mpostma schreef:Bassman schreef:
Reactie van de eigenaresse: “oja, dat had ik even moeten vertellen, ik dacht al: waar blijft-ie nou?”
Ja leuk. Dat heeft een Mitsubishi Galant ook.
Die kocht ik zelf ook kort daarna, en toen was die wetenschap handig!
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
DigiDaan schreef:
Toen ik nog op de basisschool zat werd ik wel eens opgehaald door de moeder van een buurjongetje dat bij mij in de klas zat. ‘t Mens was nogal een chaoot en kreeg het voor elkaar haar bmw 5-serie uit 1986 met de voordeursleutel van haar woning te starten en er thuis pas achter te komen dat er iets niet in de haak was
Jaren geleden hadden zowel onze buren als een familie iets verderop in de straat een Mazda 626. We mochten niet in de straat zelf parkeren, dus de auto’s stonden iets verderop op een aparte parkeerplaats. Onze buurvrouw presteerde het een keer om in de auto van de andere famile tercht te komen, en merkte pas dat ze in de verkeerde zat toen ze het kussentje op de stoel miste (ze was nogal klein van stuk). Onder oranje/gele lantaarnpalen leken grijs/groen en grijs metallic kennelijk nogal veel op elkaar. Op kentekens letten doen dames veelal niet, en dat het deurslot wat stroef ging, ach….
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
8 liter olie in een tweepits visablok gieten ops: Oorzaak: voor het eerst op het werk met de automatische vul-installatie olie verversen. Schijnbaar stopt die niet (meer) bij 0 liter ...
Wel zo verstandig geweest om de motor niet te starten. Alle olie er uit laten lopen en met een maatbeker de juiste hoeveelheid olie er in gegoten.
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Dit rund hier heeft een keer zijn auto staan wassen met een scheutje koelvloeistof in de emmer water. Kwestie van het verkeerde flesje. Ik moest redelijk hard schrobben.
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.
Totaal aantal Berichten: 913
Geregistreerd: 27-03-2006
- Xsara Coupe 1.6 i Prestige
aiii, dat is pijnlijk
De Familiegeschiedenis qua Citroën: 3x BX, 1x Xsara Berline, 2x Xsara Picasso, 1x C4 Picasso en 1x C5 Tourer.
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
wij hadden vandaag een 207 voor reparatie…......... en dan geen leeuw op de grill maar een ster….......
Wat ik niet meer zo gauw opnieuw fout zal doen: mijn BX16trs automatic stilgezet. Even later weer weg willen rijden maar dus nooit meer starten!
Vervolgens het minst subtiele gereedschap gebruikt om de startmotor een flink pak slaag te geven - om niet veel later te ontdekken dat de automaat een startblokkering heeft zodat deze alleen in de P- of N-stand kan starten. Ahum… het deukje in het dekseltje v/d startmotor zie je bijna niet ops:
Ich bin ein Breaker
da’s een mooie!
en met niet al te veel schade dus we kunnen er om grinniken
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Was vanavond even een remklauw aan het reviseren.
Moest dan ook de remzuiger eruit hebben en die zat goed vast.
Met perslucht kom je een heel eind , ook als ze erg vast zitten zoals deze.
Richt echter de remzuiger naar beneden en niet richting raam van de schuur.
Je raad het al , de remzuiger kwam los en knalde door het raam een aardig eind de tuin in
Ik blij dat ik hem niet tegen mijn kop aan kreeg maar richting raam richte , een raampie is wel te vervangen
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
karel schreef:Wat ik niet meer zo gauw opnieuw fout zal doen: mijn BX16trs automatic stilgezet. Even later weer weg willen rijden maar dus nooit meer starten!
Vervolgens het minst subtiele gereedschap gebruikt om de startmotor een flink pak slaag te geven - om niet veel later te ontdekken dat de automaat een startblokkering heeft zodat deze alleen in de P- of N-stand kan starten. Ahum… het deukje in het dekseltje v/d startmotor zie je bijna niet ops:
Valt nog mee! Mijn vrouw heeft eens de ANWB er bij gehad!
Achteraf belde ze mij op mijn werk, vertelde het verhaal dat de wagen ineens weer wilde starten toen ze haar een stukje aan de kant hadden geduwd. De wegenwacht snapte er niets van, het zou wel een elektronische storing zijn.
Toen wist ik genoeg, de GS stond nog in de versnelling.
Ik heb een keer een Renault genomen als leaseauto van de zaak…...
Nooit meer…......
Is dat dom of niet!!??
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005
- BX SPORT
- 2CV Special
Niet erg slim nee
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
citro-power schreef:Was vanavond even een remklauw aan het reviseren.
Moest dan ook de remzuiger eruit hebben en die zat goed vast.
Met perslucht kom je een heel eind , ook als ze erg vast zitten zoals deze.
Richt echter de remzuiger naar beneden en niet richting raam van de schuur.
Je raad het al , de remzuiger kwam los en knalde door het raam een aardig eind de tuin in
Ik blij dat ik hem niet tegen mijn kop aan kreeg maar richting raam richte , een raampie is wel te vervangen
Bij mij schoot er een tegen het 5 meter hoge plafond aan. Ik moest duiken om niet geraakt te worden door de remcilinder op terugreis.
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Nu mijn CX’en beiden niet rijden ben ik genoodzaakt in de BX te rijden. Dat is een RHD, stuur aan de rechterkant dus. Op zich geen probleem, ik ben daar meestal wel aan gewend en zit niet meer in de deur te graaien om te schakelen, alleen vandaag bij het boodschappen doen, stap ik weer in en zit te kijken waar mijn stuur nou is gebleven. Verkeerde kant ingestapt en nou maar hopen, dat niemand het gezien heeft. ops:
garagestmarien schreef:Nu mijn CX’en beiden niet rijden ben ik genoodzaakt in de BX te rijden. Dat is een RHD, stuur aan de rechterkant dus. Op zich geen probleem, ik ben daar meestal wel aan gewend en zit niet meer in de deur te graaien om te schakelen, alleen vandaag bij het boodschappen doen, stap ik weer in en zit te kijken waar mijn stuur nou is gebleven. Verkeerde kant ingestapt en nou maar hopen, dat niemand het gezien heeft. ops:
toen ik nog in 3 havo zat, gingen we als werk week. een weekje naar londen, bij een gastgezin.
werden op een verzamelplaats opgehaald door het gastgezin. ander groepje ging met 4 man in een auto, dus 1 iemand voorin er bij, en stapt automatisch aan de rechterkant in
‘Hee een stuur’