1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Aankooptips BX
Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3240
Geregistreerd: 05-01-2005

Gepost: 24 februari 2007 01:06 AM

Algemeen

Een BX is in de aanschaf vaak erg goedkoop. Hoewel voor erg nette of bijzondere exemplaren al wat meer geld wordt gevraagd, zijn er nog steeds genoeg BXen die voor een paar honderd euro van eigenaar verwisselen.
Die lage waarde is leuk als je er een wil kopen, maar heeft wel wat nadelen op andere gebieden. Zo zijn BXen door de lage waarde vaak ernstig verwaarloosd door de vorige eigenaar, of gebruikt als tijdelijk “brik”.
In dit document hebben we dan ook wat tips verzameld waar je naar moet kijken als je een BX koopt. We beginnen met wat algemene dingen:

- met een BX heb je bij de meeste dealers niets te zoeken. Onderhoud en reparaties kun je het beste zelf doen of laten doen door specialisten
- Onderdelen; allerlei niet-slijtagedelen kun je op de sloop goed vinden en kosten er niet veel geld. Ook op sites als Marktplaats zijn veel spullen te vinden.
- Slijtagedelen als remmen, koppelingen, slangen en andere dingen zijn bij de dealer of automaterialenhandel nieuw te koop. De motoren van de BX zijn erg veel gebruikt in verschillende modellen van Citroën en Peugeot, onderdelen zijn dus goed te vinden en meestal niet al te duur.


Carrosserie

Over het algemeen heeft de BX weinig tot geen last van roest. Er is een aantal duidelijke zwakke plekken bekend, als een BX op andere plaatsen ernstig roest is dat exemplarisch. Let er wel op dat als een BX op één vreemde plek roest, er vaak roest op nog meer vreemde plekken zit.

Ophangpunt van einddemper is meestal roestig. Vaak leidt dat ertoe dat de uitlaatsteun afscheurt, vaak ontstaat er zelfs een gat in de hoek van de kofferbak. Trek de vloerbedekking van de kofferbak eruit om te kijken of hier roest zit. Het gaat hier bijna altijd om de linkerkant.

Scharnieren van de de voorportieren die scheuren of roesten is ook een voorkomend euvel, let hier goed op! Dit kan gelast worden, maar is een lastige klus.

Bij veel BXen is roest te vinden rond de voorruit. Het begint in de hoeken bovenin, in extreme gevallen is de gehele raamstijl onder het raamrubber doorgerot. Als dat het geval is, kun je de BX beter laten staan.


Kijk goed in het motorruim aan beide kanten, de wielkasten willen op de lasnaden wel eens roesten. Dit betekent zeker niet het eind, maar wanneer deze roest te dicht bij de veerpoot zit heb je grote kans dat dit afgekeurd wordt bij apk. Het roesten varieert van een klein bruin randje op de lasnaad tot grote gaten.

Last but not least, A, B en C stijlen. Schade of roest hierbij is meestal gevolg van een drukker of ongeluk in het verleden. Roest op andere plekken komt sporadisch voor.


Techniek

Achterdraagarmlagers, ook wel ADALS genoemd slijten of gaan kapot waardoor de achterwielen in de bmw stand gaan staan: /—\. Je kunt hier eindeloos mee doorrijden maar wordt als het te erg wordt niet goedgekeurd bij APK en de auto is instabiel op de snelweg en zwabbert in bochten. Wanneer de auto goed staat stuurt en volgt hij veel strakker.

Reactiestangetjes slijten ook met de km’s, deze zitten achter de voorwielen. Neem bij een proefrit een keienweg, hoor je gerammel voor zijn ze vaak versleten. Goedkope reparatie en gemakkelijk te doen.

Ruitenwissermechaniek, prettig als deze goed werkt. Slijtage is merkbaar wanneer ruitenwisser kortere slag maakt en bij hogere snelheid minder ver stript. Je kunt dit ook voelen door ruitenwisser omhoog te doen en voelen of hier ook speling op zit.


Hydraulisch systeem

Ga er bij een aan te schaffen BX van uit dat je een berg achterstallig onderhoud moet inhalen. De meeste BXen worden verwaarloosd, waardoor de LHM veel te lang niet meer is vervangen en veerbollen gewisseld moeten worden.
De symptomen kunnen nogal divers zijn, wat varieert van slecht omhoog komen tot een haperende stuurbekrachtiging.
HD-pomp (de LHM pomp) mag niet te vaak tikken, limiet ligt ongeveer bij 1 maal in de 10-15 seconden. Dit kan verschillende oorzaken hebben, veel vuil in het systeem, interne (of externe) lekkages, slechte HD pomp of een voorraadbol die niet voldoende op druk is.

