2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Vapour lock DS 23 IE?
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 16 februari 2007 09:19 AM
  [ # 16 ]
citroen23 schreef:

Ook de bobine wil bij warm weer (dus hete/warme moter) nogal eens problemen geven.  Wellicht heb je ergens nog eentje liggen

Heb vroeger FIAT gereden die ook na rit van een uur op de snelweg afsloeg onderaan de afrit als je voor het verkeerslicht stond. Gebeurde soms gewoon op dezelfde plek!
Oplossing (na hele rits testen en vervangen): extra massakabel op motorblok!

Geen enkele specialist snapte dat!

Totdat de auto naar de sloop ging en we hem zelf gedemonteerd hadden.
Bij het vervangen van de koppeling (aantal jaren geleden) was de massakabel (lintkabel) niet gemonteerd (zat onderaan de versnellingsbak, in het vet en donker)!
Als de auto nog redelijk nieuw is maakt de ontsteking voldoende massa, maar als de auto ouder (DS!) wordt loopt dat steeds verder terug.
Starten (grote stroom) gaat veel langer goed.
Na verloop van een rit werd het blok warm en viel op gegeven moment massa weg, met name als je het gas losliet (bij dat verkeerslicht dus!).

Was trouwens ook bekend, hoor: als je de wegenwacht had gebeld deed de FIAT het gewoon weer!

Dus TIP: extra controle massaverbinding van de ontsteking!

knuffel

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 16 februari 2007 10:52 AM
  [ # 17 ]
maxcitro schreef:

Boogaard, gerardeuz heeft het ook op LPG. Peter heeft daar niets over gezegd..

Het wordt wel verwarrend met die twee auto’s door elkaar….

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 16 februari 2007 11:06 AM
  [ # 18 ]
bogaard77 schreef:
maxcitro schreef:

Boogaard, gerardeuz heeft het ook op LPG. Peter heeft daar niets over gezegd..

Het wordt wel verwarrend met die twee auto’s door elkaar….

Ik weet niet eens meer over welke auto het hier nu eigenlijk gaat… huh

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7306
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 16 februari 2007 11:34 AM
  [ # 19 ]

Idea gerardeuz !! start fff een eigen topic Wink zodat als peter2006 problemen heeft dat “we” daar ook evt. oplossingen voor kunnen aandragen.

niet persoonlijk bedoelt maar,........ het werkt wel zo makkelijk.

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Peter2006
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 120
Geregistreerd: 16-05-2006

- BX 19 tgi Routiere
- ID/DS 23 IE Pallas
Gepost: 25 februari 2007 02:45 AM
  [ # 20 ]

Hallo allen!

Dank voor alle adviezen en aanbevelingen! Het probleem lijkt zo goed als opgelost met het vervangen van een orgineel Bosch injectie brandstof filter.

Destijds, voor de restauratie en in de periode daarna, heb ik het injectie brandstof filter vervangen door een goedkoop doorstroom filter. Dit omdat de auto lang had stilgestaan en omdat ik vemoedde dat zich rommel roest ed. in de tank had vezameld. Inmiddels is het filtertje verstopt geraakt waardoor de doorstroom van verse (en koele) brandsrof wordt bemoeilijkt.

Met het nieuwe filter loopt de auto niet alleen beter er is ook veel meer vermogen met alle PK’s die een 23 IE motor dient te hebben! Echt super snel.  Vooralsnog werkt de auto prima. Nu kijken of het in de zomer ook zo blijft. Ik houd jullie op de hoogte.

Nu nog even kijken naar de afstelling. In een poging de oplossing te vinden voor het afslaan bij een warme motor heb ik de knop van de “computer” versteld. Heeft er iemand een idee waar deze behoort te staan? Ik heb een gradenboog gekocht en moet het BDP bepalen. Bovendien overweeg ik een 123-ontsteking voor injectie in te bouwen.

Nogmaals dank.
groet,
Peter

Peter

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 25 februari 2007 12:24 PM
  [ # 21 ]

123 zeker doen1 Gaat bij mijn dame ook nog gebeuren (omdat daarvan de ontsteking op is).
Afstellen potmeter, daarover staat wel ergens iets in één van mijn topics, maar dat is alweer lange tijd geleden dat het gepost is. Dat wordt even zoeken vrees ik, maar Bogaard heeft daarover zeer nuttige info.
Als je het goed zou willen hebben, zou je een uitlasgastester moetne hebben, om met hulp van die potmeter de afstelling zo mooi mogelijk te krijgen. Bij wamre motor, niet bij koude motor, ivm voorinspuiting.

succes!

MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 26 februari 2007 12:44 PM
  [ # 22 ]

Die knop bepaalt de hoeveelheid benzine inspuiting stationair en ALLEEN stationair. Verder moet de stationair schakelaar in je gasklep potmeter dicht staan (lees: goed zijn afgesteld). Is alleen te bepalen met een goede CO meter of via trial and error….

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook