8 van de 12
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
   
Orientatietopic aankoop BX Break
Chinco
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 746
Geregistreerd: 26-10-2005

Gepost: 23 februari 2007 08:42 PM
  [ # 106 ]
mpostma schreef:

al is de twenteraid per BX ook erg lollig

ABSOLUUT! Al krijg je het hok never nooit niet meer schoon… Wink Was trouwens diezelfde papierbak uit het vorige bericht! Very Happy

Profiel  
 
BXidioot_rijdtXM
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 126
Geregistreerd: 10-01-2007

Gepost: 23 februari 2007 08:51 PM
  [ # 107 ]

belastinkjes

reken voor de eenvoudige 1400 BXkjes geichtklasse tot 949, de anderen zitten daarboven.
Bij mijn weten woog mijn BX diesel 1045, dus net in de klasse tot 1049, maar ik weet het niet zeker meer.

als ik het topic qua verbruik beetje samenvat:
1400 benzine verbruik tussen 1:13 en 1:16
1600 en 1900 benzine: 1:9-1:12
1900 diesel doet 1:17 - 1:20

Dit alles afhankelijk van je rechtervoet.

onderhoud: ben het eens met maurice: onderhoud van een 1400 is goedkoop en eenvoudig. en bij normaal gebruik gaan ze helemaal niet stuk. en in een berline past bijna net zoveel als in een break….

Zoekt een mooie BX type 1, luxe uitvoering, donkere kleur
—-
XM: http://images.spritmonitor.de/263967.png

Profiel  
 
Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3240
Geregistreerd: 05-01-2005

Gepost: 23 februari 2007 08:53 PM
  [ # 108 ]

Re: belastinkjes

BXidioot_rijdtXM schreef:

reken voor de eenvoudige 1400 BXkjes geichtklasse tot 949, de anderen zitten daarboven.
Bij mijn weten woog mijn BX diesel 1045, dus net in de klasse tot 1049, maar ik weet het niet zeker meer.

als ik het topic que verbruik beetje samenvat:
1400 benzine verbruik tussen 1:13 en 1:16
1600 en 1900 benzine: 1:9-1:12
1900 diesel doet 1:17 - 1:20

Dit alles afhankelijk van je rechtervoet.

onderhoud: ben het eens met maurice: onderhoud van een 1400 is goedkoop en eenvoudig. en bij normaal gebruik gaan ze helemaal niet stuk.

Alleen een Break turbodiesel komt over die 1050 dacht ik..

Profiel  
 
Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3240
Geregistreerd: 05-01-2005

Gepost: 23 februari 2007 08:57 PM
  [ # 109 ]

Ik zou overigens niet weten wat er aan een luxe versie nou echt vaak kapot gaat, de debietregelaar is wel een bekend lek punt. Voorderest doet elektriek het bijna altijd..1600 en 1900 benzine motoren zijn wel oliezuipers. de xud weer niét.. Heb met diesel én turbodiesel doorgaans 1 op 15-23 gereden… Rolling Eyes  Laughing

Maar dit is wel eindeloze discussie…

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 23 februari 2007 10:23 PM
  [ # 110 ]

Defecten kan je niet plannen Wink Valt dus niet of nauwelijks mee te rekenen. Daarbij zou je kunnen filosoferen dat een benzine even veel onderhoud/reparaties (in financiele vorm) vraagt als een diesel. Dus ik laat het wat betreft het onderhoud niet afhangen van mijn keus voor een diesel of een benzine.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1761
Geregistreerd: 19-05-2006

Gepost: 23 februari 2007 10:48 PM
  [ # 111 ]

Gezien je wensen en je kilometrage zou je uitkomen op BX 19 TGD Break, volgens mij. Afhankelijk van de aanbiedingen en je wil/bereidheid om mogelijk iets luxer te rijden ga je dan naar de BX TZD Turbo Break.

Het voorgerekende omslagpunt is echt wel realistisch, misschien zelfs wel hoger dan werkelijk. Qua onderhoud ga ik mee in je redenatie: diesel minder storingsgevoelig, maar áls je een reparatie sneller in de papieren dan benzine. Maar bedenk je ook dat veel zaken waar je onderhoud aan zult moeten plegen niet motor-(en dus niet diesel/benzine)afhankelijk zijn.
Denk bijvoorbeeld aan het veersysteem?!

Dus ik blijf bij mijn bovenstaande 2 suggesties…  Very Happy

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  
 
Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3240
Geregistreerd: 05-01-2005

Gepost: 23 februari 2007 10:51 PM
  [ # 112 ]
oudelut schreef:

Gezien je wensen en je kilometrage zou je uitkomen op BX 19 TGD Break, volgens mij. Afhankelijk van de aanbiedingen en je wil/bereidheid om mogelijk iets luxer te rijden ga je dan naar de BX TZD Turbo Break.

Het voorgerekende omslagpunt is echt wel realistisch, misschien zelfs wel hoger dan werkelijk. Qua onderhoud ga ik mee in je redenatie: diesel minder storingsgevoelig, maar áls je een reparatie sneller in de papieren dan benzine. Maar bedenk je ook dat veel zaken waar je onderhoud aan zult moeten plegen niet motor-(en dus niet diesel/benzine)afhankelijk zijn.
Denk bijvoorbeeld aan het veersysteem?!