Zwak punt is de retourbundel of octopus, deze zorgt dat de LHM terugstroomt naar het reservoir en is gemaakt van rubberen slangen. Na verloop van jaren worden deze broos en knappen ze. Gevolg: LHM lekkage, het is een duur onderdeel en zeer arbeidsintensief. Lekkage van octopus is te herkennen aan een nat subframe en dan vooral aan de bestuurderszijde.

De hoogteregeling moet goed werken, dit kun je testen door de auto te starten en in rijstand te zetten. Hierna druk je op de motorkap zodat de auto zakt, binnen enkele seconden moet de auto zichzelf weer op het oude niveau herstellen. Zo niet heb je te maken met een of traag of niet werkende hoogteregeling. Dit kan verschillende oorzaken hebben. Meestal is het te wijten aan vuil systeem, spoelen is dan ook vaak de oplossing. In het andere geval kan het zijn dat hoogteregeling gangbaar gemaakt moet worden.

Probeer ook alle hoogtestanden uit, van laag naar hoog, van hoog naar laag. Vooral dit laatste is een goede tip om de octopus te testen op lekkage. Wanneer je van uit de hoogste stand naar laagste stand gaat komt er een hoge retourstroom. Herhaal dit enkele keren en kijk onder de auto. Als de octopussen (BXen met stuurbekrachtiging hebben er twee) echt slecht zijn, kan het voorkomen dat door deze oefening een slang scheurt en er een plas LHM onder de auto komt te liggen.

Maak een proefrit en kijk of hij goed veert, mocht dit de eerste keer BX rijden zijn zul je onder de indruk zijn van de vering. Een 50 heuvel moet toch al gauw met 60-70 genomen kunnen worden zonder heftige klappen of een kont die op z’n rubbers landt. Het is een kwestie van gevoel en wellicht ervaring.
Let wel: een slecht verende BX wil niet zeggen dat je ‘m moet laten staan. Zoals al gezegd, door gebrekkig onderhoud is het veersysteem vaak verwaarloosd. Een BX die stug veert maar verder in orde is, is gewoon toe aan nieuwe veerbollen en verse LHM.


Motorisch

Er zijn verschillende motoren beschikbaar geweest voor de BX, ik ga hier niet te diep op in omdat er veel variaties mogelijk waren. De 1400 staat bekend om het zuinig omspringen met brandstof en vrijwel geen olieverbruik, het mankeert hem hier alleen aan wat vermogen maar dat is persoonlijk.

De 1600 en 1900 motoren staan bekend om hun relatief hoog olieverbruik, dit is niet altijd afhankelijk van de kilometers. Meestal is dit omdat de klepseals (weerhoudt olie om in de cilinders te komen) die van een soort rubber zijn vulkaniseren en hun werk niet meer goed doen. Hier ook weer een arbeidsintensieve en dus dure reparatie (reken op € 300,- bij de specialist).
Zolang je het oliepeil in de gaten houdt kan het overigens geen kwaad om ermee door te rijden.

De dieselmotoren in de bx zijn zeer betrouwbaar gebleken in al die jaren van gebruik. De ongeblazen dieselmotoren zijn vrijwel probleemloos, ook de turbomotoren hebben een lange levensduur. De turbodiesels zijn echter minder “hufterproof” en gevoelig voor mishandeling. Resultaat van onzorgvuldig gebruik is soms een lekke koppakking of gescheurde kop. Let hier goed op. (Maak de dop van expansievaatje (turbo) of radiateur los en laat een helper de motor starten. Luchtbelletjes of een korte stijging van het koelvloeistofpeil duidt op een lekke of gescheurde kop of koppakking.)

Algemene kwaaltjes zijn carterpakking en kleppendekselpakking, hier wil het dan wel eens wat vettig of nat omheen zijn. Beide eenvoudig te vervangen, maar zolang het alleen wat zweet (en er geen druppels op straat te zien zijn) is er niets aan de hand.


Interieur

Het interieur kenmerkt zich door een enorme hoeveelheid goedkoop plastic. Rammels komen dan ook vaak voor en zijn niets om je zorgen over te maken.

Dashboardverlichting van de BX is altijd ingeschakeld en vaak zijn er ook lampjes kapot, simpel op te lossen.
Op internet (http://www.citroenbx.nl site van Roel Tiemersma) zijn handleidingen te vinden hoe je een dashboard openmaakt. Handige tip: als je het lampje vervangen hebt, check dan of alle andere lampjes het nog doen voordat je de boel weer in elkaar zet.

