Waggel 10 t/m 13 mei 2007
inmijneendje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11

Gepost: 03 februari 2007 01:10 AM
Profiel  

Rio97
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 367

- LN/LNA 11 RE Cannelle
- Xantia Turbo CT VSX break
Gepost: 03 februari 2007 01:26 AM
  [ # 1 ]

Ik zal er zijn Very Happy

Groet, Rogier

Profiel  

hanzelam
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 163

Gepost: 09 februari 2007 08:38 PM
  [ # 2 ]

Very Happy We zijn er al bijna klaar voor Exclamation

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 09 februari 2007 09:25 PM
  [ # 3 ]

Sticky gemaakt.

Profiel  

spookeend
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 168

Gepost: 23 februari 2007 01:52 PM
  [ # 4 ]

Voor degene die het intresseert, over de decibellen contest op Waggel….........

Zoals het was, de contest, was leuk, maar naar mijn mening niet erg eerlijk. Er werd elke keer op een andere manier gemeten. Omdat ik met mijn eend ook wel eens andere audio-wedstrijden meemaakte, leerde ik dat het ook anders kon, eerlijker, en wellicht met een wat meer “show” gebeuren er omheen.

Vorig jaar op de Waggel heb ik gebruik gemaakt van het “inspraak” uurtje, en voorgesteld om een organisatie in te huren die audio-wedstrijden organiseert. In dit geval dB-drag.

Het zal dus een wedstrijd worden die gebruik maakt van een SPL meting. Sound Presure Level. Ander dan bij de voorgaande “lawaai-metingen” gaat deze manier uit van “Druk”. Dus, druk die wordt gevormd door een sub-woofer of meerdere kickbassen. En dan allemaal met dezelfde cd en hetzelfde nummer. Dit is voor een eerlijke meting een must.

We zijn nog aan het kijken wat voor “wedstrijd” er voor waggel het beste is, wat het leukste is. Er zijn meerdere manieren van “strijden”. Maar, daar ga ik nu nog niet teveel over uitweiden, dat hangt voornamelijk af van de hoeveelheid deelnemers. Doel is wel er een wat meer “show” wedstrijd van te maken. Met een kleine introductie per deelnemer, iedereen is toch trots op zijn install en zijn Citroen, toch?

Ik ga er vooralsnog vanuit dat de lawaai meting voor de kids blijft bestaan, hoewel wij die niet kunnen meten, is het denk ik leuk voor al die kids, toch?

Mochten er vragen zijn, ik hoor ze graag. Dat mag via mail of pb. Mocht er een vraag meerdere keren voorkomen, dan zal ik m in dit topic posten (of een nieuw topic als dat gewenst is) met het bijbehorende antwoord.

Greatnix Spookeend

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook