Totaal aantal Berichten: 427
Geregistreerd: 10-04-2006
- C3 PURETECH 110 S&S SHINE
- C6 (2005-2012) 2.7 V6 HDiF
Al een tijdje ben ik op zoek naar een Citroën ID met tweede neus. Inmiddels ben ik twee keer (met een mede-forumlid) bij een ID19P uit 1966 gaan kijken en de auto letterlijk van binnen en van buiten aan een onderzoek onderworpen. Een erg mooie auto (zie foto’s) waar mijn hart sneller van is gaan kloppen.
De auto is in 1999 door de huidige (derde) eigenaar vanuit Frankrijk naar Nederland gehaald en gerestaureerd. De carrosseriedelen zijn verzinkt en opnieuw gespoten (AC166 Gris Ciel Lourd), de meeste hydraulische onderdelen zijn door Citrotech gereviseerd (rekeningen aanwezig) en de auto heeft een Dinitrol behandeling bij Jan van Egmond gehad. Het interieur is origineel en ziet er netjes uit, maar zal voor de perfectionist wel opnieuw gevuld moeten worden. Naar eigen zeggen heeft de huidige eigenaar de laatste jaren voor 18.000 euro aan de auto ‘verspijkerd’.
Kortom, een mooie harde ID, die getaxeerd is op op 14.000 euro. Nu weet ik dat taxatiewaarde totaal iets anders is dan marktwaarde.
Emotie speelt bij de aanschaf van een ID/DS (of elke Citroën) een grote rol, maar ik wil het verstand ook niet uit het oog verliezen. Het wordt me makkelijk gemaakt, want de eigenaar zit niet op de wip (de auto hoeft niet weg, hij wil een nieuw project als deze ID weg is) en wil minimaal 8750,- euro voor de auto hebben.
Dat is een forse prijs voor een ID. Hoewel ik best bereid ben om mijn hart te volgen (dit is zeker een ID die ik wil hebben) wil ik graag peilen wat een realistische marktwaarde voor een dergelijke auto (met rood systeem…) is.
Graag jullie reacties!
Foto’s: http://www.mijnalbum.nl/Album=CTXV8TVY
Citroen ID19P Confort (1966) Citroën 2cv AZ (1968) Citroën 2cv6 Spécial (1981)
Citroën C5 Break VTR (2006) Citroën C4 VTS (2006) Citroën C4 Picasso (2007)
Citroën C5 Tourer (2010) Citroën DS3 (2012) Citroën C6 2.7 V6 HDiF (2006) Citroën C3 PURETECH 110 S&S Shine (2017)
Citroen C5 Aircross 180pk EAT8 (2019) Citroen C1 Airscape Shine (2019) DS 4 E-Tense Opera (2023)
id19
Als ik de foto’s zo bekijk, lijkt me 8750,- zeker niet te veel voor deze prachtige gerestaureerde auto !
Qui, c’est bien moi…Maitre de la Monde….
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Re: id19
fantomas schreef:Als ik de foto’s zo bekijk, lijkt me 8750,- zeker niet te veel voor deze prachtige gerestaureerde auto !
Zo te zien een prachtige, verzorgde auto. vind ze maar eens. 8750 is helemaal niet gek voor zo’n auto. Ik zou je wel willen adviseren om de wagen eens te laten zien aan een DS specialist, of een kenner mee te nemen als je de auto echt wilt hebben. Houdt er wel rekening mee dat het een auto op LHS is, en dat je daar echt regelmatig mee zal moeten rijden. Dus de hele “winter” op blokken in de garage zou ik je afraden.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 427
Geregistreerd: 10-04-2006
- C3 PURETECH 110 S&S SHINE
- C6 (2005-2012) 2.7 V6 HDiF
Dank voor de reacties.
Ik ben tweemaal gaan kijken met ervaren ID/DS rijder en sleutelaar. Afgelopen vrijdag ook alle holle ruimtes (dorpels waar de leidingen doorlopen, binnenzijde deuren, spatborden etc. Dat zag er allemaal erg goed uit.
Ik ben me bewust van de ‘mitsen’ van het rode systeem.
Citroen ID19P Confort (1966) Citroën 2cv AZ (1968) Citroën 2cv6 Spécial (1981)
Citroën C5 Break VTR (2006) Citroën C4 VTS (2006) Citroën C4 Picasso (2007)
Citroën C5 Tourer (2010) Citroën DS3 (2012) Citroën C6 2.7 V6 HDiF (2006) Citroën C3 PURETECH 110 S&S Shine (2017)
Citroen C5 Aircross 180pk EAT8 (2019) Citroen C1 Airscape Shine (2019) DS 4 E-Tense Opera (2023)
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Ik heb in mijn zoektocht indertijd heel was ID/DS-sen bekeken voor ik voor mijn huidige Super viel.
