Totaal aantal Berichten: 777
Geregistreerd: 30-05-2005
- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
Goh, mijn vraag maakt wat los!
Dank voor de internet-links, ik ga me er eens in verdiepen. Mijn gasbom kan 85 liter in, dus daarmee redt ik het wel van de ene naar de andere supermarkt en anders nog een volle benzinetank.
Wij reden eigenlijk altijd over de Péage, huppetee, in 1 dag 1000 km. Maar nu vanaf de Franse grens binnendoor, veel mooier en leuker en de kans iets leuks te spotten veel hoger. Lunchen in een klein tentje met een goed glas en uitzicht op de op het pleintje geparkeerde snoek… zucht (ik kijk nu naar buiten: grauw en nat!)
Vond D-wegen trouwens wel erg mooi gevonden qua woord! (voor de kijkers die later hebben ingeschakeld, onderwerp begon in de DS-sectie…)
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
GoofBlikscha schreef:
Tegenwoordig hebben vele auto’s gewoon een standaard ventiel hoor… daar past de lpg slang zo op zonder knooien..
Ik heb in mijn vakantie aardig wat zitten rommelen met dat rare pistool in frankrijk.. En dan krijg je ook nog LPG waarmee de Xantia maar 110 wil…
Je kunt kiezen bij de inbouw. Ik heb zelf voor de kleine gekozen waarop je altijd een nippel moet schroeven. Deze neemt het minste ruimte in.
Maar die 110Km-max GPL, kwam die bij een supermarkt vandaan? Hiermee kan je mijn vermoeden namelijk bevestigen.
patje74 schreef:
Maar die 110Km-max GPL, kwam die bij een supermarkt vandaan? Hiermee kan je mijn vermoeden namelijk bevestigen.
Die kwam inderdaad bij zo’n super-supermarkt vandaan.. Ik heb de hele weg een traaage auto gehad.. helemaal bergop was een ramp.. In maastricht de tank weer gevuld, geen enkel probleem meer…
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
OK, dat klinkt erg bekend! Dat de goedkopere supermarkt-benzine slecht is, is een algemeen bekend feit in Frankrijk, maar ik had dit niet verwacht van hun GPL.
Maar het viel mij zowel met de GS als de HY op. Dan kan het haast geen toeval zijn. Mijn oude [PIEP]* had er overigens geen last van.
*insert Spaans merk boordevol VAG onderdelen. ops:
in frankrijk is gpl zeer goed te krijgen maar na sluiting tijd niet meer dan alleen nog de grote wegen
citroenc2 schreef:in frankrijk is gpl zeer goed te krijgen maar na sluiting tijd niet meer dan alleen nog de grote wegen
België net zo, Lpg mag enkel in een bemand station verkocht worden
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
patje74 schreef:OK, dat klinkt erg bekend! Dat de goedkopere supermarkt-benzine slecht is, is een algemeen bekend feit in Frankrijk, maar ik had dit niet verwacht van hun GPL.
Maar het viel mij zowel met de GS als de HY op. Dan kan het haast geen toeval zijn. Mijn oude [PIEP]* had er overigens geen last van.*insert Spaans merk boordevol VAG onderdelen. ops:
Met de CX echt nergens last van eigenlijk en toch wel een tankje of 3 a 70L er doorheen gejassed.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 777
Geregistreerd: 30-05-2005
- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
Wat is dat voor rotgeintje van die max. 110???
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Nee die franse koppeling ben ik geen fan van. Bij mij is deze tijdens het tanken wel eens losgeschoten, waarna de slang, wild rondslingend, een witte gaswolk uitbrakend na vijf seconden pas weer braaf ging liggen. En die noodknop, die werkt natuurlijk niet. Voor de paar liter die wel in de tank terecht is gekomen heb ik niet betaald, ben met hartkloppingen in de auto gaan zitten en vertrokken
Overigens heb ik niet noemenswaardige vermogens / koppelvermindering gemerkt met het franse gas, zelfs niet bij de Cora in Ales waar ik zeker 3 keer het balonnetje heb gevuld..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 807
Geregistreerd: 08-05-2005
- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
paso schreef:
heb je schroefdraad waar je een ander stuk moet opschroeven om vervolgens daar het stuk op te schroeven
waarom de juiste schroefdraad niet ineens op de auto’s? :
Nee, dan tel je 1 teveel. Ik heb 2 verloopnippels die ik op mijn vaste nippel schroef als ik wil tanken, eentje is voor NL (gebruikt als verlenging van de vaste nippel, die in principe geschikt is voor NL maar te ver verstopt zit) en eentje voor Frankrijk. Als ik in België tank dan kom ik er elke keer achter dat dat systeem anders is dan van Frankrijk dus dan mag ik weer vriendelijk bij het loket vragen. In luxemburg hebben ze weer vulstations voor die ‘ollanders’ dus dat komt mooi uit.
ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!
boeman schreef:In luxemburg hebben ze weer vulstations voor die ‘ollanders’ dus dat komt mooi uit.
in Rumst (E19 naar Brussel)bij de total heb ik dat laatst ook gezien
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017