Ben het helemaal zat…....vorige week de O ringen onderaan de cyl-bussen vervangen,en dan zit er nu een enorme klop in de motor(as ie warm is),had ie vroeger ook al een beetje,maar nu ist erg.
Het is een zuiger die versleten is (small-end)eigenlijk een slapende hond wakker gemaakt met die reparatie. (ik dacht dat het wel zou kunnen,met die zuiger)
Nu heb ik ergens in de lande een andere motor op het oog,ook een TU3 maar dan een met gietijzeren cyl-blok.
Nu is mijn vraag….;Passen de blokjes uit ‘93 op de mijne van ‘91 versnellingsbak e.d. (de bovenkantfoto van dat ruilblok,ziet er hetzelfde uit als de rotte motor)Op de foto van Paso (berlingo) ziet er ook hetzelfde uit.
Kan iemand er iets zinnigs over zeggen…........? Gr Claus
5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris
2CV6 (1983)
C5 Break (2005)
dat was ook een alu blok
ik weet dat de gietijzeren anders zijnvan opbouw, distributieriem is anders
dacht wel dat ze zouden passen
eigenlijk wel een idee om een zwaarder blok te steken (al zal dat niet zoveel meer zijn), zakt de wagen een ietsje vooraan wat hem mooier maakt
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Ja dat is allemaal waar maar ik ben dat oude blok superzat,dus het moet maar gebeuren gr Claus
5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris
2CV6 (1983)
C5 Break (2005)
Dat gaat wel goedkomen met dat andere blok erin. Voor mijn c15 ligt er een Turboct klaar.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Awel…Toemaar !!!!!!!!!!
5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris
2CV6 (1983)
C5 Break (2005)