Hallo,..allemaal
Vraagje,.
rotte benzine aanvoerleiding
Die heeft dus een lekkage en ik dacht zelf om daar een iets groter gaatje in te maken en tijdelijk een schroefje met loctite in te draaien..
En dan eventueel later te vervangen,..
Maar mijn vraag is dus; kan je de leiding die bij mijn vriendin haar 1.9 tzi
zit net tussen de carroserie en de tank vervangen zonder de hele tank te hoeven te demonteren,..
Gr robski
Totaal aantal Berichten: 1542
- AX GT injection ph1
ik heb met mijn bx toen tijdelijk met zo een slangen verbind geval gedicht, lekker stuk ertussenuit knippen en dan dat ding inplaats
Als je de stalen leiding onder de auto bedoeld dan ja deze kan als het goed is los zonder de tank los te halen (correct me if i’m wrong).
Jdt schreef:Als je de stalen leiding onder de auto bedoeld dan ja deze kan als het goed is los zonder de tank los te halen (correct me if i’m wrong).
Volgens mij ook wel.
N neem aub geen risico’s met die benzineleidingen door met al te primitieve beunmethoden te werken. BX-en fikken nogal eens af door inferieure lekkende benzineleidingen. Je zou toch niet het risico willen lopen dat die BX gegrild wordt met je vriendin erin, ofwel?
En weet je zeker dat het de aanvoerleiding is, en niet de retour? Aanwijzing: metaal/rubber
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Bedankt allereerst maar weer eens voor de vlotte reacties ,..
En ja , ik neem aan de metalen aanvoer leiding en niet de retour,die ik trouwens nog niet had gespot/gevonden… of zat die ernaast ..!?
Maar nee ,zeker is dat de metalen leiding lekt want het spuit er via een klein gaatje uit (weer met mijn vingers aangezeten) hij was daar al lek en er staat aardig wat druk achter ..
Dus neem aan dat de aanvoer is ...
Het is een leiding die even uit mijn hoofd een cm dik is en die rechtsonder de auto zit naaast de tank..
Als reactie op:> zonder de tank los te halen JDT vraag ik me af hoe dan ..
Want de metalen-leiding loopt omhoog tussen de tank en in de verte zit hij vast met een slangeklem waar je onmogelijk bij kan ..
Vraag me af of ik dit tijdelijk kan fixen zodat ze ermee naar de Hegru kan en gelijk maar even de keuring laat plaatsvinden.,..
Jammer dat ik zelf weer eens niet kan maar zij is vrij dus huppeke…
Ik zeg: stage-/Duck-tape en direct naar Hegru…
(en niet roken…)
De benzine wordt niet in de richting van (onderdelen bij) de hete uitlaat gespoten? (heb je dat trauma van me weer?!)
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
oudelut schreef:Ik zeg: stage-/Duck-tape en direct naar Hegru…
(en niet roken…)
De benzine wordt niet in de richting van (onderdelen bij) de hete uitlaat gespoten? (heb je dat trauma van me weer?!)
Er staat 3 bar op die leiding. Dat houdt echt niet met ducktape.
Beste wat je kan doen is de leiding ter plekke doorzagen en er een stevig stuk rubber benzineslang overheen doen en dat goed vastzetten met slangklemmen op beide leidinguiteinden.
oudelut schreef:Ik zeg: stage-/Duck-tape en direct naar Hegru…
(en niet roken…)
Griezel die je er bent. Zo stuur je toch niet iemand de weg op!
Heb je bijv. ooit wel eens achter iemand gereden die heel behulpzaam zijn peuk uit het raampje gooit? En ook maar geen statische elektriciteit opwekken enzo.
Bij een lek aan benzineleidingen *nooit* gaan starten, laat staan gaan rijden, punt uit.
Ich bin ein Breaker
mpostma schreef:Beste wat je kan doen is de leiding ter plekke doorzagen en er een stevig stuk rubber benzineslang overheen doen en dat goed vastzetten met slangklemmen op beide leidinguiteinden.
Zo dus: klik!
Dit ging bij mij om een dieselleiding, maar die is natuurlijk gelijk aan een benzineleiding.
Zoals Karel al aangeeft: absoluut niet mee gaan rijden als er sprake is van lekkage. Laat desnoods de ANWB aanrukken om het op semi-professionele manier tijdelijk te laten repareren, zodat je naar de dichtst bijzijnde garage kunt gaan voor vervanging van de benzineleiding(en).
Succes ermee.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Ik probeerde slechts de auto zo snel mogelijk bij een garage te krijgen, in plaats van de alternatieven die eerder werden aangedragen als langduriger optie… Uiteraard ga ik er daarbij van uit dat er voor het rijden éérst wordt gecontroleerd of de lekkage gestopt/gedicht is! Ben het er niet mee eens dat Duck-tape de druk niet aan zou kunnen, als je het goed aanbrengt!
Dat niet-roken bedoelde ik dan ook vooral tijdens de nood-reparatie.
Geloof me, als ervaringsdeskundige met een brandende BiX wil ik geen risico meer (laten) nemen! Wil er zelfs niet bij in de buurt rijden!
XBXG schreef:
Zoals Karel al aangeeft: absoluut niet mee gaan rijden als er sprake is van lekkage.
Ik zei het bewust nog wat stelliger: nooit starten.
Dit omdat de benzinedruk bij een injectiesysteem al opgebouwd wordt zodra de elektrische pomp loopt, en dan al de nodige vlammetjes kan veroorzaken.
Een brandende reserveband is niet te vergelijken met een benzinebrand.
Ich bin ein Breaker
karel schreef:Een brandende reserveband is niet te vergelijken met een benzinebrand.
As you wish. Ik hoop in ieder geval dat het je bespaard blijft.
(analyse achteraf leerde dat de benzine-retourslang benzine heeft gelekt op de reserveband => ontbranding).
Ik wens de TS in ieder geval succes, geluk en veiligheid!
oudelut schreef:karel schreef:Een brandende reserveband is niet te vergelijken met een benzinebrand.
As you wish. Ik hoop in ieder geval dat het je bespaard blijft.
(analyse achteraf leerde dat de benzine-retourslang benzine heeft gelekt op de reserveband => ontbranding).
Ik wens de TS in ieder geval succes, geluk en veiligheid!
Oef, da’s meer een kwestie geweest van oog & naald dan…
We zijn het verder helemaal eens.
Ich bin ein Breaker
Ik mijn TZI euuhh,.. vriendin ook ...
Woensdag mag ze op de hete kolen….
weet iemand of dat de tank leegloopt als je de slangen van de metalen leidingen haalt ter hoogte van de voorwielen?
Of wordt alles echt aan gezogen, en loopt de leiding niet leeg??????????
Ik heb ze bovenop al leeg, kwam wel wat benzine uit, maar das normaal, de leidingen zitten vol natuurlijk. Maar ik moet ze vervangen, ze zijn beide lek, erg vervelend, maar ik moet het op straat doen ook nog.
Greatnix Spookeend