Wat is er mis met die balanceermachine dan, behalve de naam Europe Auto want die brengt wat slechte herinneringen bij mij boven.
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Die balanceermachine bij Europe Auto had maar 4 van de 5 tapeinden om het wiel vast te zetten. En dan beweerden ze daar keihard dat dat niets uitmaakte voor het balanceren
Waarschijnlijk is ie in die brand verloren gegaan…
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
nee, ze hebben gewoon een opzetstuk voor hun gewone machine.
en europe auto brengt idd weer het slechtste in mij boven
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Ik heb trouwens bij piet nog mijn michelins (nieuw) gescoord voor 150 euro. inclusief montage en balanceren. Kan geen kwaad om zo nu en dan eens te informeren daar!
woutersmits schreef:nee, ze hebben gewoon een opzetstuk voor hun gewone machine.
en europe auto brengt idd weer het slechtste in mij boven
Wat is jou overkomen dan? Ik zal even kort mijn “verhaal” toelichten.
Destijds, toen mijn vorige DS met een kapotte versnellingsbak stond heb ik haar daar naar toe gebracht om in consignatie te laten verkopen.
3 maanden lang niets van gehoord, zelf af en toe langs geweest. Uiteindelijk dan maar gevraagd of ze de auto weer bij mij thuis af wilden leveren (starten wilde toen ook al niet meer, volgens hen). Bij aflevering kwam er even 50 gulden afleverkosten bij (ik woon in Nijmegen en daar zaten zij toen ook nog) en toen ze de auto niet van de aanhanger afkregen omdat de hoek te scherp was om haar eraf te laten zakken (ik wil niet weten hoe ze de auto er dus op gekregen hebben), heb ik geprobeerd de auto te starten waarna ze in 2 keer proberen gewoon liep.
Auto op parkeerplaats laten staan tot we ons huis kregen met garage. Auto daar naar toe gereden (wel 2 keer stilgevallen) en al opgemerkt dat sommige onderdelen het niet meer deden (richtingaanwijzer, lichten). Bij verkoop, na weer 6 maanden stilstand in mijn garage) kwam de kopende partij erachter dat er helemaal geen knipperlichtautomaat meer in het dashboard zat en dat er geen lampen meer in de koplampen zaten!!!! Zij hebben mijn auto dus gewoon als donorauto gebruikt terwijl ze daar stond. Tegen de tijd dat we erachter kwamen dat dit gebeurt was waren ze al verhuisd en ik kwam er pas achter waar naar toe toen hij er mee ophield vanwege gezondheidsproblemen…
Maar ja, zo zie je maar weer. Door schade en schande wordt men wijs.
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Ahum:
behalve diverse verhalen van medeclubgenoten over zogenaamd gereviseerde motoren, ‘topklasse’ laswerk, doodverklaren van later prachtig lopende 2300 motoren overkwam mijzelf het volgende:
Ik kwam bij hem als groentje met een auto die 18 jaar stilgestaan had. Hij rook dit natuurlijk.
Hele verhalen kreeg ik van hem over zijn eigen deskundigheid en betrouwbaarheid.
Ik wilde hem mijn versnellingen af laten stellen en dat heeft ie gedaan. prima, duur maar het werkte weer.
Later liet ik mijn stuur afstellen, toen ik de auto op ging halen kreeg ik een heel verhaal over dat er van alles niet klopte met die wagen, er zaten zelfbouw zekeringskastjes, vreemde draden enz. Ook zat er ineens ergens kortsluiting.
Nja, ik een beetje beteuterd weg.
Ondertussen was ik echter naar sleuteldagen gegaan en wat bleek:
het zijn gewone citroen zekeringkastjes voor de verstralers en die vreemde draden bleken gewoon de aardedraden die op het schema staan (alleen dan vernieuwd..)
Bangmakerij dus.
Maar toen ging binnen 2000 km mijn versnellingspook weer moeilijk doen (ging niet meer/ moeilijk in 1 en 2). Omdat hij het spul net afgesteld had ging ik terug natuurlijk. Ik kreeg te horen dat er waarschijnlijk een veer kapot was en dat alles uitgebouwd moest worden en opnieuw afgeregeld.. kosten 500 euro
Gelukkig had ik ondertussen Herman Janssen leren kennen en heb ik hem gebeld voor een second opinion. Hij wist me te vertellen dat met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid gewoon de kabel afgesteld moest worden en dat die ‘moeren’ waar Huub zo vrolijk aan draaide de afstel en borgmoeren waren. Ik moest het maar gewoon zo stellen dat het allemaal fijn schakelde en dan de borgmoer vastzetten.
Ik dus heeeeel snel de auto terughalen (in de derde versnelling wegrijden want hij kon niet meer in 1 en 2) en ‘s avonds in 5 minuten zelf de boel gesteld. Schakelen ging weer prima en ondertussen alweer 30000 km verder zonder een centje pijn….
Ik ben sindsdien ver uit de buurt van de microweg gebleven.
Hij kwam op zich redelijk betrouwbaar over, vooral ook omdat er een aantal klanten waren toen ik er de eerste keer was, die laaiend enthousiast over hem waren. Eentje had ook net een DS bij hem gekocht destijds. Een of andere kerel in een Multipla???
Ach ja, voorbij is voorbij. Ik was destijds ook jong en onervaren.
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat