Wie kan mij vertellen hoe het onderdeeltje linksboven (zie avator) heet?
Het is een keramisch blokje dat vervangen moet worden om m’n sleutel weer werkend te krijgen.
Even voor de duidelijkheid, dit is een printplaatje van een radiozendertje die in mijn sleutel van mijn Xantia 1.8i 16v uit 1996 zit.
Ben heel erg benieuwd of iemand dit weet hier.
Alvast bedankt.
Groet,
Martijn
Xantia 1.8 i 16V ‘96
Hoi Martijn, welkom hier.
Je foto is een beetje vaag. Staat er iets op dat onderdeel?
Hoe weet je trouwens dat dat onderdeel kapot is?
Groet Nico
De printplaat heb ik laten doormeten door een vriend van me die ingenieur electronica is en fijne chemische meetapparatuur ontwerpt.
Hij heeft helaas niet kunnen ontdekken wat het element is. Er staat ook niks op trouwens (anders had hij via zijn kanalen het element wel te pakken kunnen krijgen, of althans een goed alternatief).
Zijn tip is om een andere sleutel te pakken te krijgen zodat hij dan het elementje over kan zetten alleen vermoed ik dat dat een vrij onmogelijke opdracht is zonder daarbij ook de ontvanger af te moeten nemen.
Vandaar mijn hoop op iemand die het schema heeft of wellicht weet welk onderdeel het precies is.
Ik weet dat de foto niet erg scherp is, maar aangezien de vorm van het printplaatje wel duidelijk is en de positie van het elementje duidelijk is zou het moeten kunnen volstaan…
Xantia 1.8 i 16V ‘96
ff naar de sloop en een zendertje plus ontvanger van een auto met sleutel ophalen….....er staan plenty xants op de sloperijen inmiddels
Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....
Het ziet er inderdaad naar uit dat het die kant op moet gaan. Ik heb niet het idee dat de kennis van dit forum ver genoeg strekt om mijn vraag te beantwoorden.
Goed, dan komt de volgende vraag, waar monteer ik de ontvanger?
Xantia 1.8 i 16V ‘96
De ontvanger zit in de hemel boven je achteruitkijkspiegel
Arie
C5 2.0 LPG van 2005 met 235.000 km
___
Ex: C5 1.8 16V LPi van 2002 - 375.000 km
Ex: Xantia 1.8-16V SX break aug.98-LPG G3-CC-Airco- 326.000 km
Ex: Xantia 1.8-8V SX break van juni 97 LPG/G3 - cc - Airco en 295.000km
Ex: Xantia 1.8-8V SX van Okt.93 op LPG km/st 405.000