Ook de kilometertellerkabel is meestal lam waardoor de wijzer een “gemiddelde” snelheid aangeeft en heen en weer zwabbert. Oplossing hiervoor is om het bovenste deel van de kabel te vervangen door een nieuwe. Goed zelf te doen.


Tot Slot

Laat je door alle tips niet weerhouden om een BX aan te schaffen. Als je goed oplet bij de koop, heb je er een comfortabele, ruime (maar toch lichte) en lekker eigenzinnige auto aan. Houd er wel rekening mee dat de tijd voorbij is dat je voor 50 euro een perfecte auto kocht waar je jaren zonder kosten mee vooruit kan.

Slechts weinig van de tips zijn zo ernstig dat je de auto ervoor zou moeten laten staan, het doel van deze aankooptips is vooral dat je je van tevoren een beeld kan vormen van de prijs van de auto. Als je bij aankoop al rekening houdt met een aantal dingen, kun je je een goed beeld vormen van wat de auto uiteindelijk gaat kosten. Hieronder vind je een lijstje met richtprijzen van veelvoorkomende reparaties.

- Achterdraagarmlagers vervangen; € 110,- per kant, in 40 minuten klaar terwijl je wacht. Bijna altijd de moeite waard om ervoor naar Veldhoven te rijden, Citroën-specialist Hegru.
- Veerbollen; kosten per stuk ongeveer € 35,-, met een beetje gezond verstand goed zelf te vervangen. Een BX heeft er 5.
- LHM verversen; goed zelf te doen. Bij ernstig vervuild systeem het liefst met Hydraurincage spoelen.
- Distributieriem; vaak ook verwaarloosd, bij twijfel meteen (laten) vervangen. Er zijn adressen waar een riem voor minder dan € 100,- voor je vervangen wordt, spanrollen en waterpomp maken het een paar tientjes duurder.

Types

De BX is gemaakt tussen 1982 en 1994 en kent 3 types, namelijk:

Type 1 - 1982 - 1987
Type 2 - 1987 - 1989
Type 3 - 1989 - 1994

Hier komt nog een overzicht van kenmerken van deze types.

dank aan Harm voor aanvulling van tips

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 24 februari 2007 02:11 PM
  [ # 1 ]

Goed bezig! Laatste tijd toch wel erg veel topic met “aanschaftips gevraagt”. Dit zou toch wel aardig wat duidelijkheid moeten scheppen Cool

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
Dinges
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 182
Geregistreerd: 19-07-2006

Gepost: 24 februari 2007 10:58 PM
  [ # 2 ]

Mee eens!
Vwb de gescheurde kop bij een TD, heb al meerdere keren gezien dat er een grijs groenige drab via de karterontluchting op het luchtfilter lag in mijn tijd bij peugeot in de werkplaats. Dit was altijd een gescheurde kop, maar dit waren wel 1.9 TD motoren. Komt iemand dit bekend voor misschien??

Mooie wagen buurman….

Profiel  
 
jaco
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6103
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 24 februari 2007 11:48 PM
  [ # 3 ]

Ha, een topic als dit is echt een aanvulling. Ik ben weliswaar niet op zoek naar een BX, maar het is zeker ok handig om m’n huidige BX goed in de gaten te blijven houden en op peil te houden. Hulde.

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 25 februari 2007 12:13 AM
  [ # 4 ]

Re: Aankooptips BX

Ijs schreef:

Algemeen

............

- Distributieriem; vaak ook verwaarloosd, bij twijfel meteen (laten) vervangen. Er zijn adressen waar een riem voor minder dan € 100,- voor je vervangen wordt, spanrollen en waterpomp maken het een paar tientjes duurder.

Prima opsomming waar ik weinig meer aan toe te voegen heb, behalve dan het hierboven aangehaalde :

Spanrollen voor een *paar tientjes* meer kun je wel vergeten, ZEKER bij een (turbo) diesel…...als men mij een adres kan geven waar ik voor (zeg) 150 euro mijn D-riem + 2 spanrollen (dus ook die waar je motorsteun voor los moet) incl. arb-loon en BTW kan laten maken, dan ben ik zelfs bereid er voor naar Limburg te dieselen. Cool

M.a.w…..niet iedereen zal soms honderden km’s gaan rijden voor een dergelijke reparatie bij de goedkope adresjes als Hegru, de meeste BX rijders hebben meestal wel een Citroen specialist in de buurt zitten, maar voor dergelijke gedragen doen ze een D riem + spanrollen niet. Confused

Profiel  
 
Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3240
Geregistreerd: 05-01-2005

Gepost: 25 februari 2007 06:08 PM
  [ # 5 ]

Re: Aankooptips BX

Bram schreef:
Ijs schreef:

Algemeen

............

