Martijn de Ruijter schreef:‘t Is inderdaad natuurlijk te gek voor woorden dat zoiets al na 14 jaar en slechts 350.000 km kapotgaat…. Wat een k*tkwaliteit!
Overigens:
XBXG schreef:Vanmiddag in de stromende regen de BX naar een afgelegen plekje in het bos gereden (ongeveer 2 km van mijn huis), om daar de slang te vervangen.
Als je dat soort zaken nou voortaan gewoon niet opschrijft hoef ik niet meer op te schrijven dat ik dat pas echt belachelijk vind….
Gr Martijn
Ik ben het er toch wel een beetje mee eens… Bij DHZ-onderhoud bij een oude auto moet je er nou eenmaal altijd rekening mee houden dat er iets (anders) kapot kan gaan. Dus bijvoorbeeld nooit op zaterdagmiddag om 15h gaan klussen als je de auto op maandag nodig hebt (tenzij je een onderdelen-auto achterin de tuin hebt staan of zo?!).
En 2 kilometer naar een bos rijden om je klus te doen vind ik a) niet slim omdat er dus iets kan gebeuren waardoor je de auto niet meer kunt verplaatsen, en b) asociaal als je het doet vanwege mogelijke lekkages en je niet wil dat de buren je verfoeien.
Desalniettemin leef ik wel met je mee, je hebt nogal wat (domme?) pech. Ik zal mijn onderdelenvoorraad checken, maar ben bang dat ik niets heb liggen…
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
XBXG schreef:Dat soort lijm heb ik helaas niet liggen.
Ik heb hier vloeibaar aluminium liggen, ook 2-componenten. Ik heb er nog nooit een koelsysteem mee gerepareerd, maar ik denk dat het wel eens kan gaan werken. Als je wil kan je daar wel wat van gebruiken. Ik ben een groot deel van de dag thuis morgen. Laat maar horen als je wat van dat spul wil proberen.
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Het zit echt niet mee Wouter….. Het is echt botte pech. Kon je trouwens droog sleutelen daar in het bos, onder een afdak oid? Anders is het wel een bizarre plek ja.
Suc6 met de reparatie, iets anders kan ik je niet aanbieden, helaas.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
hogervp schreef:Het zit echt niet mee Wouter….. Het is echt botte pech. Kon je trouwens droog sleutelen daar in het bos, onder een afdak oid? Anders is het wel een bizarre plek ja.
Suc6 met de reparatie, iets anders kan ik je niet aanbieden, helaas.Patrick
wat ik van Wouter begrepen heb, wordt bij het oliepeilen de politie al gebeld door buurtgenoten. Tja, dan zou ik ook een ander plekkie zoeken. Of het bos dan de uitgesproken plek is….... maar goed.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Ik denk niet dat Wouter zo dom/stom is om een rotzooi achter te laten. Anderzijdt is een bos juit een prima plek: natuur genoeg, dat heb je in de stad niet
Schijt aan originaliteit.
Sja, van je buren moet je het maar hebben.
@Martijn. Ik zat met Wouter op MSN ook al te foeteren op de kwaliteit van dit soort constructies. Vroegah had je gewoon fijn een alu huisje met een boutje met inbus. DAT breekt niet zo snel af, met die plastic zooi kun je er weer op wachten. dik 3 ton en meer dan 10 jaar of niet.. Dat bewegende slijtage onderdelen kapot gaan met de kms: OK, maar dit soort statische prullaria mag gewoon niet zo makkelijk kapot gaan.
@Wouter: en uiteraard bij jou gebeurt dat weer. Domme/lullige pech. Het kan iedereen overkomen. Maar ik zou persoonlijk niet zo snel naar het bos rijden ofzo. Dan zit je namelijk (zoals je gemerkt hebt) gelijk in het schip als er iets misgaat.
Sja, zo bouw je weer een band op met je auto :S Ik wens je meer voorspoed de komende tijd. En als ik de slang zo zie was je niet te vroeg met vervangen. Die had het niet niet lang meer gehouden.
Geloof me, hier voor de deur sleutelen zijn ze na al die jaren echt niet gaan waarderen. Daar in het bos ben ik niemand tot last en kan ik de radio er ook nog bij aan houden.
Heb net even de schroefdraad verder afgezaagd en er een boutje met gastape omheen in geschroefd.
Resultaat: barst in het ventiel oftewel ben nu nog verder van huis.
Maandag jat ik de auto van m’n ouders ff mee naar m’n werk.
Hopelijk kan ik tijdens werktijd even langs de sloop in Almere om daar een tweedehands thermostaathuis te scoren.
Denk dat ik me maar eens flink ga bezatten vanavond….
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
sjees..nu ook niet naar de meeting of wel ?
Succes ! Gaat niet echt lekker he..
XBXG schreef:Gelolof me, hier voor de deur sleutelen zijn ze na al die jaren echt niet gaan waarderen. Daar in het bos ben ik niemand tot last en kan ik de radio er ook nog bij aan houden.
Heb net even de schroefdraad verder afgezaagd en er een boutje met gastape omheen in geschroefd.
Resultaat: barst in het ventiel oftewel ben nu nog verder van huis.
Maandag jat ik de auto van m’n ouders ff mee naar m’n werk.
Hopelijk kan ik tijdens werktijd even langs de sloop in Almere om daar een tweedehands thermostaathuis te scoren.Denk dat ik me maar eens flink ga bezatten vanavond….
Heel strak isolatie tape eromheen wikkelen, en dan een grote slangklem eromheen . Heb ik ook al een keertje gedaan bij de koelslang onder. Moest nog terug vanuit Italie met de disasterbreak….......
heeft het ook nog gehouden.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
@Stoterstangen90: ik heb geprobeerd om er een slangenklem omheen te draaien, maar die draaide steeds eraf. Ik zal zo nog eens kijken of ik er wat anders op kan vinden.
Qua tape heb ik nu alleen nog ducktape, maar dat zal hier weinig uithalen denk ik.
Hier zie je trouwens dat ik de overgebleven schroefdraad eraf heb gezaagd:
En hier ben ik bezig om het boutje met gastape eromheen in het gaatje te draaien. Niet veel later ontstond er dus een barst in de lengte van de schacht:
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Mag dat thermostaathuisje nu kapot ? Met andere woorden: mag je het zo repareren dat het nadien niet meer bruikbaar is ?
Schijt aan originaliteit.
Geen idee, ik heb namelijk geen zicht op de druk en de warmte van het koelwater die erop komt te staan tijdens het rijden. En ik wil toch wel die fontein aan koelwater onder de motorkap vermijden…
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Als ik in jouw schoenen stond zou ik eerst een boutje ofzo insmeren met lijm of iets anders wat goed af dicht. Dan een stuk stevig ijzerdraad nemen (desnoods paar keer dubbel vouwen) en dat er om doen. Vervolgens met een tang strak aandraaien. Misschien houdt dat ...
Schijt aan originaliteit.
Je wilt niet weten hoe klein dat ventieltje is. En je kunt er ook zo klote bij, zeker door alle extra spullen van de gasinstallatie die erboven hangen.
Ik ga morgen ochtend nog wel ff checken of ik iets kan fixen.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
En neem er nog 1tje! Ik ga te bed in ieder geval. Nogmaals suc6 Wouter. En je moet maar zo zien, de pech heb je nu nu gehad. Straks rijd je lekker relaxed goedkoop op LPG rond.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!