XMine schreef:Zit er een luchtmassameter op zo’n ding?
Mijn vroegere BX 19D was ook niet vooruit te branden. Bij de proefrit kwam hij na een half uur net op de 100 km/u… Flink inrijden heeft ‘m goed gedaan. Mijn garagist zei later lachend dat het mogelijk de snelste 19D van Nederland was…
Nee, op deze dingen zitten echt nog geen luchtmassameters.
Beetje opnieuw inrijden kan soms geen kwaad.
Kijk eens naar je einddemper, soms zitten die verstopt. Had ik ook, een nieuwe scheelde mij 3 tot 4 seconden naar de 100
Totaal aantal Berichten: 4870
- Xsara Scootertje.
beek3762 schreef:Kijk eens naar je einddemper, soms zitten die verstopt. Had ik ook, een nieuwe scheelde mij 3 tot 4 seconden naar de 100
Ja dit heb ik ook een keer gehoord, maar dan bij een bmw 524 td die hat ook last van een niet goed trekkende motor, bij vervanging van de eind demper was het probleem weg. Het is dus een mogelijkheid om het eens te proberen. Het was toch een 2.1 turbo? maar idd goed in rijden kan ook helpen, een traag in gereden diesel is idd niet fijn gasen met dat ding.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Het was toch een 2.1 turbo
Wat het ooit was weet ik niet, maar het gaat hier volgens mij om een 2.1 D12 zonder turbo
zonder turbo…
ik weet het… de vroegere bestuurder was zo slim om dikke matjes te kopen, en die dikke mat lag onder het gaspedaal, met gevolg dat je de pedaal niet volledig kon indrukken…
BX 1.6i ‘93 verkocht
XM 2.1 ‘91 verkocht
BMW 525 2.5D ‘00 verkocht
C5 2.2HDI FAP AUT ‘05 verkocht
Berlingo 1.6 HDI 75pk gekocht
BMW 525 2.5DA ‘06 gekocht
Totaal aantal Berichten: 786
- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
dabeatisflo schreef:zonder turbo…
ik weet het… de vroegere bestuurder was zo slim om dikke matjes te kopen, en die dikke mat lag onder het gaspedaal, met gevolg dat je de pedaal niet volledig kon indrukken…
is dit een gevalletje van oeps?
Mooi dat het zo makkelijk en goedkoop opgelost is. Ik heb er inderdaad ook eens last van gehad, de auto ging steeds langzamer rijden, dan kom je erachter dat de mat onder het gaspedaal geschoven is. Dan voel je je toch een beetje lullig
Groeten Flying Duckman
Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)
(en nog een Saab 900i)
- Xsara Scootertje.
Mooi ook weer opgelost, wat stom zeg maar rijd ze nu wel goed?
ja, nu dat vervelende getril eraf bij het optrekken want dat is echt niet meer leuk… en het is hevig! stel je voor dat ik een caravane trek… ik denk dat er dan toch wel stukken afvliegen…
dan nog de achterste verroeste hydractive-bol, alle lampjes vervangen door leds van 25 cent en ze is weer helemaal klaar!!
BX 1.6i ‘93 verkocht
XM 2.1 ‘91 verkocht
BMW 525 2.5D ‘00 verkocht
C5 2.2HDI FAP AUT ‘05 verkocht
Berlingo 1.6 HDI 75pk gekocht
BMW 525 2.5DA ‘06 gekocht
- Xsara Scootertje.
Mooi man