Totaal aantal Berichten: 257
Geregistreerd: 26-12-2005
- C4 (2004-heden) c4 1.6 coupe
- Jumper 2.2 hdi 150
Ik heb nieuwe zuigerveren (std.74mm) gekocht voor mijn am2 blok van mijn ami 8 break.
Merk van de set is perfect circle, maten van de zuigerveren 1.75, 2, 3.5.
voor blokken van na 1976, mijn blok is van 1977.
Nu heb ik wat vragen, n.l : mijn oude olieschraapveer bestaat uit 1 deel,
de nieuwe bestaat uit een vlakke ring / schraapveer / vlakke ring.
Is dit juist?
Ik neem aan dat je ze ook op deze manier plaatst ?
Ook viel mij op dat de tweede compressieveer (2mm) bijna zwart van kleur is t.o.v de eerste welke chromekleurig is, bij mijn oude compressieveren lijkt de kleur gelijk.
Is deze tweede veer extra gehard of i.d?
citroetjes Roel en Pe
C’est le Nooord!!!
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 22-03-2005
- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Binnenkort haal ik ook wat nieuwe schraapveren, ik ben ook een zelfde blok aan het opknappen.
Kijk eens naar de schraapveren zonder die vlakke ringen, zijn ze net zo breed? De twee andere ringen klinken mij als vulringen. Die zul je misschien niet eens nodig hebben.
De kleur zegt weinig, het kan zijn dat er alleen een andere kleur op zit om aan te geven dat het de tweede schraapveer is.
Tip, plaats de openingen van de schraapveren tegenover elkaar en niet bij elkaar. Dit zorgt ervoor dat er geen olie kan ontsnappen uit je carter.
Groeten Flying Duckman
Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)
(en nog een Saab 900i)
die drieledige schraapveer zit ook in mijn Yamadrama, geen probleem toch
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 257
Geregistreerd: 26-12-2005
- C4 (2004-heden) c4 1.6 coupe
- Jumper 2.2 hdi 150
zuigerveren
De olieschraapveer is met de twee ringen samen even dik.
Ik neem maar aan dat dit systeem of beter is dan het origineel, danwel goedkoper te produceren is.
(beter dan het origineel kan eigenlijk niet, toch )
C’est le Nooord!!!
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 22-03-2005
- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Gewoon plaatsen dus, of het beter is weet ik niet, slechter zal het vast niet zijn. Olieschraapveren gaan erg lang mee, het is meestal de zuigerveer die breekt, als die al breekt.
Succes met de montage, ik ben er ook bijna aan toe, nog even de laatste hand aan het schoonmaken leggen, wat pakkingen vervangen, dan de zuigers maar eens plaatsen
Groeten Flying Duckman
Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)
(en nog een Saab 900i)
Totaal aantal Berichten: 257
Geregistreerd: 26-12-2005
- C4 (2004-heden) c4 1.6 coupe
- Jumper 2.2 hdi 150
zuigerveren
Heb je jouw cilinders laten honen ?
Of heb je ze licht opgeschuurd?
C’est le Nooord!!!
De driedelige schraapveer sluit beter dan de enkele. Wel belangrijk dat je de slotjes 120 graden verdraait tov elkaar. Ook moet je de slotjes van de overige veren 120 graden tov elkaar draaien, ga dan uit van de stand van de middelste schraapveer.
Cylinder wand honen of minimaal circulair opschuren.
Zorg dat je de zuigerveer groeven goed schoon maakt, zodat er geen koolresten meer in zitten en daarna met fjin schuurpapier gald schuren.
Succes
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 22-03-2005
- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Re: zuigerveren
roel en pe schreef:Heb je jouw cilinders laten honen ?
Of heb je ze licht opgeschuurd?
Ik was van plan ze zelf te gaan honen. Ik heb dat jaren geleden al eens gedaan op school, toen studeerde ik voor automonteur.
De wand heeft maar heel weinig nodig gelukkig, maar het is altijd wel de moeite waard, zeker met nieuwe zuigerveren, de kans is groot als je het niet doet dat je zuigerveren overmatig gaan slijten en nog erger kunnen knappen en grote schade veroorzaken.
Groeten Flying Duckman
Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)
(en nog een Saab 900i)
de nieuwe veren kunen anders bovenaan kapot lopen op het minimale randje dat de vorige hebben gemaakt (niet zichtbaar)
dus honen (kan gerust in de hand)
wat betreft die drieledige veer, die is gemakkelijker te plaatsen
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 257
Geregistreerd: 26-12-2005
- C4 (2004-heden) c4 1.6 coupe
- Jumper 2.2 hdi 150
zuigerveren
Ben weer helemaal op de hoogte, en kan met een gerust hart weer verder knutselen.
Vraag me nu alleen nog af waarom de tweede compressieveer zo in kleur verschilt met de eerste.
vr.gr Roel
C’est le Nooord!!!