- Distributieriem; vaak ook verwaarloosd, bij twijfel meteen (laten) vervangen. Er zijn adressen waar een riem voor minder dan € 100,- voor je vervangen wordt, spanrollen en waterpomp maken het een paar tientjes duurder.

Prima opsomming waar ik weinig meer aan toe te voegen heb, behalve dan het hierboven aangehaalde :

Spanrollen voor een *paar tientjes* meer kun je wel vergeten, ZEKER bij een (turbo) diesel…...als men mij een adres kan geven waar ik voor (zeg) 150 euro mijn D-riem + 2 spanrollen (dus ook die waar je motorsteun voor los moet) incl. arb-loon en BTW kan laten maken, dan ben ik zelfs bereid er voor naar Limburg te dieselen. Cool

M.a.w…..niet iedereen zal soms honderden km’s gaan rijden voor een dergelijke reparatie bij de goedkope adresjes als Hegru, de meeste BX rijders hebben meestal wel een Citroen specialist in de buurt zitten, maar voor dergelijke gedragen doen ze een D riem + spanrollen niet. Confused

Dat ligt er maar net aan Bram of je ze met houder koopt of niet, ik moest voor een complete set (dbriem, spanrollen + waterpomp) bij mijn auto onderdelen shop 125 euro betalen. reken 100 euro bij hegru en dat is 225. Netjes dacht ik toch wel?

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 25 februari 2007 06:57 PM
  [ # 6 ]

Re: Aankooptips BX

Ijs schreef:
Bram schreef:
Ijs schreef:

Algemeen

............

- Distributieriem; vaak ook verwaarloosd, bij twijfel meteen (laten) vervangen. Er zijn adressen waar een riem voor minder dan € 100,- voor je vervangen wordt, spanrollen en waterpomp maken het een paar tientjes duurder.

Prima opsomming waar ik weinig meer aan toe te voegen heb, behalve dan het hierboven aangehaalde :

Spanrollen voor een *paar tientjes* meer kun je wel vergeten, ZEKER bij een (turbo) diesel…...als men mij een adres kan geven waar ik voor (zeg) 150 euro mijn D-riem + 2 spanrollen (dus ook die waar je motorsteun voor los moet) incl. arb-loon en BTW kan laten maken, dan ben ik zelfs bereid er voor naar Limburg te dieselen. Cool

M.a.w…..niet iedereen zal soms honderden km’s gaan rijden voor een dergelijke reparatie bij de goedkope adresjes als Hegru, de meeste BX rijders hebben meestal wel een Citroen specialist in de buurt zitten, maar voor dergelijke gedragen doen ze een D riem + spanrollen niet. Confused

Dat ligt er maar net aan Bram of je ze met houder koopt of niet, ik moest voor een complete set (dbriem, spanrollen + waterpomp) bij mijn auto onderdelen shop 125 euro betalen. reken 100 euro bij hegru en dat is 225. Netjes dacht ik toch wel?

Netjes is het zeker! Maar 125 euro verschil kan je toch niet echt een paar tientjes noemen Wink  Ik denk dat Bram daarop doelde.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 25 februari 2007 06:58 PM
  [ # 7 ]

Re: Aankooptips BX

Ijs schreef:

Dat ligt er maar net aan Bram of je ze met houder koopt of niet, ik moest voor een complete set (dbriem, spanrollen + waterpomp) bij mijn auto onderdelen shop 125 euro betalen. reken 100 euro bij hegru en dat is 225. Netjes dacht ik toch wel?

Je bedoeld de houder waar die spanrol aan vast zit…..wist niet dat je die ook los kon kopen ?
Tegelijk wil ik dan even opmerken dat mijn allereerste TRD turbo nu juist een gescheurde houder had en daardoor de boel aan gort was gelopen…de D riem was zelfs nog heel toen. Crying or Very sad

Vandaar dat ALS ik zo’n klus laat doen, dan ook maar alles laat vernieuwen…ik heb mijn lesje wel geleerd.
Maar ja, daar zit wel een kostenplaatje aan natuurlijk Confused

Ik ben bij Garage Haarlem (citroen specialist) in totaal met BTW en bon voor D riem, 2 spanrollen en waterpomp 400 euro kwijt….is op 100 euro na de aanschaf van de BX. Cool

M.a.w….ik zou dit stukje van je toch even aanpassen als ik jou was….voordat je later reactie’s kijgt van : *IJS heeft zelf gezegd dat ik maar zoveel moest betalen maar ik ben er veel meer voor kwijt*.  Razz

- Distributieriem; vaak ook verwaarloosd, bij twijfel meteen (laten) vervangen. Er zijn adressen waar een riem voor minder dan € 100,- voor je vervangen wordt, spanrollen en waterpomp maken het een paar tientjes duurder.

