Hallo,
Wij zijn aan mijn ZX aan het sleutelen maar krijgen de veerpoot niet onder de auto uit.
We hebben de twee boutjes in de motorruimte los en de bout van de klem is eruit en we hebben wat ruimte gemaakt.
We hebben alleen geen flauw idee hoe de veerpoot er nu onderuit moet.
Wie kan ons helpen?
Jos van der Voort
Als ik het zo lees staat de auto waarschijnlijk met een wiel van de grond. Hierdoor zal door je reactiestang het niet mogelijk zijn om de losgeschroefde veerpoot te verwijderen. Haal beide voorwielen maar eens van de grond, waarschijnlijk lukt het dan wel!
2CV R.I.P (1977)
2CV R.I.P. (1980)
BX 16rs R.I.P. (1985)
BX 19TZI R.I.P. (1991)
BX 16 TZI R.I.P. (1992)
BX Chic R.I.P. (1992)
Xantia 1.8i 16V sold (1996)
Xantia 1.8i 16V R.I.P.(1997)
Xantia 2.0i 16V Break Exclusive sold (1999)
Xsara Picasso 1.8 16v (2000)
de twee bouten aan de bovenkant er weer inzetten.
lange bout achterzijde er uithalen,beitel in spleet slaan.
en dan de draagarm naar beneden drukken.
historie..2cv 3x.besteleend 2x.amie 6 break.ds 21.fiat 127(sorry)bx 16.lpg.bx 14.lpg. antia 1.6.lpgnu nog in bezit.van clee mungo.saxo 1.4:smt020
43 jaar in het vak,en daar voor 8 jaar voor de deur en nu pensioen
Nou hij staat aan twee kanten op een steun, dus allebei de wielen vrij. Er zit beweging in in de veerpoot maar wij krijgen hem er niet uit.
Op de veerpoot zitten “bolvormige verdikkingen”. Moeten we zoveel ruimte maken in de klem dat die door de klem willen en dan de veerpoot naar beneden drukken in de klem zodat hij een de bovenkant vrijkomt?
Jos van der Voort
nee boven vast zetten en dan de draagarm met een lang stuk ijzer naar beneden drukken tot hij vrij komt,dan weg kantelen en daarna de bovenstebouten weer losdraaien
historie..2cv 3x.besteleend 2x.amie 6 break.ds 21.fiat 127(sorry)bx 16.lpg.bx 14.lpg. antia 1.6.lpgnu nog in bezit.van clee mungo.saxo 1.4:smt020
43 jaar in het vak,en daar voor 8 jaar voor de deur en nu pensioen
Het goede nieuws: hij zit eronder! Bedankt voor alle hulp!
Het slechte nieuws: Ik heb nog steeds geklapper onder de auto.
Mag een slotje op. Ga in het andere topic verder.
Jos van der Voort
Dat is erg rottig
Hopelijk ben je er snel uit wat het dan wel is.
Waarschijnlijk de rubbers van de stabilisatorstang….. of nog wat anders…
Jos van der Voort