Daarbij heb ik slechtere auto’s voor meer geld aangeboden gezien.
Ik denk,zo ik van de foto’s kan beoordelen,dat je je zéker niet bekoopt op deze wagen (en voor die prijs).
Zoals al aangegeven regelmatig (blijven) rijden met het rode systeem wil je er geen problemen mee ondervinden,en ook zeker de wisseltermijnen in acht houden.
Veel succes met je beslissing en je eventuele aankoop!
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
hee, ik heb zelf ook een id 19p gehad uit ‘65. Deze was getaxeerd op 13500 euro. Mijn verhaal was ook; hij hoeft niet weg, maar als er iemand een goed bod doet!!!!
Hij heeft een klein driekwart jaar tekoop gestaan voor 9000 euro en ik heb hem uiteindelijk voor 8500 verkocht. Hij had (aantoonbaar) 70000 kilometer gelopen en ik heb hem uitelkaar gehaald en van binnen en buiten opnieuw gespoten en in de blanke lak gezet. De bekleding was nog origineel maar redelijk goed.
Het is net wat de mensen ervoor willen geven; val je voor de kleur en het type (is het precies wat je zoek) ga je ervoor, is dit niet het geval dan kan het een te dure auto zijn.
Succes
Eenmaal citroen, altijd citroen
Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 01-06-2006
- CX break 2500 diesel
- AX 11 E S6
het is in deze prijsklasse ook de vraag wat je ermee wil. Zo aan het lijstje auto’s van de TS te zien hoeft de ID niet elke dag te presteren, en dan zou het een prachtige keus kunnen zijn. Als dagelijks rijden wel de bedoeling is, zou ik een exemplaar als deze niet willen i.v.m. de onvermijdelijke achteruitgang.
Corrosion sympa!
Totaal aantal Berichten: 427
Geregistreerd: 10-04-2006
- C3 PURETECH 110 S&S SHINE
- C6 (2005-2012) 2.7 V6 HDiF
Klopt inderdaad. Het is de vervulling van een lang gekoesterde jongensdroom. De auto staat thuis in een verwarmde garage en zal hobbymatig worden gebruikt.
Citroen ID19P Confort (1966) Citroën 2cv AZ (1968) Citroën 2cv6 Spécial (1981)
Citroën C5 Break VTR (2006) Citroën C4 VTS (2006) Citroën C4 Picasso (2007)
Citroën C5 Tourer (2010) Citroën DS3 (2012) Citroën C6 2.7 V6 HDiF (2006) Citroën C3 PURETECH 110 S&S Shine (2017)
Citroen C5 Aircross 180pk EAT8 (2019) Citroen C1 Airscape Shine (2019) DS 4 E-Tense Opera (2023)
gefeliciteerd!
.komma
waarom koop je dan geen D model van rond de 1000 euro’s zodat je er zelf wat aan kan werken en zo je plezier beleven, geeft extra voldoening als hij het dan eenmaal doet.. En kies dan gelijk voor eentje met het groene systeem.
groetjes
Vik
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 01-06-2006
- CX break 2500 diesel
- AX 11 E S6
Zo’n oplossing moet maar net je ding zijn. Als ik het zo lees heeft de TS andere voorkeuren, wel leuke overigens…
Bovendien, ik ben zelf wel zo’n knutselaar, maar 1000 euro en “er zelf wat aan werken” is een voorstelling van zaken die ik nog niet ben tegengekomen. Het wordt dan waarschijnlijk eerder: “1000 euro en een complete bodemrestauratie zelf uitvoeren, alvorens je de helft van de techniek vervangt”.
Corrosion sympa!
Freek1971 schreef:Zo’n oplossing moet maar net je ding zijn. Als ik het zo lees heeft de TS andere voorkeuren, wel leuke overigens…
Bovendien, ik ben zelf wel zo’n knutselaar, maar 1000 euro en “er zelf wat aan werken” is een voorstelling van zaken die ik nog niet ben tegengekomen. Het wordt dan waarschijnlijk eerder: “1000 euro en een complete bodemrestauratie zelf uitvoeren, alvorens je de helft van de techniek vervangt”.
Ah ja, alles zelf knutselen en voor 3500 gesteld zijn.. en even goed rijden dan eentje van 8500