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 25 februari 2007 07:25 PM
  [ # 8 ]

Ik ben bij Garage Haarlem (citroen specialist) in totaal met BTW en bon voor D riem, 2 spanrollen en waterpomp 400 euro kwijt….is op 100 euro na de aanschaf van de BX.

Misschien is ‘t bij een turbodiesel anders, maar bij de Hegru kun je voor een 1.9 benzine en 1.9d (die 2 weet ik in elk geval zeker) voor 90 euro de d-riem laten vervangen. Met bon, btw en alles. Voor spanrollen en/of waterpomp komt er nog wat bij, maar het wordt zeker geen 400 euro.

Maar goed, als jij er liever 400 euro voor betaalt, prima Wink

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 25 februari 2007 07:41 PM
  [ # 9 ]

Ik denk dat ik komende week even bij hun langsrijd. Voor dat geld ga ik niet zelf klungelen…

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 26 februari 2007 12:10 AM
  [ # 10 ]
Harm schreef:

Ik ben bij Garage Haarlem (citroen specialist) in totaal met BTW en bon voor D riem, 2 spanrollen en waterpomp 400 euro kwijt….is op 100 euro na de aanschaf van de BX.

Misschien is ‘t bij een turbodiesel anders, maar bij de Hegru kun je voor een 1.9 benzine en 1.9d (die 2 weet ik in elk geval zeker) voor 90 euro de d-riem laten vervangen. Met bon, btw en alles. Voor spanrollen en/of waterpomp komt er nog wat bij, maar het wordt zeker geen 400 euro.

Maar goed, als jij er liever 400 euro voor betaalt, prima Wink

Ik zal de Hegru eens bellen, want ik ben natuurlijk geen dief van m’n eigen portemonnee. Cool
Vragen dus aan hen wat alles incl kost. (ook waterpomp)..en of ik er daar op kan wachten tijdens de reparatie.
Ik heb dus ook een gewone 1.9 D.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 28 februari 2007 05:46 PM
  [ # 11 ]

Re: Aankooptips BX

Ijs schreef:

Resultaat van onzorgvuldig gebruik is soms een lekke koppakking of gescheurde kop. Let hier goed op. (tips hoe je bij een TD een gescheurde kop herkent?)

Ja, ik had met Cornelis de Gier als eens een checklist opgesteld voor BXNL. Daar staat het ook toegelicht: Ziehier

Profiel  
 
Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3240
Geregistreerd: 05-01-2005

Gepost: 28 februari 2007 06:23 PM
  [ # 12 ]

Ik heb hem gewijzigd Marten Wink

Profiel  
 
Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3240
Geregistreerd: 05-01-2005

Gepost: 28 februari 2007 06:25 PM
  [ # 13 ]
chrisl schreef:

Ik heb nog geen BX maar zit er aan te denken een 1400 te kopen van het laatste model.

Nou vroeg ik me af of het volgens jullie bx kenners mogelijk is om zelf veel aan deze auto te sleutelen. (Hiermee bedoel ik bijvoorbeeld de d riem en spanrollen etc, dus niet het gebruikelijke) Ik heb redelijke sleutel ervaring maar heb deze dingen nog nooit gedaan. Jullie wel??

Zoals harm zegt “een bx; het is net lego”

Ja is goed te doen Wink

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 28 februari 2007 07:35 PM
  [ # 14 ]

Is het geen idee voor dat distributieriem gebeuren een apart sticky topic te maken?

Trouwens, de waterpomp voor de diesel en turbodiesel zijn niet hetzelfde, voor montage maakt te trouwens weinig verschil.

@ChrisL. Ik weet niet hoe handig je sleutelt.. maar een 1400 is wel 1 van de makkelijkste of minst lastige varianten om aan te werken.

Profiel  
 
Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3240
Geregistreerd: 05-01-2005

Gepost: 28 februari 2007 08:15 PM
  [ # 15 ]
mpostma schreef:

Is het geen idee voor dat distributieriem gebeuren een apart sticky topic te maken?

Trouwens, de waterpomp voor de diesel en turbodiesel zijn niet hetzelfde, voor montage maakt te trouwens weinig verschil.

@ChrisL. Ik weet niet hoe handig je sleutelt.. maar een 1400 is wel 1 van de makkelijkste of minst lastige varianten om aan te werken.

Lijkt me een goed idee. Hebben het er nog wel even over Smile

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook