soort van "twoinggg" bij scherp insturen
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105

Gepost: 23 februari 2007 11:21 AM

Mijn TZDtje heeft tegenwoordig de gewoonte om bij scherp naar links sturen bij het rechter voorwiel een soort “twoingg” te laten horen. Of meer een soort combinatie tussen “ploink” en ” twoingg”.
Bij scherp ingestuurd over een drempel (of gootje) rijden is het het duidelijkst, maar ook bij gewoon helemaal insturen hoor ik ‘t.

Nou die die wielophanging nog een van de weinige mysterieuze dingen voor me, dus wat veroorzaakt dat geluid?

Profiel  

Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3240

Gepost: 23 februari 2007 01:57 PM
  [ # 1 ]

Klinkt niet als reactiestangen in ieder geval, aandrijfassen? (testen door stuur helemaal naar links te draaien en stapvoets rondjes draaien en ook rechtsom, raampie open en even horen) Zou ook stuurinrichting kunnen zijn, hoor je het bij stilstaan?

Profiel  

beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3025

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 23 februari 2007 02:30 PM
  [ # 2 ]

Had m’n CX ook, was de aandrijfas. Hoe ‘t kan weet ik niet, maar vervanging destijds nog 2 jaar uitgesteld met een nieuwe ashoes en vet.

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 23 februari 2007 02:36 PM
  [ # 3 ]

Re: soort van "twoinggg" bij scherp insturen

Harm schreef:

Mijn TZDtje heeft tegenwoordig de gewoonte om bij scherp naar links sturen bij het rechter voorwiel een soort “twoingg” te laten horen. Of meer een soort combinatie tussen “ploink” en ” twoingg”.
Bij scherp ingestuurd over een drempel (of gootje) rijden is het het duidelijkst, maar ook bij gewoon helemaal insturen hoor ik ‘t.

Nou die die wielophanging nog een van de weinige mysterieuze dingen voor me, dus wat veroorzaakt dat geluid?

Is het een continue geluid of een eenmalige “kluts” oid?
Voel anders eens aan de spoorstang, of daar speling op zit.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 23 februari 2007 03:06 PM
  [ # 4 ]

Het is echt een eenmalige twoingg, alsof er een veer losspringt ofzo

Profiel  

Ijs
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3240

Gepost: 23 februari 2007 03:18 PM
  [ # 5 ]
Harm schreef:

Het is echt een eenmalige twoingg, alsof er een veer losspringt ofzo

Geen aandrijfas dus, spoortstang checken Very Happy

Profiel  

JHD
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 55

Gepost: 23 februari 2007 08:04 PM
  [ # 6 ]

He da’s interessant, dat heb ik ook bij scherp insturen naar een kant. Dan hoor je rechts een dergelijk geluid. Bij garage Renard heb ik ze gevraagd daar naar te kijken, maar het kon geen kwaad heb ik begrepen.

Ik ben wel benieuwd wat het nu is.

Jan Hendrik

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten

Gepost: 23 februari 2007 09:33 PM
  [ # 7 ]

Het kan misschien geen kwaad, maar ik vind ‘t wel irritant klinken! Net of de hele voortrein er onderuit dondert

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook