arjan_verkade schreef:
grote benzine sleurpende auto’s zijn ze daar gewent
dus een C6 mét 8 cylinder
(Mischien een Maserati V8 )
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
maserati v8
PjotrBlom schreef:arjan_verkade schreef:
grote benzine sleurpende auto’s zijn ze daar gewent
dus een C6 mét 8 cylinder
(Mischien een Maserati V8 )
Ja,
Maar dan wel een v8 zonder kettingspanners en eentje waar je een beetje bij kunt als je wil sleutelen zonder een halve auto te moeten slopen….
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
Re: C6 in Us
CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:arjan_verkade schreef:toch wel mooi dat mensen tussen al die dure wagens afvragen wat het eigenlijk voor auto is
eigenlijk is de C6 maar klein als je het zo op die foto bekijken
Er rijden in de USA idd heel wat semi vrachtwagens en “kijk mij eens” auto’s rond. Meest ridicule zaak ooit gezien in Houston hoe een schone blonde haar shopping bag achteloos in de “trunk"van haar (veel chrome) pick-up truck neerzette en vervolgens met een rotvaart vertrok waarbij de volledige inhoud van haar boodschappentas zich doorheen haar immense “oplegger” begon te verspreiden inclusief rinkelende drankflessen.
By the way eviltwin, m.i. is jou vader stiekem de her-introductie van Citroën op de Amerikaanse markt aan het voorbereiden…..
De C6 is kleiner dan sommige trucks, maar groter dan de meeste auto’s.
Vergeet niet de meestverkochte auto is wel een Accord of Camry, maar ook een Prius of MB-E is kleiner. Voor mij is alles met een ladderchassis een vrachtauto. Zo ook het meestverkochte voertuig in de VS: de F150.
@kist, nope
ik heb het eerder al ergens gepost:
Plannen voor de verkoop in de USA zijn er altijd ook bij PSA Peugeot-Citroën, maar de vorige baas van PSA (Folz) heeft daar eigenlijk voor het laatst rond 2001 over gesproken. De Xm (1988) / p605 (1990) waren ontworpen voor de VS, maar noch Peugeot, noch Citroën had daar een marktaanwezigheid.
Zodoende zijn er alleen via grijze import zo’n 120 Xm’s naar de VS gegaan, met een prijs van $60000 duurden dan een Lexus LS400. Peugeot had zich in 1987 net teruggetrokken, zij verkochten alleen de p405 T16. voor zo’n $25.000 de prijs van een BMW325i.
Wij hebben in Amerika regelmatig met Xm’s gereden, dan krijg je leuke opmerkingen als “ik wist niet dat Lamborghini ook vierdeurs auto’s maakte” of de californische Highway Patrol dude met foute zonnebril, die wel eens een stukje in zo’n exoot wilde sturen, maar daarvoor niet zijn Ford Mustang met zwaailichten en volgeladen gun-rack mocht afgeven aan mijn vader.
Ook het C5/407/607/C6 platform is weer geschikt voor de VS, als het gaat om FMVSS eisen etc. Er zijn bepaalde details waaraan je dat kunt merken. Al staat er op een hele grote sticker in het motorcompartiment van de C5, dat de garantie vervalt als de auto in de VS wordt gebruikt. Dit geldt overigens niet voor de C6
Op dit moment, echter, is een aanval op de Amerikaanse markt niet kosteneffectief te plaatsen. Het opbouwen van een dealerschappen- en onderhoud-infrastructuur is te groot. Alleen auto’s verkopen in enkele grote stedelijk agglomeraties valt niet in goede aarde bij het Amerikaanse publiek. Recent oorlogsentiment speelt ook mee in de houding ten opzichte van Franse producten. Dit is nog niet helemaal weggeëbd.