Dus ik blijf bij mijn bovenstaande 2 suggesties…  Very Happy

Ik denk dat Elmer eerst even moet wachten op de baan, tgd is altijd een break trouwens.

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 23 februari 2007 11:03 PM
  [ # 113 ]

Veersysteem is inderdaad (nagenoeg) gelijk bij benzine en diesel Wink Ook bij berline/break natuurlijk Razz Ik denk dat ik -indien het hele feest door gaat, eerst even die baan afwachten- als 1 van de eerste dingen even het veersysteem door spoel en LHM, olie en andere sapjes vernieuw. Tenzij die sapjes (aantoonbaar) vers zijn.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 24 februari 2007 02:05 PM
  [ # 114 ]
Bram schreef:

en ik heb nog wel sterkere verhalen gelezen (1 op 22), maar die neem ik toch met een korreltje zout. Razz

Mijn BX ARMY rijdt wel degelijk 1:20, en in de zomert op lange afstanden ook wel 1:22.

Test

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 24 februari 2007 03:55 PM
  [ # 115 ]
oudelut schreef:

Gezien je wensen en je kilometrage zou je uitkomen op BX 19 TGD Break, volgens mij. Afhankelijk van de aanbiedingen en je wil/bereidheid om mogelijk iets luxer te rijden ga je dan naar de BX TZD Turbo Break.

Het voorgerekende omslagpunt is echt wel realistisch, misschien zelfs wel hoger dan werkelijk. Qua onderhoud ga ik mee in je redenatie: diesel minder storingsgevoelig, maar áls je een reparatie sneller in de papieren dan benzine. Maar bedenk je ook dat veel zaken waar je onderhoud aan zult moeten plegen niet motor-(en dus niet diesel/benzine)afhankelijk zijn.
Denk bijvoorbeeld aan het veersysteem?!

Dus ik blijf bij mijn bovenstaande 2 suggesties…  Very Happy

Nou, vind maar eens een écht goede BX TZD Turbo break - dat lukt je dus niet. Met een BX 19TGD break is niets mis, een stuk makkelijker te vinden, het is alleen geen snelheidsmonster. Maar wel weer een heel stuk zuiniger.

Een 93er TZD Turbo break weegt trouwens 1066 kg (zie GT-ST-22 op de rdw site).

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 24 februari 2007 07:16 PM
  [ # 116 ]

Het hoeft niet snel, het moet alleen zo goedkoop mogelijk voor een BX break Wink Voor mijn part ligt er een 1.4 motor in als dat goedkoper zou zijn.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 24 februari 2007 07:20 PM
  [ # 117 ]
Thijsvandebles schreef:
Bram schreef:

en ik heb nog wel sterkere verhalen gelezen (1 op 22), maar die neem ik toch met een korreltje zout. Razz

Mijn BX ARMY rijdt wel degelijk 1:20, en in de zomert op lange afstanden ook wel 1:22.

Hangt er ook helemaal vanaf waar je rijdt natuurlijk.
In de regio haaglanden, Philipsstad of Den Bosnië haal je slechtere waarden dan wanneer je in Toekie Toekie of noordwolde zou rijden

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 24 februari 2007 07:24 PM
  [ # 118 ]
Lelijke Eend schreef:

Het hoeft niet snel, het moet alleen zo goedkoop mogelijk voor een BX break Wink Voor mijn part ligt er een 1.4 motor in als dat goedkoper zou zijn.

Als je een goedkoop rijdende break wil hebben, kan je het best een 19RD Break kopen. Zit niets op, kan bijna niets aan stuk. Het stuurt wel erg zwaar Rolling Eyes  Wil je stuurbekrachtiging en cv zou ik een TGD Break zoeken. Op de eerste pagina BX-en op marktplaats staan er al 2. Een TZD Turbo break wel sneller, maar is iets minder zuinig dan de ongeblazen variant is mijn ervaring.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 24 februari 2007 07:27 PM
  [ # 119 ]

Dan denk ik dat ik naar een 19RD op zoek ga, indien het hele verhaal doorgaat natuurlijk Wink

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2230
Geregistreerd: 30-06-2005

Gepost: 24 februari 2007 10:07 PM
  [ # 120 ]
Chinco schreef:
Bram schreef:

En een BX of ZX 1.9 D moet i.i.g. 1 op 17 rijden, soms heb je er eentje die 1 op 19 haalt en ik heb nog wel sterkere verhalen gelezen (1 op 22), maar die neem ik toch met een korreltje zout. Razz

DUH? Het een en ander hangt af van je type pomp en of je al dan niet sb hebt. De lucaspompen zijn naar mijn idee onzuiniger. Stuurbekrachtiging vreet ongeveer een kilometer per liter. Ik heb met de papierbak, een BX 19 D Deauville Service altijd minstens 1:19 gereden, met 4 uitschieters naar de 1:21/22! En dat 4 tanken achter elkaar! Hoogzomer, dat wel, maar toch. Bosch dieseltje zonder sb en electrieke zooi…
Mijn vorige break: liep ongeveer 1:17/18. Na inbouw sb echt een kilometer per liter minder!

Groeten,
Jan

dat zijn de waarden die ik ook ongeveer haal.

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  
 
 
8 van de 12
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook