Ik vermoed wel dat het of slechte bougiekabels of een slechte verdeelkap is als oorzaak van de backfires omdat het pas optreedt bij koude motor en als het vochtig cq. nat buiten is. LPG rijden is hier zeer gevoelig voor, zeker als de motor start op LPG.
In ieder geval is momenteel het probleem opgelost. Mijn BX16V rijdt weer.
Oorzaak was, wat de wegenwacht na een uur sleutelen niet kon vinden, een kapotte luchtweger. Van de luchtweger was letterlijk de bodem ontzet en gaapte meer dan 2 cm. Foto’s volgen op mijn website.
De wegenwachter heeft de luchtweger bijna geheel losgehad, heeft naar de klep gekeken, maar het complete gat is hem ontgaan.
Ik ben in eerste instantie op een dwaalspoor gebracht omdat ik een andere luchtweger had gemonteerd enkele dagen geleden en toen liep mijn auto helemaal niet meer goed. Nu heb ik nog een andere luchtweger gemonteerd (die ik nog gewoon in mijn garage had liggen, maar wat ik dus niet wist) en de auto liep meteen weer als een zonnetje. Stationair toerental klopt ook weer.
Morgen maar de luchtweger die ik gekocht had en dus niet werkt, maar terugbrengen.
Ben blij dat ‘t zo goed afgelopen is, ik zag ook alweer het tzi-syndroom voor de deur staan…
Ik leef met je mee hoor
En nog even voor het oog, want dat wil ook wat. De kapotte luchtweger die de wegenwacht na een uur sleutelen aan en om de luchtweger, niet heeft gezien.
Hoe hete die wegenwachter ? Stevie Wonder
Niet iedereen die denkt heeft ook gedachten.
mpostma schreef:Ik zoek de toegevoegde waarde van dit forum dan ook vooral in het algemene karakter ervan. Maar het feit dat allerlei mensen die de BX niet of nauwelijks kennen gelijk allerlei goedbedoelde adviezen gaan spuien maakt het er niet beter op.
..................
Voor de forummoderators.. is niet lullig bedoeld voor jullie, ik vind het feit dat alles bij elkaar zit best leuk hoor, maar ik zie het meer als een klets forum dan als een echt techniek forum.
.................
Beste Marten….ben het helemaal met je eens…..als er hier vragen worden gesteld over Benzine BX’en….(v.w.b. de Motor dan), moeten ze in de meeste gevallen ook niet bij mij zijn immers de laatste benzine-auto’s waren een R-6 en een Simca 1510….14 jaar geleden….over het veersysteem, interieur e.d. kan ik aardig meepraten, net zoals over de problemen met de 1.8 en 1.9 Dieselmotoren van PSA….na 13 jaar BX diesel te hebben gereden en nu dan in een ZX (1.9D)
Mocht het me (technisch) te ingewikkeld worden, dan stuur ik jou vaak een berichtje…..maar helaas moet ik de anderen wel gelijk geven dat je op BX.NL niet veel kwijt kunt.
Ik ben er notabene dit jaar lid van geworden...heb gevraagd of ik daar op het forum kon komen….maar Nada, niks reactie.
Maar de (prettige) ongedwongen sfeer hier, bevalt me 100X beter dan op de vorige waar ik zat.
Om ook maar offtopic mee te gaan.
Ik vind dit forum veel fijner en laagdrempeliger.
Op BXNL kan ik zoiezo niet komen aangezien ik Yahoo heb geblokkeerd op mijn pc, vanwege de vele Adware die binnenkwam en daarmee de nodige problemen. Ik ben wel lid van BXNL.
Maar als het echt te technisch wordt heb ik altijd nog m’n backup www.bxclubveenendaal.nl
erik wijngaarden schreef:
het waarom de yahoo listers in het algemeen stug blijven vasthouden aan die yahoolist is me nog altijd onduidelijk.
mijn droom is ooit dat alle mensen van de diverse fora en lists die citroën gerelateerd zijn te bundelen in een groot forum ( zoals dit dus )
Ik vind het heerlijk werken. Alles in je mailbox en je hoeft niet de topics online terug te gaan zitten zoeken. Kortom: doe mij persoonlijk maar gewoon een mailinglijst.
Sja, ik ben als moderator van het BXNL forum natuurlijk niet helemaal onbevooroordeeld. Ik weet niet of het mogelijk is op een forum als dit, maar op BXNL hebben we als moderators de mogelijkheid om berichten te modereren (CENSUUR!!!). Dit blijkt soms van tijd tot tijd nodig om het technische niveau van de reacties een beetje op peil te houden.
Ik vind het een mooie gedachte, alles onderbrengen onder 1 forum, maar ben toch bang dat het door de historie aan maillijsten en forums die er al is opgebouwd niet echt gaat lukken.
Groet,
Marten
Mocht het me (technisch) te ingewikkeld worden, dan stuur ik jou vaak een berichtje…..maar helaas moet ik de anderen wel gelijk geven dat je op BX.NL niet veel kwijt kunt.
Je kent het niet eens dus hoe weet je dat nou?
Ik ben er notabene dit jaar lid van geworden...heb gevraagd of ik daar op het forum kon komen….maar Nada, niks reactie.
Vat dat niet persoonlijk op maar probeer het nog eens?
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
@ Erik Wijngaarden
Here, here,
Helemaal mee eens.
Citrofielen, komt allen en schoolt u alhier samen…
Is toch veel en veel handiger dan die primitieve mailinglists.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
erik wijngaarden schreef:
het waarom de yahoo listers in het algemeen stug blijven vasthouden aan die yahoolist is me nog altijd onduidelijk.
mijn droom is ooit dat alle mensen van de diverse fora en lists die citroën gerelateerd zijn te bundelen in een groot forum ( zoals dit dus )
Diezelfde droom hadden de oprichters van BXNL ook. Op inbreng van eendrijders over de techniek van een BX zit ook niemand te wachten.
Ik vind het heerlijk werken. Alles in je mailbox en je hoeft niet de topics online terug te gaan zitten zoeken. Kortom: doe mij persoonlijk maar gewoon een mailinglijst.
Dit kost veel meer tijd om bij te houden.
Wel vind ik het heel aardig dat je problemen hier makkelijk met een fotootje kunt toelichten. Iets wat met een mailinglijst wel kan maar niet zo mooi als dit.
Ik vind het een mooie gedachte, alles onderbrengen onder 1 forum, maar ben toch bang dat het door de historie aan maillijsten en forums die er al is opgebouwd niet echt gaat lukken.
Neuh. zo’n blind geloof in uniformiteit heb ik nou ook weer niet dat ik me kan voorstellen dat dat echt gaat werken. Mensen laten zich niet dwingen. Punt uit. Anders reed iedereen wel Opel ofzo.
Karel (non conformist)
Ich bin ein Breaker
Idd dit forum is gewoon veel gezelliger…..