeveer 120.000 km per auto. In die 7 auto’s (850.000) heb ik twee ASS stoelen verreden. Waarom? Zowel bij de BX als de Xantia krijg ik rugpijn in de standaard stoel (ook als tie nieuw was). Te korte zittingen bij beiden en met name veel te korte rugleuning bij de BX. Ik ben 1.86m en 85 kilo.
Bij de overstap naar de C5 heb ik de ASS maar laten zitten, hij zou toch opnieuw bekleed moeten worden en de stoel van de C5 (met 140.000) zat voor mij wel goed.
Maar eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik voor mijn C5 kocht ook een aantal anderen heb bekenen/proefgereden. Bij zeker twee was de stoel wel degelijk doorgezakt en dat waren ook ex-leaser met rond dezelfde km stand. Ook ken ik verhalen uit een parallel universum over stukken schuimrubber die eronderuit vallen. Dus erg voorspelbaar is het allemaal niet.
Wel denk ik dat een leren+elektriek stoel wat steviger, harder is dan een stoffen zonder elektriek. Hoe het zit met een stoffen met elektriek weet ik niet.
Voor mensen met structurele stoelproblemen kan ik ASS stoelen aanbevelen, op je maat samengesteld en als je afziet van elektriek en leer best betaalbaar, zeker als je bedenkt dat je bij zo’n stoel pas na een tonnetje of 4 aan een nieuwe bekledingje hoeft te denken.
Gr. Ronald
C6 2.7 V6 HDI Exclusive, BVA6, 10/2006, 180.000 km, Blue Mauritius Nacre, ORGA 10914CJ
Jinba Ittai Mazda ‘92 Black Miata, 180.000 mijl, ‘04 Mazdaspeed Miata, 42.000 mijl
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia en 3x C5)
http://images.spritmonitor.de/477229_5.png
Bas schreef:... Ik zou me nog voor kunnen stellen dat een automaat harder slijt vanwege de vloeistofkoppeling.
Ik heb nog nooit gehoord van versleten koppelingsplaten bij een automaat. Misschien jullie wel.
BXDriver87 schreef:Bas schreef:... Ik zou me nog voor kunnen stellen dat een automaat harder slijt vanwege de vloeistofkoppeling.
Ik heb nog nooit gehoord van versleten koppelingsplaten bij een automaat. Misschien jullie wel.
Een conventionele automaat heeft ook geen koppelingsplaat, maar een viscokoppeling. Alleen de nieuwste genersaties gerobotiseerde versnellingsbakken met automatische koppel- en schakelfunctie hebben een koppelingsplaat.
mpostma schreef:BXDriver87 schreef:Bas schreef:... Ik zou me nog voor kunnen stellen dat een automaat harder slijt vanwege de vloeistofkoppeling.
Ik heb nog nooit gehoord van versleten koppelingsplaten bij een automaat. Misschien jullie wel.
Een conventionele automaat heeft ook geen koppelingsplaat, maar een viscokoppeling. Alleen de nieuwste genersaties gerobotiseerde versnellingsbakken met automatische koppel- en schakelfunctie hebben een koppelingsplaat.
Tuurlijk wel, een conventionele automaat heeft zelfs een hele set aan koppelingsplaten, naast de hydraulische koppelomvormer zitter er koppelingen op voor het vastzetten van de buitenringen, zonnewielen etc. van de satellietstelsels en voor het overbruggen van de koppelomvormer (lock-up) oudere automaten werken ook wel eens met riemen of banden (en dan heb ik het niet over CVT)
Als voorbeeld de een van C5 4bak automaten:
De 4HP20 (ZF) is naast de hydraulische koppelomvormer, voorzien van 3 remplaten en 3 lammellenkoppelingen. Waarvan eentje de lock-up verzorgt. Die remplaten kan je in feite ook als koppelingen zien.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
eviltwin schreef:mpostma schreef:BXDriver87 schreef:Bas schreef:... Ik zou me nog voor kunnen stellen dat een automaat harder slijt vanwege de vloeistofkoppeling.
Ik heb nog nooit gehoord van versleten koppelingsplaten bij een automaat. Misschien jullie wel.
Een conventionele automaat heeft ook geen koppelingsplaat, maar een viscokoppeling. Alleen de nieuwste genersaties gerobotiseerde versnellingsbakken met automatische koppel- en schakelfunctie hebben een koppelingsplaat.
Tuurlijk wel, een conventionele automaat heeft zelfs een hele set aan koppelingsplaten, naast de hydraulische koppelomvormer zitter er koppelingen op voor het vastzetten van de buitenringen, zonnewielen etc. van de satellietstelsels en voor het overbruggen van de koppelomvormer (lock-up) oudere automaten werken ook wel eens met riemen of banden (en dan heb ik het niet over CVT)
Als voorbeeld de een van C5 4bak automaten:
De 4HP20 (ZF) is naast de hydraulische koppelomvormer, voorzien van 3 remplaten en 3 lammellenkoppelingen. Waarvan eentje de lock-up verzorgt. Die remplaten kan je in feite ook als koppelingen zien.
Oeps Ik en automaten Ik had idd alleen gehoord van die rembanden.