Tijd om eens een topic over mijn GS Club Break aan te maken.
Deze GS heb ik een jaar of 5 geleden geimporteerd uit Frankrijk. Hij is toen op kenteken gezet, ik heb er een half jaar mee gereden en daarna ging de versnellingsbak kapot. Sindsdien heb ik em de stalling ingedouwd en alleen zo nu en dan een verse vochtvreter erin gezet.
Vorig jaar heb ik eens een poging gedaan om de motor te starten. Dat lukte toen niet helemaal omdat de benzinepomp weigerde benzine aan te zuigen. ALs je wat benzine in de carburateur goot, liep ie wel even, maar niet genoeg om zelf benzine op te gaan zuigen.
Nu had ik een pompje meegenomen om de benzine uit de tank aan te zuigen. Teven een poreus slangetje vervangen en nu startte de auto en bleef ook nog eens lopen.
Dat was vooral handig om de auto weer eens uit de veren te krijgen. Voor het klussen heb ik gelijk de auto vastgezet op hoogte door harksteeltjes van ong. 5.5 cm in de veercilinder onder de voorste veerbollen te plaatsen. Ik heb er maar even oude accumulatorbollen opgezet om zo de schokdempers van de bollen niet te beschadigen.
Wel komisch was in dit geval dat de stallingeigenaar nogal gek is van Volvo’s 340 en er eerst een stuk of 4 Volvo’s uit moest rijden voordat er plek was om de GS eruit te krijgen. Gelukkig staat de GS nu weer vooraan dus kan ik snel eens aanvangen met het demonteren van de motor en versnellingsbak.
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Ik had even de hoop dat dit een “te koop” topic zou zijn, maar nee…..
Gr Martijn
Gaaf ding man ! Snel (maar niet te snel) opknappen en rijden met die hap !
Schijt aan originaliteit.
Laat me raden….je gaat er een 2.0 L 16V in bouwen ?
Mooi hoor, zo’n GS break…Renz heeft er in zijn eerste levensjaar de LHM geur mee opgesnoven (1985)
Samen met zijn zusje (toen) van 3.5 jaar zaten ze prinsheerlijk in hun stoeltjes achterin….en hebben we er fijne ritten mee gemaakt.
(had ik hem nog maar)
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ha Marten, dit zijn nog eens heerlijke berichten op deze saaie baaldag…. Begrijp ik goed dat je de dame nu echt aan gaat pakken? Heb je al eens over een C-matic nagedacht? We hebben het daar eens over gehad, geloof ik.
In ieder geval veel succes! Ik ben benieuwd of je nog wat valkuilen voor mij kan ontdekken omdat ik deze zomer mijn blok er ook uit ga vissen omdaze te vervangen voor een ander.
patje74 schreef:Ha Marten, dit zijn nog eens heerlijke berichten op deze saaie baaldag…. Begrijp ik goed dat je de dame nu echt aan gaat pakken? Heb je al eens over een C-matic nagedacht? We hebben het daar eens over gehad, geloof ik.
In ieder geval veel succes! Ik ben benieuwd of je nog wat valkuilen voor mij kan ontdekken omdat ik deze zomer mijn blok er ook uit ga vissen omdaze te vervangen voor een ander.
@Martijn. Nee ik ga er lekker zelf mee aan de slag. Eigenlijk wil ik er deze zomer wel weer mee kunnen rijden.
@Patje. C-matic is wel extreem lollig, maar ik denk dat ik al genoeg werk aan het ding heb. Bovendien: vind maar s een goeie.
@Bram. Breng me niet op ideeen een Subaru Impreza 2.0 Turbo boxer zou best het wel een pittig bakje maken denk ik. Toch maar niet doen. Met dit soort bejaarde en weinig meer voorkomende techniek moet je behoedzaam zijn. Bij een BX is nog alle techniek volop verkrijgbaar. Bij de GS niet.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Zeldzame kleur , vooral op een Break , zuinig op zijn en orgineel laten.
Succes met de sleutelklus
Hoorde ik iets over volvo 340’s??
Suvcces met het project en ik zal dit topic blijven volgen!
Emiel
BX19trs schreef:Hoorde ik iets over volvo 340’s??
Suvcces met het project en ik zal dit topic blijven volgen!
Emiel
vulva?
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Hé Marten, appeltjesgroen is zelf erg mooi! Meer foto’s welkom hoor.
Het project gaat dus beginnen, mooi werk. Heel veel suc6 ermee en ik ga je draadje volgen met veel interesse.
Ik zie net dat dat kleurtje alleen in 1979 is geleverd. Een zeldzame verschijning dus, deze dame. En moet je eens kijken: jouw GS staat op een Franse GS site!
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
In 2002 stond ie nog op CitroMobile! Ik heb er nog mer foto’s van geloof ik. Ik zal ze eens opzoeken en inscannen.
Maar goed werk Marten! Aan de gang maken weer die GS.
Alleen dan heb je er plezier van!
PS. kleur is vert reinette als het goed is…kwam gelijk met de Visa varkensneus in 78/79…
CitroenAZU schreef:PS. kleur is vert reinette als het goed is…
Vandaar de titel: “Appeltjesgroen is niet lelijk”
You go girl, goed bezig Marten!
Ik blijf jouw Break toch een van de leukste GS Breaks van NL vinden, zeker door z’n kleur.
Plaats ook eens wat interieurfoto’s van het groene monster.
Succes met alles wat je eraan gaat doen de komende tijd.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Leuk zeg, ziet er erg mooi uit. Succes met de plannen!
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Wow!
beerpeet schreef:Wow!
Is toch wel een beetje Vert Cali avant la lettre…
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 6485
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gaaf. Appeltjesgroen regeert.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”