PSA zou door bijvoorbeeld Faurecia te verkopen wel genoeg fondsen kunnen werven om eventueel samen met een andere middelgrote speler als Honda, een van de twee Amerikaanse fabrikanten op te kopen. Op die manier zou een Frans-Japans-VS wereld bedrijf ontstaan, analoog aan DaimlerChrysler (Mitsubsidie hoorde hier ook eventjes bij) Maar dat lijkt niet rendabel. Faurecia is een van de weinige automobiele toeleveranciers die goede zaken doet, terwijl de rentabiliteit van General Motors of Ford juist buitengewoon slecht is.
BTW Om een idee te krijgen van de grijze PSA-import in de VS:
http://www.citroen-andre.com
http://www.citroen-andre.com/showroomrecentsales.html
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
arjan_verkade schreef:klinkt goed
gewoon bij die Mitsubishi in de showroom zettenover paar jaar hangen er alleen nog maar Citroën borden aan de muur
het zal natuurlijk voor een deel wel aan de prijs liggen, maar de C6 moet daar wel te verkopen zijn.
grote benzine sleurpende auto’s zijn ze daar gewent
Auto’s zijn goedkoop in de VS en ook extreem goedkoop in elkaar geschroeft, vergelijk eens een USA Kolf (made in Mexico) met een Belgische, of erger nog een USA Fuccus (vorig model, made in Canada) met de Europese. Daarom zijn ze nog te betalen, zou Frot de EU Fuccus op de boot zetten dan zou zelfs een simpele 2.0L duurder zijn dan een Mustang (300pk V8 )
Zoals ik al zei, een grijze import XM was duurder dan een LS400, dus een 60kE C6 wordt makkelijk 80-90k$. Het instapmodel (V6) Cadillac STS is 42k$
Een XJ V8 begint bij 65k$. Een BMW750 begint bij 75k$.
Voor 90k$ heb je een M5 met goodies.
Een C6 zou dus per definitie een supermarginale niche auto zijn. Zeker als er alleen een (veel te kleine) V6 is, de STS, MB-E of s80 zijn er wel met 6cil, maar de grote bulk van de verkopen zijn met V8. Voor volvo was het zelfs genoeg om Yamaha er een motor voor te laten ontwikkelen.
Het is voor Citroen blijkbaar wel interessant om in Japan een aanwezigheid te hebben. De prijzen liggen daar anders, concurrentie met de andere Europeanen is anders omdat ze allemaal vechten voor een stukje van het quotum (250 duizend imports/jaar) en brandstof is daar duur.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Dat snap ik niet… waarom kan een BMW 750 wel aantrekkelijk geprijsd zijn in de VS en de C6 niet? Want hier is een C6 stukken goedkoper dan die 750. Wat is dan het verschil tussen Citroen en BMW?
fluidphreak schreef:Dat snap ik niet… waarom kan een BMW 750 wel aantrekkelijk geprijsd zijn in de VS en de C6 niet? Want hier is een C6 stukken goedkoper dan die 750. Wat is dan het verschil tussen Citroen en BMW?
Dat moet je aan BMW vragen, maar die hebben bijv. een fabriek in North carolina waar de X5, en Z4 vandaan komt; allemaal, dus ook diegenen die hier verkocht worden.
Als Citroen op dezelfde schaal zou opereren in de VS als BMW zou dat ook kunnen, maar dan moeten ze dus C1 t/m C4 vervangen door een SUV op C5 basis, een grotere SUV op C6 basis en een uber SUV.
Daarnaast moeten ze alle modelen leveren met V8 (ok de 3serie heeft er nog geen…maar dat komt)
Om zich te profiler als familie merk, zoals hier, dan zou naast de C8 een C10 busje met 9 zitplaatsen ook handig zijn. En een Pick-up, met full-cab. (allemaal weer met V8 ) en de voornoemde set SUVs.
Ze zouden zich ook op basis van de WRC successen sportief kunnen profileren, maar dan moet je niet alleen een 280pk C4 leveren maar ook een C5 cc, en een +450pk C6.
Kijk voor de gein ‘s naar het model programma van Toyota in de VS, dat is een volume fabriekant, onder de merknaam Toyota worden alleen al 19 modellen verkocht, 6 voor minder dan 15k$:
http://www.toyota.com/vehicles/modelselector/index.html?s_van=GM_TN_CARS
maar Scion en Lexus zijn ook gewoon Toyota (in Japan bestaan deze aparte ‘merken’ niet:
http://www.scion.com (in NL: Daihatsu)
http://www.lexus.com (8 modellen van 30k$ tot 80k$)
maar als je via grijze import (zoals indertijdmet de Xm) in de VS verkoopt dan wordt een dure auto nog veel duurder, dat heeft met de schaal te maken, met ombouw en certificerings-kosten en eventueel met het afkopen van aansprakelijkheid.
*EDIT emoticons*
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
ik had ook niet anders verwacht dat Citroën niet naar de USA gaat vanwege dat het gewoon te duur is/teweinig op brengt.
uiteraard moet er in de C6 een V8 gelepeld worden, maar of dat ooit komt of past is natuurlijk de vraag
wel jammer, want ik denk dat je toch veel Amerikanen blij zou kunnen maken met het hele Citroën HP gevoel.
ik denk dat ze daar namelijk ook genoeg wegen hebben waar die HP vering goed te zijn recht komt
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
C6 in US
arjan_verkade schreef:ik had ook niet anders verwacht dat Citroën niet naar de USA gaat vanwege dat het gewoon te duur is/teweinig op brengt.
uiteraard moet er in de C6 een V8 gelepeld worden, maar of dat ooit komt of past is natuurlijk de vraag
wel jammer, want ik denk dat je toch veel Amerikanen blij zou kunnen maken met het hele Citroën HP gevoel.
ik denk dat ze daar namelijk ook genoeg wegen hebben waar die HP vering goed te zijn recht komt
Week in washington gezeten voor het werk en wat fotos laten zien van m’n C6. het kwijl loopt gewoon uit hun mond. het design van deze auto maakt zeer grote indruk bij Amerikanen.
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
Even een kanttekening over de prijzen van auto’s in Amerika. Vergeet niet dat ze daar geen BTW hebben (in Californië en wat andere staten heb je wel een sales tax, maar dat is iets van 1% of zo). En ze hebben geen BPM. Dus een kale C6 hoeft hier zonder belasting ook niet meer dan 35k te kosten.
Ik ben het wel eens met de bouwqualiteit van de Amerikaanse auto’s. Ik kom voor mijn werk regelmatig in Southern California en als ik dan weer via Avis zo’n Ford Crown Victoria heb, of een Lincon Towncar…aaagh! Het rijdt slecht, is traag (ondanks de dikke V8 ) en als je het raampje open doet, dan moet je het raamrubber terug drukken omdat dat met het raam mee gaat. Ook heb ik al eens gehad dat de kofferbak open ging omdat ik (oke, op z’n Citroëns iets te hard) over een hobbel reed. Dingen die je met een Europeese of Japanse auto echt niet gebeuren.
Dat een 3.0V6 te klein zou zijn voor de gemiddelde Amerikaan geloof ik niet, ik zie daar ook regelmatig A4’s met een 1.8T motor.
Daarnaast halen ze uit hun 4.6 V8 ook niet meer vermogen dan uit mijn 3.0 V6
Maar goed, een bi-turbo op die V6….hmmmm….
De Hydraulische vering van de C5 en het confort van de stoelen worden door de Amerikanen die hier in Amsterdam langs komen erg positief bevonden. Totdat ik hun meldt wat zo’n auto hier in Nederland kost.
Zo’n Ford Crown Victoria koop je daar al nieuw, met V8 voor 16k USD!
C5 3.0 V6 Exclusive
Citroën history:
XM 2.0 Ambiance
BX 1.6 TGI
BX 1.4 TE
Visa 1.1 RE
de sales tax in California (en andere staten) is 7%
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 7801
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Re: Reactie op Citronius
mensoc schreef:Reactie op Citronius
Wat een belachelijk verhaal over je zogenaamde huur ervaringen.
Slechte raamrubbers, openslaande kofferbak, en dat bij spiksplinternieuwe USA cars?
Jij bent klaarblijkelijk nog nooit in de USA geweest.
Ik kom daar minimaal 4 maal per jaar, en het huren van een USA car is altijd een genot!
Degelijk en met een fatsoenlijke motor.
Ik bezit hier in ned een Cadillac en een Lincoln.
Veel degelijker ga je ze niet krijgen.
Nooit iets kapot en niks geen roest.
En zeker als je ze vergelijkt met een zielige Citroen.
Het franse pruk merk dat er bekend om staat dat ze al roesten nog voor ze de fabriek verlaten.
Een citroen deur dichtgooien is pas een lachertje.
Een gemiddeld koekblikje is nog dikker!
En dan vragen jullie je nog af waarom citroen niet verkoopt in de USA?
Nou simpel, omdat een citroen een goedkoop b merk is.
Roestende rammel bakken, dat zijn het.
En Amerikanen wensen dat soort wangestalten niet op hun weg te zien!
Wie is dit??? Klinkt een beetje gefrustreerd…
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Re: Reactie op Citronius
mensoc schreef:Reactie op Citronius
Wat een belachelijk verhaal over je zogenaamde huur ervaringen.
Slechte raamrubbers, openslaande kofferbak, en dat bij spiksplinternieuwe USA cars?
Jij bent klaarblijkelijk nog nooit in de USA geweest.
Ik kom daar minimaal 4 maal per jaar, en het huren van een USA car is altijd een genot!
Degelijk en met een fatsoenlijke motor.
Ik bezit hier in ned een Cadillac en een Lincoln.
Veel degelijker ga je ze niet krijgen.
Nooit iets kapot en niks geen roest.
En zeker als je ze vergelijkt met een zielige Citroen.
Het franse pruk merk dat er bekend om staat dat ze al roesten nog voor ze de fabriek verlaten.
Een citroen deur dichtgooien is pas een lachertje.
Een gemiddeld koekblikje is nog dikker!
En dan vragen jullie je nog af waarom citroen niet verkoopt in de USA?
Nou simpel, omdat een citroen een goedkoop b merk is.
Roestende rammel bakken, dat zijn het.
En Amerikanen wensen dat soort wangestalten niet op hun weg te zien!
En daarom verkopen ze daar zoveel toyota’s en honda’s.
Ook ik heb ruime ervaring met amerikaanse auto’s en de kwaliteit is en blijft bijzonder matig!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Re: Reactie op Citronius
mensoc schreef:Reactie op Citronius
Wat een belachelijk verhaal…
Ik denk dat die bewering wat grondiger onderbouwd had kunnen worden. Nu komt het over als een zwaar ontdane imbeciel die zijn door de zon vaal gebakken deinbakken met LPG verslaving aan het verdedigen is. Dat gefulmineer op internet ook altijd…
Bij Top Gear vinden ze Amerikaanse auto’s ‘rubbish’
Totaal aantal Berichten: 7801
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Re: Reactie op Citronius
Texter schreef:mensoc schreef:Reactie op Citronius
Wat een belachelijk verhaal…
Ik denk dat die bewering wat grondiger onderbouwd had kunnen worden. Nu komt het over als een zwaar ontdane imbeciel die zijn door de zon vaal gebakken deinbakken met LPG verslaving aan het verdedigen is. Dat gefulmineer op internet ook altijd…
Bij Top Gear vinden ze Amerikaanse auto’s ‘rubbish’
Laatste keer in upstate New York een Buick Lacrosse mee gekregen met nog geen vijfduizend mijl op de teller. Ik kan me inderdaad voorstellen dat het niet kapot gaat maar ondertussen zit je dan ook met een vierliter zescilinder die niet vooruit te branden is, een twee ton zware koets die ontzettend deint en een stuur dat met elastiek aan de wielen verbonden lijkt…
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!