Totaal aantal Berichten: 229
- C5 2.0 16V Ligne Prestige Break
Hoi, ben op zoek naar een website waar ik modellen kan bestellen van de door mij gereden Citroëns. Standaard modellen zijn overal wel te vinden, ik zoek specifiek modellen in de juiste kleur. Zo kan ik mijn verzameling compleet maken.
Dankjewel voor de reacties!
Van Visa naar AX, BX, AX, BX, Xsara, Xantia, C4, C4 en nu C5
Re: Modellen
C4 2.0 HDI fan schreef:Hoi, ben op zoek naar een website waar ik modellen kan bestellen van de door mij gereden Citroëns. Standaard modellen zijn overal wel te vinden, ik zoek specifiek modellen in de juiste kleur. Zo kan ik mijn verzameling compleet maken.
Dankjewel voor de reacties!
maak anders even een lijstje wat je precies zoek
Dat gaat moeilijk worden. Modellen worden vaak maar in een of enkele uitvoeringen/kleuren geleverd.
Beste methode: verf kopen en zelf aan de slag (al is dat makkelijker gezegd dan gedaan).
Maar wat CitroenC2 zegt is een goeie tip; als je even post wat je zoekt kan ik kijken wat er ooit is uitgegeven…
Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.
Totaal aantal Berichten: 229
- C5 2.0 16V Ligne Prestige Break
modellen
Ik ben op zoek naar: (schaalmodellen)
Visa 1.1 super, bouwjaar 1979, licht blauw
AX 1.1 TRE, bouwjaar 1989, rood
AX 1.1 Plaisir, bouwjaar 1991, wit
Xantia break 2.0 Turbo CT, Vsx, bouwjaar 1996, groen
Xsara 1.4 Coupe, bouwjaar 1998, bleu mauritius
C4 2.0 HDI berline excusive, bouwjaar 2007, gris island
Van Visa naar AX, BX, AX, BX, Xsara, Xantia, C4, C4 en nu C5
Je moet niet al te kritisch zijn met de modellen, eigenlijk zijn wel al blij als er van een type überhaupt een model bestaat; we hebben jaren moeten wachten op een betaalbare AX, of een BX break. Gelukkig komen er steeds meer leuke goedkope modellen beschikbaar.
Zoals de rode AX 10E uit de kioskreeks Passion Citroën:
Norev heeft een Visa ooit blauw gespoten: bleu Lagune, réf: 151507.
Kijk hier , zoek op het woord “Visa” en je ziet ‘m.
De Xantia Break wordt een probleem. Er is er ooit eentje geweest als dure handbouw van het merk Starter en als kit van RR Miniatures. Maar natuurlijk nooit in de goede kleur. En tegenwoordig onvindbaar.
De rest is er wel, maar ook niet in de juiste kleur.
Dus blijft het advies: overspuiten of minder kritisch zijn.
Als je een andere auto zoekt kun je natuurlijk eerst het modelletje kopen, en vervolgens daar de één-op-één bijzoeken…..
Totaal aantal Berichten: 389
- Xantia 2.0 HDi
- Visa 11RE
Hallo allemaal,
Websites over schaalmodellen, is natuurlijk leuk. Maar wat ik iedereen kan aanraden is om naar de modelautobeurs de Namac in Houten te gaan!!!
De keuze aan citroens is altijd zeer goed te noemen, de prijzen zijn zeker de moeite waard als je je zelf de tijd gunt kom je mooie aanbiedingen tegen.
Voor mij is het grootste voordeel eigenlijk wel dat je kan zien wat je koopt!!!
Ohja een kleinigheidje de intree is 5 euro(voor niet leden)!
31 maart is de eerst volgende! Echt een aanrader.
(ex) visa 11 RE(1983), (ex) ZX Break, TurboD (1994) Gris Crepuscule,
(ex) Xsara break Hdi Différence II (2004) Gris Iceland, (ex) Xantia Break Hdi Plus (2001) Gris Fulminator, (ex) C5 berline ph2 2.0 HdiF Gris Fulminator{Ik houd geloof ik van grijs…}
Visa 11 RE (1984) wit
BX 19 Gti (1986)rood
Grand C4 Picasso BlueHdi 120 Business (2015) Blue Kyanos
Ik vrees dat Rob gelijk heeft.. aanpassen van bestaande modellen is meestal de enige optie om jouw specifieke versie te krijgen.
Nog wel een aanvulling er is een ook goedkoper model van de Xantia Break te vinden. DelPrado heeft dit model in haar Brandweer-serie uitgebracht. Bij mijn beste weten alleen in Italie, al heb ik ergens gezien dat deze serie ook in Frankrijk wordt uitgebracht.
Kijk anders eens op de site http://www.delprado.it. Je kunt ook van buiten Italie modellen uit de serie bestellen, dan moet je een mailtje sturen naar .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken). Heb geen idee van de kosten.. Ik heb ‘m via familie in Italie gekergen.
Nog een troost tot slot, als de serie nr. 136 gaat halen in Belgie en Frankrijk (want daar brengt DelPrado ‘m ook uit) dan kun je dit model alsnog aanschaffen
j@n schreef:.........
Nog wel een aanvulling: er is een ook goedkoper model van de Xantia Break te vinden. DelPrado heeft dit model in haar Brandweer-serie uitgebracht. Bij mijn beste weten alleen in Italie, al heb ik ergens gezien dat deze serie ook in Frankrijk wordt uitgebracht.
.........
Dat model heeft 1 probleem: het ziet er niet uit!!!!
Bovendien: het is ons vooralsnog niet gelukt het model te bestellen.